מתכון

פוקאצ'ה ללא לישה מבצק מקדים

לפוקאצ'ה מבצק מקדים (פוליש) יש מרקם מעט לעיס וטעם עמוק עם גוונים מעט חמצמצים

17,193 בשלנים התעניינו במתכון זה
פוקצ'ה ללא לישה מבצק מקדים מתוך הספר "Breaking Breads" של אורי שפט. צילום : Con Poulos
פוקצ'ה ללא לישה מבצק מקדים מתוך הספר "Breaking Breads" של אורי שפט. צילום : Con Poulos

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי ותיבול

רעיונות לטופינגס

אופן ההכנה

1

יוצקים 100 מ"ל מים לקערת מיקסר. מוסיפים שמרים ומערבבים. מוסיפים 60 גרם קמח ומערבבים לתערובת שדומה במרקמה לבלילת פנקייק. מפזרים מעל עוד 60 גרם קמח ולא מערבבים! מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים בצד בטמפ' החדר כשעה-שעתיים עד שנוצרים סדקים בקמח.

2

מוסיפים לקערה את יתרת המים, יתרת הקמח, סוכר ומלח. מערבלים בוו לישה במהירות נמוכה כ-2 דקות עד שמתקבל בצק.

3

מגבירים את מהירות המיקסר לבינונית ולשים כ-2 דקות נוספות עד שמתקבל בצק רך מאוד ודביק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים בצד ל-30 דקות. הבצק לא יתפח כמעט וזה בסדר.

4

משמנים קערה בשמן זית. מותחים וסוגרים את הבצק לצורת מעטפה )מקפלים כל פינה למרכז הבצק עד שנוצרת מעטפה( ומעבירים לקערה עם שמן הזית. מכסים בניילון נצמד ומניחים בצד ל-20 דקות. חוזרים על תהליך הקיפול ומניחים למנוחה נוספת כ-20 דקות.

5

בזמן שהבצק נח מחממים תנור ל-250 מעלות עם לבנת שמוט או תבנית הפוכה בתוכו.

6

מקמחים בנדיבות משטח עבודה. מוציאים את הבצק למשטח בעזרת קלף ומקמחים גם את חלקו העליון. משטחים את הבצק בעזרת הידיים למלבן בגודל 35×20 ס"מ.

7

חוצים את הבצק בעזרת קלף לרוחבו לשתי רצועות ארוכות. מחלקים כל רצועה ל-4 חתיכות, כך שבסך הכל יהיו 8 חתיכות.

8

מגלגלים כל חתיכה לגליל. מניחים את הגלילים בתבנית מקומחת או על משטח עבודה מקומח, מכסים במגבת ומתפיחים כ-30 דקות עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

9

פורסים נייר אפייה על מרדה פיצה, על תבנית הפוכה או אפילו על יריעת קרטון בגודל נייר האפייה. מניחים על נייר האפייה 2 גלילי בצק ומותחים אותם מעט בידיים מקומחות. טובלים את האצבעות בקמח ויוצרים גומות עמוקות בבצק. מזלפים מעט שמן זית, מפזרים מלח ואת התוספות הרצויות. מעמיקים את הגומות שיצרנו בבצק בעזרת האצבעות.

10

מחליקים במהירות את נייר האפייה על לבנת השמוט או על התבנית ההפוכה ואופים כ-10 דקות עד להזהבה. מחליקים את נייר האפייה על רשת תנור ומזלפים שמן זית על הפוקאצ'ה החמה. מצננים מעט. חוזרים על התהליך עם יתרת הפוקאצ'ות. מגישים חם או בטמפ' החדר.