מקודם

מטעמים מבוססים צומח: קולינריה בעולם הטבעונות

צילום: pexels
צילום: pexels
6 בנובמבר 2023

בר נדיר היה לראות אנשים אשר דוגלים בתזונה טבעונית, אך היום כבר ברור שמדובר בדרך חיים פופולרית במיוחד. מיליוני אנשים ברחבי העולם בוחרים לדבוק בתזונה שמקורה מהצומח בלבד, ללא צריכה של מוצרים מן החי. הודות לפופולריות הגוברת של התזונה הטבעונית העולם הקולינרי למד להתאים את עצמו לכך, באמצעות שילוב של תחליפים טבעיים שונים למוצרים מהחי. במאמר זה נראה לכם כי תזונה טבעונית אינה חייבת להיות משעממת, שכן עולם הקולינריה בעולם הטבעונות פורח יותר מאי פעם. 

קארי ירוק

המטבח הטבעוני יכול להכיל מאכלים ממקומות שונים ברחבי העולם. תאילנד היא מדינה המפורסמת בשל המאכלים הארומטיים והמתובלים שלה. את המאכלים הללו ניתן להכין בצורה טבעונית לגמרי. הקארי הירוק למשל, בשילוב עם חלב קוקוס, ירקות טריים ועשבי תיבול ריחניים, יכול ליצור מנה משביעה ומפנקת במיוחד. 

טאקו טבעוני

לרוב, כאשר חושבים על המטבח המקסיקני, לרוב מאכלים כמו טאקוס מכילים בתוכם מוצרים מהחי כמו בשר. אך למעשה, ניתן להכין טאקוס מעוררי תיאבון בצורה טבעונית לגמרי. שלבו טופו מתובל, סלסלת עגבניות, אבוקדו וכוסברה ויש לכם מנה משגעת. 

גלידה

הגלידות המסורתיות לרוב מבוססות על חלב או שמנת, שני מרכיבים שאינם מתאימים לתזונה הטבעונית כלל. גלידת LELO לעומת זאת היא גלידה טבעונית לגמרי, המגיעה בשלושה טעמים משכרי חושים – שוקו פקאן, וניל וחלווה, וניל וקרמל מלוח. עכשיו, כל מי שדבק בתזונה טבעונית יכול ליהנות מגלידה משובחת, בעלת טעם נפלא, מבלי להתפשר על הבחירות הקולינריות שלו. 

גריל טבעוני

הגריל הישראלי מבוסס ברובו הגדול על מוצרים מן החי. אנו כאן כדי להביא בשורה חדשה. גם אם אתם טבעוניים, אין זה אומר שלא תוכלו ליהנות ממנות נהדרות אשר הוכנו על הגריל. במקום הבשרים תוכלו להכין קבבים מירקות, טופו מעודן והמבורגר פטריות, המלווים ברטבים הטבעוניים האהובים עליכם. אז בפעם הבאה שמתחשק לכם על האש, דעו שיש לכם המון אפשרויות מצוינות מהן תוכלו ליהנות. 

ירקות בטמפורה

אם אתם חובבים של המטבח היפני, ירקות בטמפורה יכולים להיות מנה טבעונית מצוינת עבורכם. פירורי הלחם היפנים הקלילים הללו הם הליווי המושלם לירקות כמו בטטה, קישוא ופטריות. את המנה תוכלו להגיש עם רוטב טבעוני לבחירתכם, כמו סויה לדוגמה. כמובן שאם כבר אנו מדברים על המטבח היפני, לא נוכל שלא להזכיר את הסושי המפורסם, אותו ניתן להכין באופן טבעוני לגמרי, ללא שימוש בדגים. 

מרקים

מרקים הם דרך נהדרת לשלב טעמים טבעוניים בצורה הטובה ביותר. מגוון המרקים הטבעוניים אותם ניתן להכין הוא אינו נגמר. בין אם מדובר במרק עדשים בסגנון הודי, מרק גספצ'ו ספרדי או מרק ירקות כתומים באווירה צרפתית, תוכלו למצוא את המרק המושלם אשר מתאים לטעמכם האישי. גם אם אתם נתקלים במתכון למרק אשר מכיל חלב, תוכלו בקלות להחליף את המרכיב הזה במרכיב טבעוני כמו חלב קוקוס. כך, אינכם צריכים לוותר על אף מתכון.

חמין טבעוני

בבתים רבים בישראל החמין הוא מאכל מסורתי שאסור לוותר עליו בסופי השבוע. אם זה המאכל שעושה לכם תחושה של בית, אנו שמחים לבשר שאינכם צריכים לוותר עליו, גם אם אתם טבעוניים. למעשה, אפשר בקלות להכין חמין טבעוני ללא ביצים וללא בשר. במקום הבשר תוכלו להוסיף נתחים עסיסיים של טופו אשר יהפכו את המנה למשביעה במיוחד. 

פסטה

כשמתחשק משהו משביע וקל להכנה, הפסטה יכולה להיות פתרון מצוין. בתור טבעונים, יש לכם מבחר של רטבים מבוססי רוטב עגבניות או שמן זית, ממנו תוכלו לבחור. נוזל קוקוס יכול להיות תחליף נהדר לרוטב השמנת.