מתכון

פילה דניס על ניוקי ופטריות יער

על הניוקי מניחים את הדניס, מוסיפים כף שמנת חמוצה לכל מנה וסלייסים של צ'ילי פרוס טרי שנותנים טאצ' מיוחד

4,450 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
פילה דניס על ניוקי ופיטריות יער של מסעדת רפאלו. צילום: בועז לביא
פילה דניס על ניוקי ופיטריות יער של מסעדת רפאלו. צילום: בועז לביא

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

לניוקי רפאלו קלאסי

לדג

להגשה

אופן ההכנה

לניוקי

1

זורים מלח גס בתבנית אפייה ומניחים עליו את תפוחי האדמה בקליפתם. אופים בתנור בחום של 270 מעלות במשך 50 דקות.

2

קולפים את תפוחי האדמה ושוקלים קילוגרם אחד בדיוק (ללא הקליפות), שאותו מועכים היטב במזלג. מוסיפים את הקמח, הביצים, החלמונים, הפרמזן הריקוטה והמלח, ומערבבים למסה אחידה.

3

מחלקים את הבצק ל-4 כדורים קטנים ומעבירים אותם למשטח עבודה. מגלגלים כל כדור לגליל ארוך וחותכים כל אחד מהם לפיסות בגודל הניוקי שבוחרים (כסנטימטר אחד).

4

מרתיחים מים בסיר גדול ומוסיפים מעט מלח. מכניסים את הניוקי למים הרותחים – מכניסים בכל פעם כמות קטנה ומחכים שיצופו, ואז מוסיפים עוד ניוקי.

5

לאחר שהניוקי צפים מוציאים אותם מהמים בכף מחוררת ומעבירים ישירות למחבת להכנת הרוטב (אופציה נוספת: מוציאים את הניוקי למי קרח, מסננים ומקפיאים עד השימוש).

לרוטב

6

יוצקים את שמן הזית למחבת רחבה, לוקחים 400 גר' מהניוקי המוכן וצורבים אותו בשמן הזית עד להזהבה. מוסיפים שום, בצל ופטריות ומקפיצים כ-2 דקות.

7

מוסיפים את הזיתים, הצלפים והיין הלבן, ומבשלים על אש גבוהה עד לצמצום הנוזלים.

לדג

8

מחממים תנור ל-280 מעלות. מפזרים על הדג מלח ופלפל שחור גרוס ואופים בתנור כעשר דקות, עד שהדג לבן ומבושל מבפנים. יש להימנע מאפיית יתר שתייבש את הדג.

להרכבת המנה

9

מניחים מתערובת הניוקי פטריות בצלחות הגשה שטוחות. מניחים מעל את הדניס. מוסיפים כף שמנת חמוצה לכל מנה וסלייסים של צ'ילי פרוס טרי. מגישים חם.