מקודם

טיול קולינרי בתאילנד

אמרתם חופשה בטעם גן עדן – אמרתם תאילנד. אם עד עכשיו פנטזתם על חופשת בטן-גב, חכו שתכירו את הטעמים העזים והצבעוניים שיקבלו את פניכם בחבלי הארץ השונים של המדינה

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
14 במרץ 2024

רובנו מכירים את תאילנד בתור היעד האולטימטיבי לחופשת בטן-גב מושלמת, עתירת מסאג'ים ופינוקים במחירים שעושים נעים בכיס. אך תאילנד היא יעד נחשק גם עבור חובבי הקולינריה, בשל עושר הניחוחות והטעמים העזים שיכולים להפוך כל ארוחה לחגיגה מסעירת חושים. למעשה, האוכל של תאילנד הפך לאחד מסימני ההיכר שלה, בשל שפע של חומרי גלם זמינים וזולים (מקוקוס ותוצריו ופירות טרופיים עסיסיים – ועד אוצרות הים). סיבה נוספת לשפע הקולינארי היא היותה של תאילנד צומת דרכים שספגה השפעות ממטבחי האזור, שבהם המטבחים של סין, הודו, וייטנאם ומלזיה. 

העושר הקולינארי של תאילנד מאפשר לכם ליהנות מטעמים מתוקים, חריפים, חמוצים ומלוחים – לפעמים הכל בביס אחד. בין המנות הידועות במדינה אפשר למצוא את הפאד תאי המפורסם (במילולית טיגון תאי) – מנת אטריות אורז מוקפצת בשלל גרסאות, את סלט הפאפיה הירוקה סום טאם (זהירות, חריף!), את הספרינג רולס וכמובן את הקינוח המפורסם בננה לוטי. ומה לגבי האורז? הוא מהווה רכיב מרכזי במטבח התאילנדי, וקשה לראות ארוחה מקומית האותנטית שלא כוללת אורז עם תוספות. למעשה, מקורו של אורז היסמין הידוע הוא בתאילנד, ומגדלים אותו לרוב במרכז המדינה. 

ואלו רק המנות שכולם מכירים. למעשה, לכל אחד מהאזורים של תאילנד יש טעמים מובחנים משלו: לצפון, למרכז ולדרום. הנה כמה מהמנות, הטעמים והמסעדות ששווה להכיר בביקור הקרוב בתאילנד. 

צילום: pexels
צילום: pexels

טיול בבנגקוק: 100,000 שווקי רחוב – והרבה מעבר

אי אפשר לדבר על שווקי הרחוב בתאילנד בלי להזכיר את עיר הבירה שלה, השוכנת במרכז המדינה. בנגקוק מאכלסת שישה מיליון וחצי תושבים, וכוללת עפ"י ההערכות יותר מ- 100,000 דוכני מזון מכל הסוגים והמינים. ככה זה כשהאוכל הוא חלק בלתי נפרד מתרבות האירוח. השפע הקולינארי של בנגקוק כולל עגלות, דוכנים, מתחמי אוכל ומסעדות מכל הסוגים: ממסעדות קטנות ואותנטיות ועד מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן. 

מחוויית הטעמים התאילנדית אפשר ליהנות בדוכני הרחוב, אבל לא רק. בנגקוק משופעת במתחמי מזון השוכנים בלב ליבם של הקניונים, כמו למשל הקומה העליונה בקניון J.J Mall – שבה אפשר ליהנות מאוכל תאילנדי אותנטי ועשיר בטעמים ו- Siam Paragon – קניון הכולל מגוון מסעדות שוות בקומה הראשונה.

אם חשקה נפשכם בחוויית רחוב אותנטית, אפשר לנסות את שוק סוף השבוע Chatuchak, הנחשב לאחד השווקים הגדולים בעולם ומאגד בתוכו כ- 15,000 חנויות. השוק פתוח מחמישי עד ראשון, ולצד חנויות מכל הסוגים אפשר למצוא בו כ- 400 מסעדות המגישות מנות תאילנדיות מסורתיות מצפון ודרום המדינה. שוק ידוע נוסף, המצוי במרחק של מספר דקות הליכה מקניון J.J Mall, הוא שוק איגוד האיכרים התאילנדי, ה- Or-Tor-Kor, בו תוכלו למצוא חומרי גלם מעולים, תבלינים, דוכני פירות וירקות עם מיטב התוצרת המקומית ואיך לא: דוכני מזון שמהם בוקע שובל ריחות הנישא למרחקים. בין המסעדות הרבות בבנגקוק תוכלו למצוא את מסעדת PASTE – המעוטרת בכוכב מישלן ומשחזרת מנות מארמון המלוכה התאילנדי. 

