חגיגות פורים במסעדות ברחבי הארץ ועוד חדשות אוכל

אילו מסעדות חוגגות עדלאידע, מיהו השף הישראלי שקיבל כוכב מישלן ואיזה המבורגר טבעוני נבחר לאחד הטובים בעולם?

חוברת משנכנס אדר מרבין בסוכר – חוברת מתכונים דיגיטלית שכל ההכנסות ממנה יועברו למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. צילום: אבישג שאר-ישוב. עיצוב שער: אורטל פלדהיים
חוברת משנכנס אדר מרבין בסוכר – חוברת מתכונים דיגיטלית שכל ההכנסות ממנה יועברו למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. צילום: אבישג שאר-ישוב. עיצוב שער: אורטל פלדהיים
5 במרץ 2020

אופים ותורמים – חוברת מתכונים לפורים

לקראת פורים, התאחדו הבלוגריות הידועות קרן קדוש, רונית צין קרסנטי, חן קורן, אבישג שאר ישוב ואורטל פלדהיים ליצירת חוברת מתכונים מיוחדת לפורים שכל הכנסותיה יתרמו למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. כל אחת מהנשים עוסקת בתחום אחר והביאה אותו לידי ביטוי ביצירת החוברת (אפייה, צילום, עיצוב גרפי ועוד). בחוברת ניתן למצוא מתכונים לממתקים, עוגות, ריבות ועוד. 

כאן ניתן לרכוש את החוברת

חוברת מתכונים למטרה טובה. קרדיט עיצוב שער: אורטל פלדהיים. צילום: אבישג שאר ישוב
חוברת מתכונים למטרה טובה. קרדיט עיצוב שער: אורטל פלדהיים. צילום: אבישג שאר ישוב

טאיזו וקבוצת אימפריאל חוגגות במשתה פורים משותף

לקראת חגיגות ה-7 של טאיזו, חבר שף יובל בן נריה לקבוצת אימפריאל שחוגגת גם היא 7 שנים ויחד יצרו המוסדות משתה פורים חגיגי עם תפריט טעימות שמלווה בחמישה קוקטיילים שהותאמו במיוחד למנות ע"י צוות האימפריאל (מחיר הסעודה 450 ש"ח לאדם). בין המנות בתפריט: דאמפלינג לובסטר ובאו טונה לצד קוקטייל Pennicilina (טקילה, מזקל, ליים טרי, דבש וג'ינג'ר); קארי בשר סרטנים ופילה בקר לצד קוקטייל Seoul Searching (וודקה, וויסקי מעושן, מחית פלפלים אדומים ותמצית פלפלים קוריאנית) ועוד. בהמשך החודש יציינו את החלק השני של החגיגות ובן נריה יגיע לבשל בבר האימפריאל. בין המנות שיוגשו ניתן למצוא חלק מהמנות האייקוניות של טאיזו כמו סלט שרימפס ולחם הברווז המפורסם.

מתי? טאיזו: 10-9 למרץ. אימפריאל: 17-16 למרץ. טאיזו – לפרטים נוספים  אימפריאל – לפרטים נוספים

חוגגים ושותים. צילום: אוהד קאב
חוגגים ושותים. צילום: אוהד קאב

משתה פורים בפאפאסאן גבעתיים

בערב פורים יקיימו במסעדה את מצוות "עד לא ידע" ויערכו מסיבה עם DJ שתציע שתי אפשרויות למשתה ללא הגבלה. כל אפשרות תכלול מבחר אלכוהול משתנה והפתעות. בנוסף, הרכיב שף משה בדישי תפריט באנ'ס מיוחד לערב זה שיכלול מנות כמו לחמניות מאודות במילוי בשר בקר בבישול ארוך ופייסט שומשום שחור או לחמניות שמרים במילוי דלעת בקרמל מיסו עם טחינה שחורה וקימצ׳י קוריאני (49 ש"ח למנת באנ'ס מהתפריט).

מתי?  9 במרץ. מחיר: 100-120 ש"ח למשתה. פאפאסאן – לפרטים נוספים

עד לא ידע. צילום: אנטולי מיכאלו
עד לא ידע. צילום: אנטולי מיכאלו

מסעדת תל יצחק חוגגת פורים

לקראת החג תתחפש מסעדת תל יצחק למסעדה אסייתית ומלבד קישוטים יפנים יוגש במקום תפריט על טהרת האוכל האסייתי בנוסף למשקאות יפנים ובר סושי בניצוחו של הסושימן לב יוסף (פו סושי, שילה). בין המנות בתפריט החגיגי ניתן למצוא מרק מיסו עם קלמרי, שרימפס וצדפות רייזר, שוק אווז פקין סטייל ושיפודי יקיטורי של דגים ופירות ים (טווח המחירים למנה 90-40 ש"ח). מנות אלה יוגשו לצד התפריט הקבוע של המקום.

מתי? 12-9 במרץ מסעדת תל יצחק – לפרטים נוספים

גם ככה אי אפשר לנסוע ליפן. צילום: לב יוסף
גם ככה אי אפשר לנסוע ליפן. צילום: לב יוסף

מסעדת PRISM ברלין מקבלת כוכב מישלן

בשבוע שעבר הוענק למסעדה, שעל מטבחה מנצח שף גל בן משה הישראלי, כוכב מישלן ראשון. בן משה החל את הקריירה הקולינרית שלו תחת שפים מובילים בתחום כמו ג'ייסון אתרטון וגרנט אקאץ וב-2012 פתח את מסעדת GLASS שהייתה המסעדה הראשונה שהוביל בברלין. ב-2018 פתח את מסעדת PRISM בה התמקד בשילוב בין טכניקות בישול שונות וגילוי מחדש של מרכיבים נשכחים. מסעדת PRISM פתוחה חמישה ימים בשבוע (ימים חמישי עד שני) בשעות הערב בלבד. משך ארוחה במסעדה כ-3 שעות והיא כוללת תפריט מובנה מראש ובו 8 מנות כמו מוס שוקולד גוואנחה עם גלידת טבק ותמנון לצד משוויאה, פופקורן חומוס ואבקת עגבניות.

PRISM – לפרטים נוספים

גאווה ישראלית. צילום: בן פוקס
גאווה ישראלית. צילום: בן פוקס

המבורגר ישראלי נושא פרסים

המגזין Happy Cow, שנחשב לפופולארי ביותר בקרב טבעוניים בכל העולם, בחר בגודנס התל אביבית כאחת מעשר מסעדות ההמבורגר הכי טובות בעולם. דעת המגזין כי סצנת ההמבורגרים הטבעוניים הולכת וגדלה וכי לא מדובר בהמבורגרים לשוחרי בריאות אלא המבורגריים עסיסיים, מושחתים ומנחמים. מבקר המגזין נימק כי הבחירה בגודנס הייתה לא רק בגלל איכותו של ההמבורגר אלא גם בגלל איכות השירות. במקום ניתן למצוא תפריט המבורגרים טבעוניים עשיר שכולל מנות כמו בורגר פטריות פורטובלו, שום קונפי ובצל (44 ש"ח), צ'יזבורגר (51 ש"ח) ואת ה-Super Burger – צ'יזבורגר פטריות כפול עם לחמניה באמצע, ירקות, פטריית פורטובלו, רטבים ואננס או ארטישוק לבחירה (66 ש"ח).

גודנס – לפרטים נוספים

עסיסי ומושחת. צילום: יהונתן בן חיים
עסיסי ומושחת. צילום: יהונתן בן חיים