פיצות שרואים מכאן

בצק פיצה בסיסי

בצק הפיצה הוא אחד הבצקים הכי קלים וידידותיים למשתמש

100,534 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
  • בצק פיצה בסיסי של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
    בצק פיצה בסיסי של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
  • בצק פיצה בסיסי של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
    בצק פיצה בסיסי של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

גם אם תוציאו את הבצק דקה מוקדם מדי או מאוחר מדי מהתנור, אין סועד שלא ייהנה ממנו. כי לא משנה מה, בצק חם זה תמיד טעים.

בצק וטופינגס: כשמותחים את הבצק לעיגול ומניחים עליו את הטופינגס עושים את זה מעל נייר אפייה או מרדה מקומחים בקמח גרוס גס (למשל סמולינה) – הקמח ימנע מהבצק להידבק ומבטיח שלא ייקרע ונייר האפייה או המרדה יקלו על השינוע של הבצק לתנור. כשמניחים מעל הבצק רוטב או תבשיל, משאירים 3 ס"מ של שולי בצק חשופים. הפיציולואים קוראים לשוליים האלו "כתר". חשוב להניח את הרוטב, התוספות או התבשילים על בצק הפיצה כשהם קרים, אחרת הם יחממו ויקרעו את הבצק.

אפייה: את הפיצה אופים בחום מקסימלי. מומלץ לאפות בטאבון, אם אופים בתנור הביתי כדאי לאפות על אבן שמוט או משטח פאסט אנד קראסט שמניחים להתלהט בתחתית התנור – הם מעצימים את החום בחלל התנור. אם אופים את הבצק בטאבון, זמן האפייה קצר משמעותית (עניין של דקה־שתיים). בתנור ביתי זמן האפייה מעט ארוך יותר ותלוי בתנור שלכם. הוא נע סביב שש דקות אבל הסימן הטוב ביותר לזהות מתי הפיצה מוכנה הוא שולי הבצק החשופים: ברגע שהם מעט תפוחים ושחומים התחתית אפויה והפיצה מוכנה. כדאי מאוד לאפות פיצה אחת לניסיון ולראות כמה זמן לוקח לשוליים להשחים.

למתכוני פיצות מקומיות של עידו פיינר

4 פיצות בקוטר 26־28 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מניחים קמח, מים ומלח בקערת מיקסר ולשים עם וו לישה במהירות נמוכה־בינונית לתערובת אחידה. עוצרים, מורידים עודפי קמח ובצק מדפנות הקערה ולשים 10 דקות במהירות בינונית. מוסיפים שמרים ולשים דקה. מוסיפים שמן זית ולשים 3־4 דקות לבצק דביק - שנראה כמו ראש דלעת במבט מלמעלה, כלומר תלמים יוצאים מהמרכז שלו לכיוון השוליים. אם הבצק לא נראה כך לשים עוד 1־2 דקות אך לא יותר.

2

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח, מפזרים מעט קמח על פני הבצק מכסים בניילון רפוי או במגבת ומשאירים למנוחה של חצי שעה ביום חם או 45־60 דקות ביום קר.

3

מחלקים את הבצק ל־4 ויוצרים מכל חלק כדור. תוך כדי יצירת הכדורים משטחים את הבצק כנגד משטח העבודה ואז מקפלים אותו לתוך עצמו כדי להוציא ממנו אוויר. מניחים את כדורי הבצק בכלי מקומח, מכסים ומעבירים למקרר ל־48 שעות. אם אתם קצרים בזמן מתפיחים 24 שעות אך מכפילים את זמן התפיחה בסעיף 2.

4

מוציאים את הבצק מהמקרר 3־6 שעות לפני האפייה (3 שעות בקיץ או 6 שעות בחורף).

5

מחממים תנור לחום מקסימלי, אם יש אבן שמוט או פאסט אנד קראסט מניחים אותם בתחתית התנור כדי שיתלהטו. אם אין, מחממים תבנית תנור הפוכה בשליש התחתון של התנור רבע שעה לפני האפייה. מותחים את בצק הפיצה בעזרת הידיים לעיגול בקוטר 62־82 ס"מ, מניחים מעל נייר אפייה או מרדה (כדי שיהיה קל לשנע לתנור) מקומחים, מורחים את הבצק ברוטב, גבינה ו/או תוספות, משאירים שוליים חשופים ברוחב של כ־3 ס"מ ומעבירים לתנור בעזרת נייר האפייה או המרדה. אופים כ־6 דקות או עד שהכתר (שולי הבצק) תפוח ושחום.