מזווה הפסטה השלם. צילום: אנטולי מיכאלו, סגנון: ענת לבל
מזווה הפסטה השלם. צילום: אנטולי מיכאלו, סגנון: ענת לבל

ארוחת פסטה כמו באיטליה מתחילה במזווה מצויד בחומרי גלם איכותיים. בזמן שהמים רותחים, מתקתקים רוטב זריז מדברים שתמיד נמצאים בבית. כל מה שנותר הוא לפתוח בקבוק יין

30 באפריל 2019

פסטות מסוגים שונים

פסטות ארוכות ודקות כמו ספגטי שיתאימו לרטבים חלקים על בסיס שמנת או שמן זית; פסטות ארוכות ורחבות כמו טליאטלה שיתאימו לרטבים בשריים; פסטות קצרות ומסולסלות כמו פוזילי או צלנטיני לרטבים בעלי מרקם גס. כדאי להצטייד גם בדפי לזניה וצינורות קנלוני למילוי.

שימורים איכותיים

ארטישוק א־לה רומנה, אנשובי או פילטים של טונה, עגבניות בשמן זית, צלפים – כל אחד מהם יכול להיות בסיס לרוטב מלא בטעם.

פירורי לחם

מטגנים בזריזות ומפזרים מעל מנת פסטה, או מפזרים מעל מאפי פסטה ומעניקים להם תוספת קראנץ'.

פרמזן

שומרים במקפיא ולפני ההרגשה מגררים בעזרת מגררת או מגלפים שבבים בקולפן. הקליפות הקשות של הפרמזן מלאות בטעמי אוממי – כדאי לשמור אותן ולהשתמש בהן לתיבול תבשילים או רטבים בבישול ארוך.

שמן זית איכותי

אחרי הפסטה, זה המרכיב הכי חשוב במנת פסטה, לפעמים כשחקן משנה, כשמשתמשים בו לצלייה או להקפצה של ירקות, ולפעמים בתפקיד ראשי, כבסיס לרוטב כמו אליו אוליו. בשלנים מתקדמים יצטיידו בכמה זני שמן זית, אחד עדין יותר ואחד דומיננטי ומתובל.

פטריות פורצ'יני מיובשות

קפסולה של טעמים שמתעוררת לחיים כשמשרים אותה במים רותחים. אפשר להוסיף את מי ההשריה של הפטריות לרטבים או למי הבישול של הפסטה.

רטבים מוכנים

רוטב עגבניות בסיסי הוא מצרך חובה בכל מזווה, אבל אם רוצים לקצר את הדרך עוד קצת, מצטיידים בסוגים שונים של רטבים כמו רוטב לבולונז או רוטב נפוליטנה עם ירקות שורש שנותנים טעמים עמוקים; רוטב ארביאטה עם חריפות מדויקת או רוטב טוסקנה עם עשבי תיבול.