מקודם

עיצוב מטבחים כמו בקטלוג

צילום: pixabay
צילום: pixabay
28 באוגוסט 2023

המטבח הוא מרכז הבית. זה המקום שבו אנו אוכלים, שותים, מבלים, מדברים, צוחקים, עובדים וגם לומדים. כמעט כל הפעילויות של בני הבית השונים יתרכזו בשלב זה או אחר במטבח ולכן חשוב שזה יהיה מקום שנעים ומזמין לשהות בו. במאמר זה נדון כיצד ניתן לעצב אותו כך שיראה בדיוק כאילו יצא כרגע מקטלוג , ובכל פעם שתיכנסו אליו תתמוגגו מחדש מהמטבח המעוצב שלכם.

חלל גדול ורחב ידיים או חלל צר וקטן?

כדי לעצב נכון את חלל המטבח חשוב להבין מהו גודלו. במטבחים גדולים יש אפשרויות רבות יותר, שכן הוא מאפשר ארונות רבים יותר לאחסון, שילוב של אי גדול עם כיסאות בר שיוכל לשמש אתכם גם כמקום אחסון גם כמשטח נוסף וגם כמקום שפשוט כיף להיות בו. שילוב של פינת אוכל יפה לצד פונקציות נוספות המתאפשרות לנוכח גודל החלל הקיים. יחד עם זאת גם עבור מטבחים קטנים או צרים יש שלל אפשרויות שונות לפונקציונליות גבוהה גם כן לצד עיצוב משגע. כיום גם מטבח קטן יכול לשרת אתכם ממש כמו מטבח גדול, שכן יש שלל פתרונות עבור מטבחים אלו. דוגמאות מצוינות לכך הן התאמה של הארונות למטבח כמו ארונות פינתיים כך שתוכלו לנצל את כל החלל העומד לרשותכם באופן המיטבי ביותר או קולט אדים שימנע מריחות עזים כמו טיגון להתפזר ברחבי הבית, גם פתרונות אחסון נוחים שיאפשרו לכם למקסם את החלל הקיים כמו מתקן לייבוש כלים שאפשר לתלות על הקיר במקום להניחו על השיש, הוספה של ארגונית אל המגירות כדי להרוויח אחסון נוסף של כלים שאתם זקוקים להם, להוסיף מדף פנימי לארון מטבח קיים כדי להרוויח מדף נוסף! ואפילו להתקין קרוסלה בתוך ארונות פינתיים שעליה תוכלו להניח כלים שונים, קערות או סירים ולנצל את החלל לטובתכם. יש עוד שלל פתרונות נהדרים שיהפכו את השהות במטבח קטן לכזו כמו במטבח גדול.

משדרגים את המטבח 

רוצים להעניק למטבח שלכם מראה חדש? לעשות בו מהפך? מייקאובר אמיתי? תוכלו לעשות זאת בקלות רבה. ראשית החליטו על הגוונים החדשים שהייתם מעוניינים שהמטבח שלכם יהיה בהם. לאחר הבחירה הזו יש לטפל בשני דברים – ארונות המטבח והשיש. את ארונות המטבח אפשר להחליף או לשדרג עם טפטים מגניבים שיעניקו להם צורה חדשה לגמרי. אם אתם רוצים להחליף גם את השיש מומלץ שעל הדרך תחליפו גם את הכיור ואת הברז ותעניקו למטבח שלכם מתיחת פנים אמיתית. תוכלו לבחור במשטח אחר לגמרי, משהו מפתיע או בגוון שונה לחלוטין וליצור ניגודיות מעניינת בין הצבעים שבחרתם, כמו שיש שחור עם ארונות אפורים וכיסאות בר לבנים, או שיש אדום במטבח שחור לגמרי. 

כמובן שבשביל לשדרג את המטבח אינכם חייבים להחליף הכול ובגדול. תוכלו לצבוע קיר, או להחליף את משטחי הקרמיקה, בסופו של דבר הכול תלוי בתקציב שלכם ובגודל השינוי שאתם רוצים לערוך. 

תאורה נכונה היא הכרחית

אזור המטבח הוא אזור שמחייב תאורה בהירה וברורה. זאת משום שזהו המקום שבו מכינים אוכל, חותכים סוגים שונים של מזון ומומלץ שתראו היטב את המשטח ואת מה שאתם חותכים כדי להימנע מטעויות מצערות. בנוסף, שמירה על ניקיון והיגיינה בחלל זה היא הכרחית, וכדי לראות היטב את הלכלוך והיכן צריך לנקות, אתם זקוקים לתאורה בהירה וחזקה שתסייע לכם בכך. יחד עם זאת עדיין תוכלו לתלות גופי תאורה יפים שיתאימו לטעמכם בדיוק וישדרגו לכם את המטבח באופן האופטימלי ביותר.