מתכוני מסעדות

טארט פלאן של קפה נורדוי

פלאן פטיסייר הוא הגרסה הצרפתית לקינוח הפלאן המסורתי: במקום להגיש עם קרם קרמל, אופים אותו על בצק פריך

12,091 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2019
פלאן פטיסייר של שף עינב אזגורי. צילום: Shutterstock
פלאן פטיסייר של שף עינב אזגורי. צילום: Shutterstock

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק הפריך:

לחביצה (פלאן):

אופן ההכנה

הכנת הבצק הפריך:

1

במיקסר עם וו גיטרה מאחדים חמאה רכה ואבקת סוכר.

2

מטמיעים ביצים בהדרגה, ולבסוף מכניסים את החומרים היבשים (להקפיד על מינימום ערבוב. רק עד שנוצרים פירורים בצק). אוספים את הבצק, מאחדים לדיסקית שטוחה ועוטפים בניילון נצמד. מעבירים למקרר לחצי שעה לפחות.

3

מחממים תנור ל־165 מעלות. מקמחים משטח עבודה. מוציאים את הבצק מהמקרר, ומרדדים לעובי כ־5 מ"מ. משמנים עם חמאה את התבנית והשוליים, ומניחים עליה את הבצק. מהדקים היטב את הבצק לשוליים ולפינות של התבנית (חשוב מאוד שהזוית בין השוליים לבצק תהיה 90 מעלות - שלא יהיו רווחים בין התבנית לבצק - אחרת שולי הבצק עלולים לצנוח בזמן האפייה). מחוררים קלות את הבצק עם מזלג, מניחים מעל נייר אפייה ומשקולת אפייה (כוס קטניות יבשות או משקולת אפייה ייעודית). מכניסים לתנור ואופים כרבע שעה. מסירים את נייר האפייה והמשקולת, ואופים עוד כ־5 דקות. מוציאים מהתנור, ומניחים בצד.

הכנת הפלאן

4

מניחים את החלב, שמנת והוניל בסיר על אש בינונית, ומביאים לרתיחה. במקביל ובקערה נפרדת, טורפים את הביצים, אבקת הפטיסייר (או האינסטנט פודינג) והסוכר.

5

כאשר תערובת החלב מגיעה לרתיחה, מסירים מיד מהאש. יוצקים שליש מהתערובת בהדרגה למסת הביצים והסוכר תוך כדי טריפה. לאחר הטמעה מלאה, יוצקים שליש נוסף בהדרגה ותוך כדי טריפה. חוזרים על הפעולה עם השליש האחרון.

6

מחזירים את המסה לסיר, ומבשלים על אש קטנה תוך כדי ערבוב ללא הפסקה עד שהתערובת מתחילה להסמיך (תהליך ההסמכה עשוי לקחת מספר דקות - לא לוותר. להמשיך לערבב עד שהוא מסמיך). ברגע שהתערובת מסמיכה, מסירים מיד מהאש וממשיכים לערבב.

7

מחממים תנור ל-180 מעלות. יוצקים את החביצה (המסה) על הבצק הפריך האפוי בתבנית, ומכניסים לתנור לאפייה של 40 דקות. מוציאים, מצננים ומגישים.