מתכון

פילה מוסר שפצלה, שרי ושום קונפי

מנת דג שתהפוך אתכם לשפים של ממש במטבח הפרטי שלכם, מבית היוצר של השפית המוכשרת לירז שדה

1,460 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
פילה מוסר שפצלה, שרי ושום קונפי של שפית לירז שדה. צילום: אפיק גבאי
פילה מוסר שפצלה, שרי ושום קונפי של שפית לירז שדה. צילום: אפיק גבאי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשפצלה

לרוטב חרדל

לקונפי שום ושרי

לדג

אופן ההכנה

לשפצלה

1

יוצקים 3 ליטר מים לסיר, מוסיפים מלח גס ומרתיחים. טורפים את הביצים, מערבבים עם 4 כפות מים, מוסיפים את הקמח ויוצרים בלילה לא דלילה מדי ולא סמיכה מדי (במרקם הדומה לבלילה של פנקייק). מעבירים את הבלילה לשקית זילוף ומתחילים להזליף יחידות שפצלה בגודל אצבע לתוך המים הרותחים עד שהם צפים.

לרוטב חרדל

2

מביאים את הציר לרתיחה וממשיכים לבשל עד שהוא מצטמצם לחצי. מוסיפים שמנת, מצמצמים שוב לחצי את כמות הנוזלים בסיר ואז מוסיפים את החרדל.

לקונפי

3

מחממים תנור ל-100 מעלות. מניחים את העגבניות ואת השום במגשים נפרדים ומכסים בשמן זית. אופים שעה וחצי עד ריכוך. טיפ: את שאריות הקונפי אפשר לשמור עד שלושה חודשים במקרר בצנצנת, כל עוד הוא מכוסה בשמן. ניתן להשתמש בשמן של השום לבישול כמו גם בשום עצמו. אפשר גם למרוח את השום על לחם טרי.

לדג

4

מפשיטים את הדג מהעור ועוטפים קלות בקמח. מחממים מחבת עם 50 גר' חמאה, וכשהיא נמסה משחימים מעט את הדג על המחבת כחצי דקה. במהלך הטיגון סוחטים ¼ לימון בצדי הדג. מנמיכים את האש, הופכים את הדג לעוד דקה ומכניסים לתנור שחומם ל-200 מעלות ל-4-3 דקות. מחממים מחבת עם מעט חמאה עד שהיא משחימה מעט. מוסיפים חופן מהשפצלה, 2 כפות שרי קונפי וכף שום קונפי. מקפיצים את הכל במחבת כ-2 דקות.

להגשה

5

מעבירים את השרי, השפצלה והשום לצלחת הגשה, מניחים מעל את הדג ויוצקים את הרוטב.