טיפים לשיווק מעורר תאבון של מאכלים
שיווק בענף המזון של מאכלים שונים הוא אמנות בפני עצמה ממש כמו אומנות הבישול. לא מדובר אך ורק בהצגת תמונה יפה של מנה או מאכל כזה או אחר. מדובר ממש ביצירת חוויה חושית, העברת מסר באופן שגורם ללקוחות לרצות לטעום, להריח ולהרגיש את הטעם עוד לפני שלקחו ביס וטעמו את המאכל שאתם מכינים או משווקים. במאמר הפעם נתייחס לתחום של השיווק בענף המזון ונגלה את הסודות ליצירת קמפיינים מעוררי תיאבון שמשאירים את הלקוחות עם טעם של עוד. כדאי להכיר טכניקות איכותיות של צילום מאכלים, כתיבת תיאורי מוצר מגרים, שימוש בצבעים וריחות. כדאי גם לדעת כיצד לבנות מותג מזון מצליח. למי זה חשוב? למשל אם אתם בעלי מסעדה, אם אתם יצרני מזון או אנשי שיווק בתחום הקולינרי. וכעת – אלה הדברים שיעזרו להפוך כל מאכל ללהיט.
מהו צילום מעורר תיאבון?
העיניים הן החוש הראשון שמעורר את התיאבון שהרי קודם כל אנחנו אוכלים עם העיניים. בדיוק משום כך צילום של מאכלים הוא גורם מרכזי ואף חיוני לשיווק ראוי לשמו. תמונה טובה יכולה לעשות את העבודה ולגרום ללקוח לא לגלול הלאה אלא להפוך ללקוח שמזמין מיד מקום במסעדה או את מותג המזון שלכם. חשוב להבין שצלם מזון מנוסה יודע איך להדגיש את הצבעים, המרקמים והפרטים הקטנים ביותר של כל מאכל, של כל מנה. בצילום איכותי בתחום המזון מקפידים להשתמש בתאורה נכונה, זוויות צילום מחמיאות וסטיילינג של השולחן או הצלחת. כל זאת כדי ליצור תמונה מעוררת תיאבון ומושכת. זכרו שהתמונה צריכה להיות מציאותית אך גם מושכת ולא יומיומית. כדאי לשלב זאת עם שירות של משרד פרסום המתמחה בתחום המזון כדי להבטיח תוצאות מקצועיות של שיווק מנה, מאכל, מסעדה או בית קפה.

הביעו את הטעם בצורה שכיף לקרוא
בשיווק של מאכלים לא מספיק רק להראות תמונה יפה. מלבד זאת צריך גם לתאר את המאכל המדובר בשפה שתגרום ללקוחות להרגיש את הטעם בפה. השתמשו במילים חיות, העבירו תחושה שמגרה את החושים, תנו תיאורים שמתייחסים אל הטעמים, המרקמים והריחות של המאכל. במקום לכתוב למשל רק "עוגת שוקולד", כתבו "עוגת שוקולד אוורירית, נימוחה בפה. עוגה שעטופה בקרם שוקולד מריר מלטף עם נגיעת מלח ים". השתמשו בשמות תואר כמו "מעדך", "קרום פריך מאין כמוהו", "אוכל חם וביתי". השתמשו בביטויים כמו "מעדן עסיסי" ו"מוגש טרי" כדי להעביר את החוויה החושית. את המסרים תוכלו להעביר דרך מגוון אפשרויות פרסום באינטרנט וגם מחוצה לו.
צבעים וריחות שמעוררים את כל החושים
הצבעים והריחות של המזון שאתם משווקים משחקים תפקיד חשוב ביצירת שיווק מעורר תיאבון. השתמשו בצבעים בהירים וחיים כדי למשוך את העין, להעביר תחושה של רעננות וטריות. שלבו צבעים שעוזרים לכם ליצור עניין וויזואלי. בנוסף, כאשר אתם משווקים בבית העסק שלכם שלבו ריחות נעימים. למשל ניחוח של לחם טרי במאפייה או בסופר, קפה קלוי או תבלינים. הריחות יכולים לעורר זיכרונות נעימים ולעודד את הלקוחות לרכוש את המוצרים הטעימים שלכם.
מותג, בידול וערך בענף המזון
כדי לבנות מותג מזון מצליח, חשוב לבדל את עצמכם מהמתחרים ולהציע ערך ייחודי בכל פרסום דיגיטלי. ענו לעצמכם על שאלות כמו מה מייחד את המזון שלכם? האם מדובר במרכיבים טריים? במתכונים מיוחדים שעוברים במשפחה? האם אתם הולכים על גישה בריאה או משהו אחר בעל ערך? כעת הדגישו את הערכים של העסק שלכם, שלבו מסרים שיווקיים כך שתחזקו מותג אותנטי שהלקוחות יכולים להתחבר אליו.