מתכון

סופגניות מטוגנות עם קרם ברולה פיסטוק

שף-קונדיטור מיכאל מצגר במתכון לסופגניות גורמה שללא ספק יגנבו את ההצגה בחנוכה הקרוב

4,969 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
סופגניות מטוגנות עם קרם ברולה פיסטוק של שף־קונדיטור מיכאל מצגר. צילום: אפרת ליכטנשטט
סופגניות מטוגנות עם קרם ברולה פיסטוק של שף־קונדיטור מיכאל מצגר. צילום: אפרת ליכטנשטט

מכינים את קרם הברולה יום לפני הכנת הסופגניות (לזמן ההכנה יש להוסיף את משך ההתפחה של הבצק)

כלים: תא התפחה (לא חובה) ושקית זילוף

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם הברולה

אופן ההכנה

לסופגניות

1

מכניסים למיקסר עם וו לישה את הקמח, משפר האפייה, הסוכר, החמאה, המלח, השמרים, קליפת הלימון המגוררת ותמצית הווניל ומערבבים עד קבלת פירורים. מוסיפים את הביצים, הברנדי והשמן עד קבלת בצק אחיד. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים אותו לקערה משומנת להתפחה ראשונה עד הכפלת נפח הבצק.

2

"מפילים" את הבצק על משטח העבודה כדי להוציא ממנו את האוויר ומתפיחים שוב עד הכפלת הנפח. מחלקים את הבצק לחלקים של כ-50 גר' כל אחד, מכינים מהם מעין כדורים ומניחים כל כדור על ריבוע נייר אפייה משומן (כדי שהסופגניות לא יאבדו את הצורה, מרימים אותן עם נייר האפייה ומכניסים ישר לשמן).

3

מתפיחים התפחה שלישית בגארה (תא התפחה) רטובה בחום של 40 מעלות, 70-80 אחוזי לחות, כחצי שעה (או בתנור ביתי בחום הכי נמוך שאפשר עם תבנית מים רותחים בתחתית). מטגנים בשמן עמוק בטמפרטורה של 180 מעלות.

לקרם ברולה

4

מרככים את הג'לטין במים. מרתיחים את השמנת ומוסיפים את מחית הפיסטוק (אפשר גם וניל, תמצית קפה, מחית נוגט וכו'). טורפים היטב בקערה את החלמונים עם הסוכר והקורנפלור (לא להקציף).

5

יוצקים שליש עד מחצית מכמות השמנת הרותחת לתערובת החלמונים ומערבבים היטב (השוואת טמפרטורה). יוצקים הכל חזרה לסיר השמנת ומחממים על אש נמוכה. מערבבים בכף תוך כדי בישול אטי עד הסמכה קלה ומיד מסננים.

6

יוצקים מעט מהמסה החמה לג'לטין ומערבבים עד להמסתו המלאה. אם נשארו גרגירים מסננים שוב. שופכים את המסה לכלי או לקופסה ומצמידים ניילון נצמד. מקררים במקרר במשך לילה.

להרכבת המנה

7

מכניסים את קרם הברולה לשקית זילוף וממלאים את הסופגניות.