מקודם

קינוחים שעושים את ההבדל – בכל סוג ארוחה

כשמתכננים ומכינים כל סוג של ארוחה, יש לשים על השולחן, תרתי משמע, את החשיבות העצומה שיש לקינוח. קינוחים הם במידה רבה הרושם המשמעותי והאחרון שאנחנו משאירים על האורחים שלנו, ומה שמשאיר להם טעם של עוד. לפעמים קינוח טוב יכול להפוך ארוחה סבירה לבלתי נשכחת, ולהיפך. חשוב מאוד להתאים את הקינוח לארוחה, ולהשקיע בקינוחים שמתאימים לאוכל שהכנו ולסגנון שאנחנו רוצים להקנות לארוחה. ננסה להבין יחד איך לעשות זאת נכון

צילום: pixabay
צילום: pixabay
27 בספטמבר 2023

על חשיבות הקינוח

קינוחים הם חלק בלתי נפרד מהעולם הקולינרי, כמעט בכל מטבח ובכל מקום בתבל. גם במקומות בהם לא נהוג לאכול בהכרח מאכלים מתוקים בסוף הארוחה (המטבח הסיני למשל), בהחלט כן נהוג לסיים את הארוחה עם מנת סיום קלילה שנותנת את הטעם איתו רוצים להיפרד מהאורחים. במרבית המקומות בעולם, ובישראל בפרט, קינוחים נעים על ספקטרום הטעמים המתוקים, עם הבלחות מסוימות של טעמים מלוחים וחמוצים. בכל מקרה, חשוב מאוד לבחור בקינוח המתאים ביותר לכל ארוחה, בכדי להצליח למצות את הפוטנציאל שלה עד תום, ולהוציא את האורחים עם טעם של עוד ועם הרושם החיובי שאתם רוצים ליצור. איך לבחור בקינוח הנכון? תכלס, זה לא כל כך קשה.

קינוחים קלילים – לארוחות כבדות

ארוחות כבדות וגדולות, שבדרך כלל יתבססו על מנה בשרית עיקרית אחת לפחות עם כמה תוספות וסלטים, הן כאלה שלא משאירות הרבה מקום בבטן הסועד. במצבים כאלה, עדיף להשקיע בקינוחים מעט קלילים יותר, שמכבידים פחות על הבטן. אחת האופציות הפופולריות במטבח הישראלי באופן ספציפי היא פירות – פרי נותן את הטעם המתוק בלי לרשום בקיבה מקום בטאבו. גם גלידות מסוימות יכולות להתאים, וכך גם עוגיות המוגשות יחד עם שתייה חמה כמו תה צמחים.

קינוחים מושקעים שעומדים בפני עצמם

קינוחים מושקעים יהיו במרבית המקרים קינוחים מעט כבדים יותר – עוגות, מאפים מיוחדים, קרמים, מוסים ועוד. קינוחים כאלה עומדים בפני עצמם, ולא פעם צריך לתכנן את הארוחה בהתאם, אם יודעים שרוצים לסיים אותה עם קינוח כה נוכח. במצב כזה, יתכן שהמנה העיקרית בארוחה צריכה להיות קצת פחות כבדה ותופסת מקום, למשל להתבסס על סלמון במקום צלי בקר כמנה עיקרית. צריך גם לקחת בחשבון שקינוחים כבדים ומושקעים הם מנה שלוקח לא מעט זמן להכין בכוחות עצמנו, ואם זה הכיוון, צריך להתחשב בכך כשמתכננים את זמן הכנת האוכל לארוחה. בכל מקרה, אלא אם אתם רוצים להישאר עם כמות גדולה של עוגה שאף אחד לא יאכל בשגרת היום-יום במעמקי המקרר – כדאי לתכנן את הארוחה בהתאם לה.

מה עושים עם כשרות וטבעונות?

במטבח הישראלי יש שני גורמים שכיחים, שיכולים להקשות קצת על בחירת קינוח מתאים לארוחה. הראשון הוא כשרות – אם אוכלים ארוחה בשרית, רבים מאיתנו לא יכולים לאכול או להגיש בסופה קינוח חלבי. השני הוא טבעונות – שגם בלי אלמנט הכשרות עשויה לחייב אותנו לחשוב על אופציות לא חלביות. למרבה המזל, יש לא מעט אופציות גם לקינוחים כאלה. אפשרויות כמו מגשי פירות או עוגיות ללא מוצרים מן החי הן תמיד פופולריות, אבל גם אם בא לכם לקנח עם גלידה זה ממש אפשרי. קחו למשל את גלידות LELO החדשות. גלידות אלה, בטעמים כמו קרמל מלוח ושוקו פקאן, נותנות אופציה לקינוח ברמה גבוהה של גלידריה ממש – בלי מוצרים מן החי, ובהתאמה מלאה לשומרי כשרות ולטבעונים.

אסור לשכוח להשקיע בקינוח

להשקיע בקינוח זה להשקיע ברושם האחרון והמשמעותי ביותר שנשאר לסועדים מהארוחה שלכם. לכן חשוב לדעת איך לעשות זאת נכון. בחרו בקינוח הנכון, ותכננו את הארוחה בצורה מתאימה לקינוח הנבחר, ותרוויחו לעצמכם נקודות על אירוח שאף אחד לא ישכח.