מקודם

הפתעה – אורחים! כך תתארגנו לאירוח ספונטני

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay
3 ביוני 2021

אחר צהריים נחמד, אתם בבית מכינים ארוחת ערב, מקפלים כביסה ואולי נחים או קוראים עיתון. פתאום שיחת טלפון של חברים שרוצים לקפוץ אליכם ממש עכשיו כי הם היו בסביבה וחשבו עליכם. הם כמובן מגיעים עם הילדים ואתם כמובן שמחים לארח אותם גם בהתרעה כל־כך קצרה. אז מה עושים עכשיו? איך מתארגנים בזריזות לאירוח? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

שביר למעלה גמיש למטה

אם מגיעה אליכם משפחה עם ילדים או תינוקות כדאי שתרימו ותפנו את כל החפצים שאינם רוצים שישחקו בהם. הילדים שלכם מכירים את הגבולות שלכם ועם אלו חפצים מותר או אסור להם לשחק, ילדים של חברים – לא. כדי למנוע אי־נעימויות שלכם ושלהם, פנו מהדרך כל חפץ שלא תרצו שיישבר או יינזק. יחד עם זאת, הניחו בהישג יד משחקים וחפצים שבהחלט יכולים לשמש כמשחק לילדים. אם כל המשחקים של הילדים שלכם מסודרים בארון, הוציאו כמה החוצה ושימו במקום מרכזי. הכינו פינה עם כריות שבה אפשר לרבוץ ולשחק.  

קראו לילדים שלכם

ילדים משועממים הם לא חוויה נעימה, לא להורים שלהם ולא לכם המארחים. ילדים אוהבים ילדים אחרים לשחק איתם. בין אם אלו החברים הכי טובים שלהם ובין אם אלו ילדים שהם פוגשים פעם ביובל, הם תמיד ימצאו שפה משותפת ונקודות עניין. אם הילדים שלכם לא נמצאים, או אם הם מתכננים לצאת בדיוק כשמגיעים האורחים, בקשו מהם להישאר. ספרו להם שמגיעים אורחים ובקשו מהם לארח להם חברה, לשחק איתם ולפנות להם כמה שעות מזמנם. 

כיבוד קליל וטעים

כשמגיעים אורחים כולנו מתנהגים כאילו נולדנו לאימא פולנייה, והמחשבה הראשונה שעולה בראש היא, מה נגיש לאכול. ואכן גם האורחים שמגיעים יודעים כי יהיה כיבוד קל אם לא ארוחת ערב בחמש מנות… 

מגש ירקות חתוכים בתוספת גבינות וממרחים יכול להיות כיבוד נהדר גם למבוגרים וגם לילדים. אפשר לחתוך אותם למקלות או לפרוסות, לסדר על צלחת גדולה, להוסיף גבינות שיש בבית לצד לחם או קרקרים. זה כיבוד קליל ונהדר המתאים גם לימי הקיץ החמימים .

עוד אפשרות פשוטה לאירוח קליל יכולה להיות סלט פירות קיצי ומתוק. אפשר לחתוך פירות שיש בבית כמו: תפוח, אגס, תפוז, ענבים, אפרסק וכדומה, ולהגיש לצד גלידה או עוגיות.

אם רוצים להשקיע בארוחה אפשר להכין בצק פיצה, לתת לו זמן לתפוח עד שהאורחים מגיעים ואז להכין פיצה גדולה או פיצות אישיות עם תוספות שונות כמו: זיתים, פטריות, בצל, תירס וכדומה.  

איך מעבירים את הזמן?

אנחנו לא תמיד מתאמצים כשאנחנו מארחים מבחינת "תוכנית אומנותית". לרוב אנחנו מזמינים חברים לארוחת ערב או יום הולדת והאירוח הוא סביב האוכל. ילדים לעומת זאת, תמיד מוצאים להם תעסוקה בצורת משחק חדש, סיבוב באופניים, מסיבת תחפושות ועוד. אפשר הפעם להוציא כמה משחקי קופסה שמתאימים גם למבוגרים, או להזמין סרט לצפייה בהזמנה אישית שרציתם לראות כבר הרבה זמן, אולי אפילו לנעול נעלי ספורט ולצאת להליכה משותפת בשכונה. קחו לכם את ההזדמנות לארח בצורה אחרת, למצוא פעילות משותפת שאפשר לעשות יחד מלבד לשבת בסלון ולפטפט.

לפעמים אורחים ספונטניים דווקא שוברים את השגרה ומרעננים את היום. לפעמים אנחנו כל־כך מקובעים על הבית שלנו, מחויבויות היום־יום שלנו והמטלות הקטנות שאנחנו שוכחים שעוד אנשים בבית משמעותם עניין חדש, שיחות אישיות, חברים לילדים והרבה כיף. אפשר לבלות ולהעביר יחד אחר צוהריים נחמד, לפטפט וליהנות מהחברים שקפצו אליכם בהפתעה.