מתכון

קראס – מאפה מגולגל במלית עלי זעתר, בצל וסומאק

את הקראס הראשון שטעמתי שלחה לי פאטמה, שכנה מכפר קְטָנֵה הסמוך. מכינים אותו מדי חורף, כשעלי הזעתר שגדלים בהרים מסביב נמצאים בשיא גודלם

7,412 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
קראס - מאפה מגולגל במלית עלי זעתר, בצל וסומאק. צילום: דניאל לילה
קראס - מאפה מגולגל במלית עלי זעתר, בצל וסומאק. צילום: דניאל לילה

רמה בן צבי: “את הקראס הראשון שטעמתי שלחה לי פאטמה, שכנה מכפר קְטָנֵה הסמוך. מכינים אותו מדי חורף, כשעלי הזעתר שגדלים בהרים מסביב נמצאים בשיא גודלם וממש אפשר להרגיש בניחוחם את ריח הגשם. בינתיים פאטמה נפטרה, ונדיה, שכנתי מהכפר אבו גוש, לימדה אותי אחר צהריים גשום אחד להכין את הקראס. על אף שמשתמשים באבקת אפייה, עיבוד הבצק הוא כמו זה של בצק שמרים במתיחה (ולא ברידוד). חשוב להקפיד על זמני ההכנה שבמתכון. ניסינו קיצורי דרך וזה פשוט לא עובד.”

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

שמים את כל החומרים בקערת מיקסר עם וו לישה ולשים במשך 7 דקות עד לקבלת בצק אחיד וגמיש (אפשר גם ללוש בידיים).

2

מעצבים את הבצק לכדור ומניחים בתבנית מרופת בנייר אפייה. מכסים היטב במגבת או בשקית ניילון גדולה ומניחים לבצק לנוח בין שעה ל-4 שעות - כל המרבה הרי זה משובח.

3

יוצרים מהבצק 3 כדורים ומברישים בעוד קצת שמן זית. מכסים ומניחים לשעתיים נוספות.

מכינים את המלית:

4

מחממים שמן זית במחבת על להבה בינונית ומטגנים בצל עד הזהבה. מוסיפים עלי זעתר ומטגנים 2 דקות נוספות. מכבים את הלהבה, מוסיפים צנוברים, מלח, פלפל ומיץ לימון ומערבבים.

5

מחממים תנור ל-190 מעלות.

ממלאים, מעצבים ואופים:

6

מניחים את הבצק על שולחן עבודה משומן קלות (לא מקומח). מותחים את כדורי הבצק בידיים עד שמתקבלים שלושה מלבנים דקים וגדולים ככל האפשר. מסדרים שורה מהמלית באמצע כל מלבן ומגלגלים לרולדות. חותכים לפרוסות בעובי 8 ס”מ ומסדרים בתבניות מרופדת בנייר אפייה.

7

אופים 15 דקות עד הזהבה.