מקודם

מה היתרונות בהשקעה בקופת גמל על פי תיקון 190?

צילום: freepik
צילום: freepik
31 במאי 2021

אם הגעתם לגיל 60, עליכם לקחת בחשבון כי קיימות כל מיני הטבות שחובה עליכם להכיר. אם לא תכירו את ההטבות השונות, אתם עוד עלולים להפסיד לא מעט כסף. לשמחתכם אנו כאן על מנת להציג לפניכם את כל ההטבות הקיימות. אחת מההטבות הכי שכיחות לבני 60 במעלה היא השקעה בקופת גמל על פי תיקון 190 לפקודת המס. התיקון הזה נועד על מנת להטיב עם הפנסיונרים, אלה שחסכו לא מעט כסף על מנת לבנות להם עתיד טוב יותר. מהם היתרונות הקיימים בהשקעה בקופת גמל על פי התיקון הספציפי הזה? אנו נציג בפניכם את היתרונות הכי בולטים שיש.

ניתן לקבל תשלום בקצבה חודשית

יצא לכם לחסוך סכומים גבוהים בקופת הגמל? תוכלו למשוך את הכסף בדמות קצב חודשית. הקצבה החודשית נועדה בין היתר על מנת להחליף את המשכורת מהעבודה. כך שאתם תוכלו להמשיך לקבל סכומי כסף גבוהים, כאלה שהייתם רגילים אליהם עד כה. לא מעט פנסיונרים מספרים כי ההכנסה החודשית שלהם ירדה בצורה ניכרת. באמצעות תיקון 190, ניתן יהיה למשוך קצבה חודשית ללא מס. המשמעות היא שכל פנסיונר יכול להכניס הכנסה חודשית גבוהה בהרבה מאשר ההכנסה החודשית שאותה הוא הכניס עד כה.

לקיחת הלוואה על בסיס קופת הגמל

רוצים לקחת הלוואה לצורך כזה או אחר? כל הפנסיונרים יודעים כי הבנקים לא מתלהבים לתת הלוואות לאנשים מבוגרים. אך אם בכל זאת תצטרכו לקחת הלוואה, תוכלו לקחת אותה על בסיס קופת הגמל. תיקון 190 לפקודת המס מאפשר גם לאנשים מבוגרים לקחת הלוואות ללא בעיה. יכול להיות כי עד כה יצא לכם לחסוך לא מעט כסף בקופת הגמל. למה שלא תנצלו את הסכום שנמצא בקופת הגמל על מנת לקחת הלוואה? הלוואה שבאמצעותה תוכלו להגשים את כל החלומות שלכם.

דמי ניהול נמוכים בהשוואה לאחרים

אל תיקחו את דמי הניהול כמובן מאליו, מדובר על תשלום חודשי קבוע שאותו יהיה עליכם לשלם. כאשר מסתכלים על דמי הניהול לאורך השנים, ניתן להבין כי מדובר על סכומים שהם לא נמוכים בכלל. חוק 190 נועד בין היתר על מנת להפחית את דמי הניהול של קופת הגמל. דמי הניהול יהיו נמוכים באופן ניכר, והם גם לא צפויים להשתנות. המשמעות היא שתוכלו לדעת כי יש לכם את כל הסיבות להיות רגועים.

הכספים בקופת הגמל נזילים בכל רגע

מסיבה כזאת או אחרת החלטתם למשוך את הכספים בקופת הגמל? עד לגיל הפנסיה מדובר על צעד לא חכם במיוחד. אך מגיל הפנסיה תוכלו לעשות זאת מבלי שיהיו לכם ייסורי מצפון. כמובן שגם האפשרות הזאת הגיעה בזכות תיקון 190 ששינה את תמונת המצב. כל מי שעבר את גיל 60 יכול למשוך את הכספים הנמצאים בקופת הגמל ללא בעיה. תגישו את הבקשה על פי הדרישות השונות, ובתוך זמן קצר הכסף יהיה זמין בחשבון הבנק.

העברת הכספים ליורשים חוקיים

כל מי שמגיע לגיל פנסיה בוודאי חושב על היום שאחרי. ישנה חובה לתכנן את הירושה בצורה מסודרת על מנת שלא יהיו בעיות. עוד יתרון בולט של חוק 190 בהקשר של קופת גמל הוא בהעברת הכספים העתידית. הכספים הם לא רק שלכם, תוכלו להעביר אותם ליורשים חוקיים מבלי שהם יידרשו לשלם מס. כלומר כל הזכויות שלכם בהקשר של קופת הגמל יהיו תקפים גם ליורשים החוקיים. הם יוכלו למשוך את הכספים בתנאים מאוד נוחים, כאלה שהם לא הכירו עד כה.