מתכון

קארי ירקות ספייסי עם קרם קוקוס ופרגיות

אפשר להכין את המתכון בצורה שונה עם נתחי דג, שאותם צורבים בנפרד ומוסיפים בשלב התיבול ברוטב

9,971 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
קארי ירקות ספייסי עם קרם קוקוס ופרגיות של תום פרנץ. צילום: אפיק גבאי
קארי ירקות ספייסי עם קרם קוקוס ופרגיות של תום פרנץ. צילום: אפיק גבאי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב קארי ספייסי

לירקות

להגשה

אופן ההכנה

לרוטב

1

מחממים את השמן במחבת גדולה או בסיר. מוסיפים את הבצל ומזהיבים כמה דקות. מוסיפים את השום והג'ינג'ר ומטגנים עד להזהבה קלה. מוסיפים את הקינמון, ההל, הצ'ילי והקארי ומערבבים היטב. מוסיפים את הציר (או המים), קרם הקוקוס והסוכר ומביאים לרתיחה.

2

מתבלים במלח לפי הטעם, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-5 דקות נוספות. מסירים מהאש, ממתינים כ-5 דקות ולאחר מכן מוציאים מהרוטב את התבלינים הקשים (מקל הקינמון ותרמילי ההל) ומערבבים.

לירקות

3

מחממים את השמן במחבת גדולה (או בווק או בסיר שטוח), מוסיפים את הבצלים ומזהיבים. מוסיפים את השום ואת הפלפלים וממשיכים להזהיב ולערבב.

4

מוסיפים את שאר הירקות, מלבד הקישואים והפטריות, מתבלים במלח לפי הטעם, מכסים את המחבת ומבשלים 8-5 דקות על להבה נמוכה. מערבבים מדי פעם. הירקות צריכים להתרכך אבל להישאר פריכים (אם אתם אוהבים את הירקות רכים מאוד, בשלו קצת יותר בשלב זה). מוסיפים את הפטריות והקישואים ומבשלים עוד 8-5 דקות. יוצקים את הרוטב מעל הירקות ומבשלים על אש נמוכה (ללא רתיחה!) כ-5 דקות נוספות.

לפרגיות

5

מחממים מחבת עם שמן קנולה. כשהמחבת חמה מאוד ומעלה עשן, מניחים עליה את הפרגיות (אם אין מקום, עושים זאת בשני סבבים). מתבלים במלח ופלפל. כשהפרגית מזהיבה הופכים לצד השני וצולים גם אותו. מתבלים גם את הצד השני במלח ופלפל. כשהפרגיות מוכנות מעבירים אותן לקרש חיתוך ופורסים לפרוסות.

להגשה

6

מסדרים בצלחות אורז לבן ומעליו את תבשיל הקארי ופרוסות הפרגיות, מפזרים כוסברה קצוצה, ומגישים חם.