מתכון

ארטישוקים ממולאים בלוקוס

פברואר 2020
1 דירוגים
ארטישוקים ממולאים בלוקוס של מיכל מוזס. צילום: דניה ויינר. סטיילינג: דלית רוסו
ארטישוקים ממולאים בלוקוס של מיכל מוזס. צילום: דניה ויינר. סטיילינג: דלית רוסו

ממלאים את תחתיות הארטישוק בקציצות דג מתובלות, מטגנים ומבשלים ברוטב חמצמץ על בסיס אפונה וסלרי

מנה של נועם יעקבא, שהוא מכנה “מפרום”. למעשה מדובר בתחתיות ארטישוק ממולאות שהוא מבשל ברוטב עשיר עם אפונה טרייה והרבה סלרי. אפשר להחליף את הלוקוס היקר בכל דג ים, ואפילו בבשר עגל או טלה. מגישים עם קוסקוס, אורז ואפילו ליד פירה.

מה צריך?
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

למלית

לציפוי ולטיגון

לתבשיל אפונה וסלרי

להגשה

שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות מה צריך?

אופן ההכנה

1

מבשלים את לבבות הארטישוק במי מלח רותחים עם מיץ לימון כ-5 דקות ומצננים.

מכינים את המלית

2

מערבבים את כל החומרים ידנית לתערובת אחידה. מכסים ומעבירים למקרר ל-10 דקות.

ממלאים ומטגנים

3

יוצרים מהתערובת 8 כדורים בקוטר 5 ס”מ וממלאים בהם את תחתיות הארטישוק. דוחסים היטב את המלית, כך שתבלוט החוצה בצורת חצי כדור.

4

מחממים במחבת שמן בגובה 2 ס”מ. מערבבים שני סוגי קמח בצלחת קעורה. כשהשמן חם, טובלים כל ממולא בביצה ולאחר מכן בתערובת הקמחים. מנערים מעודפים ומהדקים בין כפות הידיים. מעבירים בזהירות למחבת ומטגנים מכל הצדדים 3-2 דקות עד הזהבה. מוציאים ומניחים על צלחת מרופדת בנייר סופג (רצוי לא לטגן יותר משלושה לבבות במקביל, כדי לא להוריד את חום השמן).

מכינים את תבשיל האפונה והסלרי ומגישים

5

מחממים 5 כפות שמן זית בסיר רחב שיכול להכיל את כל הממולאים בצורה נוחה. מוסיפים בצל ומאדים כ-3 דקות תוך כדי ערבוב עד לשקיפות. מוסיפים ראש וגבעולי סלרי ומערבבים.

6

מוסיפים את שאר החומרים מלבד אפונה, מלח ופלפל ומביאים לרתיחה. מתבלים לפי הטעם.

7

מסדרים את הממולאים בסיר בשכבה אחת. יוצקים עליהם מעט רוטב, מכסים ומבשלים כ-10 דקות על להבה בינונית.

8

מוסיפים את האפונה ומבשלים כ-10-5 דקות עד שהיא רכה. מסירים את המכסה וממשיכים לבשל עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך.

9

מחלקים לצלחות הגשה, יוצקים מעט שמן זית ומגישים לצד קוסקוס, פירה או אורז.