מתכון

רטטוי עם פסטה קטנה

התגלית הקולינרית ששינתה את חיי: בישול הפסטה ישירות בתוך הרוטב - איזה רעיון גאוני

18,191 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
רטטוי עם פסטה קטנה. צילום: שרית גופן
רטטוי עם פסטה קטנה. צילום: שרית גופן

את הרעיון לבשל את הפסטה בתוך הרוטב לקחתי ממרתה סטוארט. כאן כוכב המנה הוא דווקא הרטטוי – תבשיל ירקות זריז – ולכן משתמשים בכמות קטנה של פסטה, שמעבה ומסמיכה את התבשיל בלי לגנוב את ההצגה. ואם אתם תוהים מה עושות כאן גמבות ועגבניות שרי – אז עכשיו היא שעתם של חקלאי הערבה שמשגרים ירקות חממה נפלאים לדוכני השוק.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מחממים סיר רחוב ונמוך (או מחבת עמוקה) עם שמן זית. מוסיפים בצל, שום ופלפל חריף ומטגנים 5 דקות עד הזהבה. מוסיפים את הירקות, מתבלים במלח ופלפל ומטגנים 10 דקות על להבה בינונית עד שהעגבניות מתחילות להגיר מיצים והירקות מתרככים.

2

יוצקים מים עד גובה פני הירקות (לא מכסים אותם לגמרי) ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הפסטה ומבשלים על להבה נמוכה עם כיסוי חלקי כ-7 דקות עד שהפסטה מתרככת והנוזלים מצמטמים ומסמיכים. אם צריך מוסיפים מעט מים.

3

מוסיפים צלפים, תרד ופטרוזיליה, מערבבים, טועמים ומתבלים במלח ופלפל.

4

מגישים עם גבינה בולגרית או פרמזן מגוררת וקצת פטרוזיליה לרענון.

גיוונים:
שקשוקה רטטוי מוסיפים לתערובת הירקות המבושלים כף רסק עגבניות או מחית עגבניות מיובשות ו-1/4 כוס מים, מערבבים ומביאים לרתיחה. מחליקים פנימה 6 ביצים ומבשלים 5-4 דקות עד מידת העשייה הרצויה.
מאפה בצק עלים ורטטוי עורמים את הרטטוי על יריעת בצק עלים — כמו במתכון כאן.
מרק ירקות איטלקי עם שעועית לבנה מוסיפים לרטטוי מים עד 1 ס"מ מעל גובה פני הירקות ומביאים לרתיחה. מתקנים תיבול ומוסיפים כוס שעועית לבנה מבושלת (אפשר משימורים איכותיים). מביאים לרתיחה נוספת ומגישים.
ברוסקטה רטטוי קולים פרוסות לחם שאור בגריל עד הזהבה, מברישים במעט שמן זית ומשפשפים בחצי שן שום. מניחים תלולית רטטוי חם, מפזרים גבינה מלוחה או פרמזן ומגישים.
פילאף רטטוי מערבבים לתוך הרטטוי המוכן והחם 4-3 כוסות אורז מבושל (מומלץ אורז בסמטי מלא, שסופג היטב את טעמי הירקות). מתבלים במלח ופלפל ו-1/2 צרור פטרוזיליה קצוצה ומגישים.