מקודם

הפירות הקפואים שחייבים בכל בית

צילום: FREEPIK
צילום: FREEPIK
27 באפריל 2021

לעתים בני אדם אוהבים פירות מסוימים, וממש רוצים לאכול אותם, אך זאת לא העונה שלהם, או שהם רוצים פירות שגידולם במדינת ישראל נדיר – כך או כך, הפתרון המושלם הוא רכישת הפירות הקפואים שחייבים בכל בית. כל מי שאוהב פירות והם לא בהישג ידו, יכול לקנות אותם קפואים, מכל סוג שבו יחפוץ, בין אם מדובר על מנגו, ובין אם מדובר על קיווי. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק להפשיר את הפירות הקפואים, בטרם אכילתם.

האם תמיד חייבים להפשיר את הפירות הקפואים שחייבים בכל בית?

כולכם בוודאי מודעים לכל המעלות שטמונות בפירות הקפואים, שישכנעו אתכם לצרוך ולכלול אותם בתזונה היום יומית שלכם, אבל אסור לכם לאכול אותם או ליהנות מהם בטרם שהם הופשרו כמו שצריך. על פי המלצות של מומחים לתזונה ניתן להבין, כי ניתן להפשיר פירות קפואים באופן מוטעה, ומאידך אפשר להפשיר פירות קפואים באופן מוצלח. על מנת שתימנעו מהפשרת פירות קפואים באופן מוטעה, נבהיר לכם מה הדרך המומלצת להפשיר פרי קפוא – את הפירות הקפואים צריך להפשיר תוך השמתם במקרר, בשל כך כי אין להותיר פירות או כל מזון בטמפרטורה של החדר למעלה משעתיים. ופירות קפואים שכבר הפשרתם, אין כדאי להקפיא שוב.

במידה ואין לכם סבלנות להמתין עד שהפירות הקפואים יופשרו, אפשר לעשות בהם כל מיני שימושים. כמו לדוגמה – הפירות הקפואים שחייבים בכל בית מעולים להכנת מילוי למאפים, או להכנת שייק, או להכנת כל מיני רטבים. כאשר מחממים פירות שהוקפאו מאבדים קמת יתרונות תזונתיים. הכי רצוי לחמם פירות מוקפאים על כיריים עם אש נמוכה, מכיוון שעושים שימוש במיצים שיוצאים מן הפירות, ובאופן הזה ניתן לשמור על המינרלים או על הוויטמינים החיוניים שבפירות. כאשר מרתיחים יותר מדי פירות קפואים, הרבה אלמנטים חשובים כגון – הטעם או החומרים שמזינים יאבדו עם זרימתם למים.

האם הפירות הקפואים שחייבים בכל בית זהים לפירות הטריים?

באופן כללי, תהליך הקפאת הפירות לא משפיע על נוכחות חומרים מזינים של הפירות. יודעי דבר מאמינים, כי אף פירות טריים והן פירות קפואים יהיו בעלי אותם פרופילים מזינים זהים ביותר. כאשר בפירות מוקפאים יכולה להיות נוכחות מופחתת של חומרים מזינים, ומאידך יכולים להיות בהם חומרים מועילים אחרים, כמו למשל – ויטמין אי או ויטמין סי.

מה הם הפירות הקפואים שחייבים בכל בית?

קיים מנעד רב של סוגי הפירות הקפואים שחייבים בכל בית, ולהלן נציג חלק מזערי מהם –

  • גזר – התאווה לאכילת גזר ידועה, בפרט שהוא מסייע לראייה טובה, ולרוב היא ממומשת על ידי קנייה של שקית גדולה וגדושה בגזרים, שכמה שתנסו, בוודאי לא תסיימו לאכול את כל הגזרים שבחבילה. ממש לא חייבים לזרוק את הגזר שנשאר בשקית, אפשר להקפיא אותו ולהשיג בכך רמות גבוהות של נוגדי חמצון ושל בטא קרוטן, מה שיאפשר לכם להאט את תהליך ההזדקנות, לשפר את חדות הראייה, למנוע את מחלת הסרטן, ולקבל עור חלק וזוהר.
  • אפרסק – מעטים הם האנשים שלא אוהבים לנגוס באפרסקים מתוקים ועסיסיים בעונת הקיץ. אבל לדאבוננו הרב, האפרסק עונתי מעט מאוד זמן, רק כחודשיים. קניית אפרסק משומר, אף אם לא משרים אותם בהמון סוכרים, אינה יותר מדי ערבה לחיך. וזאת סיבה מספיק טובה להקפיא את האפרסקים, וליהנות מטעמם נטול הסוכרים. אין כמו להפשיר אפרסקים ולהכין מהם עוגות, אין תחרות לטעם של אפרסק מופשר ביחד עם קרם של שיבולת שועל. מצוין להפשיר אפרסק ולערבב אותו עם יוגורט, או להשתמש בו עבור פנקייק או וופל אמריקאי. אפרסק קפוא מהווה דרך נהדרת לאוכל מנחם בעונת החורף הקודרת.
  • מנגו – על מנת ליהנות מאכילת מנגו, יש להשקיע זמן ומאמץ ברחצה ובקילוף שלו. קשה למצוא בחנויות את המנגו האידיאלי – או שהוא יותר מדי בשל או שהוא עדיין בוסר וקשה. בשל כל זאת, מומלץ לרכוש מנגו קפוא, ואפשר לייצר ממנו שייק עסיסי ומרענן, או לקבל טוויסט טרופי על ידי הכנת סלט עם דגנים מעורבים, וכיוצא בכך.