מתכון

כרובית פריכה עם במבה וטחינה־בוטנים

במנה הזאת אני משדכת את הבמבה לרוטב טחינה־בוטנים, והיא מביאה איתה טעם ייחודי ופריכות כיפית

22,873 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
כרובית פריכה עם במבה וטחינה־בוטנים מתוך הספר "Shuk" של עינת אדמוני. צילום: קוונטין בייקון
כרובית פריכה עם במבה וטחינה־בוטנים מתוך הספר "Shuk" של עינת אדמוני. צילום: קוונטין בייקון

עינת: "רציתי ליצור מנת כרובית הכי ישראלית שאפשר ונדמה לי שאין דבר ישראלי יותר מבמבה, שכולנו גדלנו עליה". 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב טחינה־בוטנים

לכרובית

אופן ההכנה

מכינים רוטב טחינה־בוטנים

1

טורפים חצי כוס (120 מ"ל) מי קרח, קליפת לימון מגוררת, מיץ לימון, שום ומלח בקערה בינונית. מוסיפים טחינה וטורפים לעיסה סמיכה וחלקה במרקם של מיונז. התערובת מתגבשת בהתחלה, אבל המשיכו לטרוף והיא תהפוך לממרח חלק. אם צריך לדלל את המרקם מוסיפים את יתר מי הקרח בהדרגה - כף אחרי כף, עד שמגיעים למרקם הרצוי. מוסיפים בוטנים ופטרוזיליה ומערבבים לפיזור אחיד. לתיבול הכרובית צריך רק כמחצית מכמות הרוטב אבל מכינים ממנו יותר כי הוא טעים וממכר וייתכן שתרצו להוסיף עוד ממנו למנה (למשל, אם השתמשתם בכרובית גדולה יותר). הרוטב יישמר עד יומיים בקופסה אטומה במקרר.

מטגנים כרובית

2

מניחים קמח אורז ומים בקערה רחבה וטורפים לבלילה דלילה. מניחים בצד.

3

מרפדים מגש במגבות נייר. יוצקים לסיר גדול ורחב שמן בגובה של כ־5 ס"מ. מחממים את השמן מעל להבה בינונית־גבוהה עד שהוא מגיע לטמפרטורה של 180־190 מעלות. אם אין לכם מדחום, כך בודקים אם השמן חם מספיק: אחרי כמה דקות מעל האש מטפטפים לתוכו בזהירות טיפת בלילה. אם בועות קטנות נוצרות סביב טיפת המים השמן חם דיו. אפשר לחזור על המבחן הקטן הזה לאורך כל הטיגון כדי לוודא שהשמן שומר על חום גם אחרי הוספת הכרובית.

4

טובלים את פרחי הכרובית בבלילה ומוודאים שהם נעטפים היטב. מטגנים את פרחי הכרובית בכמה מחזורים (אם תוסיפו כמות גדולה לסיר השמן בבת אחת הטמפרטורה תרד והכרוביות יהיו שמנוניות). מערבבים את פרחי הכרובית בשמן כדי לוודא שהם לא נדבקים זה לזה.

5

מטגנים 3־4 דקות עד שפרחי הכרובית משחימים או עד שכשדוקרים אותם בסכין היא חודרת פנימה בקלות. מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג בעזרת כף מחוררת.

עוטפים ברוטב ומגישים

6

מעבירים את פרחי הכרובית המטוגנים לקערה, מוסיפים חצי כוס רוטב ומערבבים תוך הקפצה עד שכל פרחי הכרובית עטופים ברוטב. טועמים ומוסיפים עוד רוטב אם רוצים. מפזרים מעל פיסות במבה ומגישים מיד

 

מתוך הספר: "Shuk", עינת אדמוני וז'אנה גור, 368 עמ', הוצאת Artisan. להשיג בחנויות מקוונות

ספר הבישול "Shuk" של עינת אדמוני. צילום: קוונטין בייקון
ספר הבישול "Shuk" של עינת אדמוני. צילום: קוונטין בייקון