צילום: pexels
צילום: pexels

איים של טעמים

חלקה הדרומי של המדינה מאכלס איים ציוריים שהופכים כל טיול לחוויה בלתי נשכחת, שכוללת חופים טרופיים עם חול לבן ומים בטבע טורקיז, אתרי צלילה, שפע של דוכנים ובקיצור, כל הרכיבים של הקסם התאילנדי. גם לחוויה הקולינרית באיים יש קסם משלה. מתחילים עם דוכני הפירות הטריים והשייקים הצבעוניים – כי אין כמו לאכול אננס קר חתוך לקוביות, לשתות שייק אבטיח או לגמוע מי קוקוס מרווים היישר מאגוז הקוקוס. מטבע הדברים, האיים משובצים במסעדות דגים ופירות ים, המציעים את מיטב התוצרת מהמצולות. ההשפעה ההודית ניכרת בחבל הארץ הדרומי, עם מגוון מנות קארי עשירות ועזות בטעמים. 

מטבחי צפון תאילנד

יש מאכלים שאפשר למצוא בכל רחבי המדינה, ויש כאלה שאפשר למצוא רק בצפון. זאת בשל העובדה שחבל הארץ הצפוני, המיוער וההררי, מכיל ירקות ועשבי תיבול המייחדים רק אותו. מאפיין נוסף של הקולינריה בצפון המדינה הן ההשפעות מבורמה הסמוכה, דוגמת קאו-סוי – מנת קארי המכילה שפע של תבלינים יבשים. מנעד הטעמים בצפון נוטה להיות יותר מלוח, פחות מתוק, פחות חמוץ והרבה פחות חריף. בנוסף, חלב הקוקוס ורוטב הדגים פחות נפוצים בחבל זה. במקום רוטב דגים, משתמשים במלח או בטואה נאו – תבלין המבוסס על פולי סויה מותססים. 

ואם חוש הטעם נפגע?

טיול בתאילנד מאפשר לנו ליהנות מעושר בלתי נגמר של טעמים מיוחדים. אך מה עושים כשחוטפים שפעת וחש הטעם נפגע, כשהחום עולה או כשצריך סיוע רפואי? כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר גם כשנמצאים במרחק של אלפי קילומטרים מהבית, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות שיגן עליכם ברגע האמת. בדיוק לשם כך נועד הפניקס smart travel –  ביטוח נסיעות של הפניקס שכולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה (למעט מצב רפואי קיים). זאת בשונה מביטוחי נסיעות המוגבלים בתקרה, שההגעה אליה תאלץ אתכם לממן את ההוצאות הרפואיות מהכיס הפרטי שלכם. 

רוצים להוריד חלק מהקלוריות שצברתם בארוחות המלכים, באמצעות פעילות אתגרית? תאילנד מאפשרת לכם ליהנות ממגוון פעילויות ספורט אתגרי – מצלילה ועד אומגות, מרפטינג עד טיפוס הרים. כדי לוודא שביטוח נסיעות לחו"ל מכסה אתכם גם במקרה של פציעה או הזדקקות לטיפול בעקבות השתתפות ספורט אתגרי, חשוב לרכוש מראש הרחבת ספורט אתגרי ולוודא שהפעילות הרצויה כלולה בה. בביטוח הנסיעות הפניקס smart travel ניתן לרכוש  הרחבת ספורט אתגרי, ולצידה הרחבות נוספות המאפשרות לכם להתאים את הביטוח לצרכים שלכם, כגון ביטוח כבודה, כיסוי ייעודי לגניבת סמארטפון או לגניבת המחשב הנייד ואפילו ביטוח המעניק כיסוי בעקבות ביטול או קיצור נסיעה.

שתהיה חופשה מהנה בתאילנד, שתשאיר טעם של עוד גם אם תפגשו בדרך הפתעות בלתי צפויות. בדיוק לשם כך נועד ביטוח הנסיעות. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.