מתכון

פסטה משוגעת עם פילה בקר

גרטופסקי ממליץ להשתמש בקרעי פסטה טרייה, אבל כדאי שתדעו שניסינו את המתכון עם פפרדלה ביצים קנויה ויצא יופי

9,362 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
פסטה משוגעת עם פילה בקר של מיכאל גרטופסקי. צילום: דניאל לילה
פסטה משוגעת עם פילה בקר של מיכאל גרטופסקי. צילום: דניאל לילה

כמו שקורה לא פעם אלתור של חוסר ברירה הוליד את אחת המנות הנמכרות ביותר בתפריט של הסושיאל קלאב.  במטבח נותרו שאריות של פילה בקר שהיו קטנות מדי להגשה כמות שהן. גרטופסקי הכין מהן ארוחת צוות והקפיץ עם ירקות מהפס, עם  קרעי פסטה משאריות של יריעות פסטה שעוצבו לרביולי ומעל פוזרה צפתית קשה של קדוש. כבר למחרת המשוגעת הזאת נכנסה לתפריט. גרטופסקי ממליץ להשתמש בקרעי פסטה טרייה, אבל אם אתם לא מתכננים להכין רביולי בקרוב, כדאי שתדעו שניסינו את המתכון עם פפרדלה ביצים קנויה ויצא יופי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

להגשה

אופן ההכנה

בשר וירקות — הכנות מקדימות

1

מחממים מחבת פסים, מוסיפים שמן זית וצורבים זוקיני ובצל 4-3 דקות מכל צד עד שהם משחימים והבצל נפרד לגלדים. צורבים דקה-שתיים גם עגבניות שרי. מזיזים את הירקות לצדדים, מוסיפים פילה בקר וצורבים קלות כדקה רק מצד אחד.

מכינים את הרוטב ומבשלים את הבשר והירקות

2

מחממים מחבת נפרדת עם שמן זית על להבה גבוהה. מוסיפים שום, פלפל חריף, בזיליקום, קליפת לימון וזיתים ומטגנים דקה תוך כדי ערבוב.

3

מוסיפים את הירקות והבשר, וכשניחוח השום מתחיל להיות מורגש יוצקים יין לבן ומאדים את האלכוהול 3-2 דקות. מכבים את הלהבה ומחכים לפסטה.

מכינים את הפסטה ומגישים

4

בינתיים מרתיחים מי מלח בסיר, מוסיפים פסטה ומבשלים 3-2 דקות לדרגת אל-דנטה. אם משתמשים בפסטה יבשה, מבשלים לפי הוראות היצרן עד לדרגת אל-דנטה.

5

מעבירים את הפסטה לרוטב ומוסיפים חמאה, אפונה, פטרוזיליה.