מתכון

חלה ממולאת גבינת עיזים וסלקים

מילאתי חלה בסלק וגבינת עיזים וקלעתי לצמות קצת פחות מבויתות, והיא יצאה כובשת לב וטעימה במיוחד

32,786 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2020
חלה ממולאת סלק וגבינות של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם
חלה ממולאת סלק וגבינות של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים בצק

1

מעבדים את כל חומרי הבצק מלבד המלח במיקסר עם וו לישה כ־ 6 דקות. מוסיפים מלח וממשיכים ללוש 4 דקות נוספות עד לקבלת בצק גמיש ומבריק. מעבירים לקערה משומנת בשמן זית ומשמנים את הבצק מכל צדדיו. מכסים את הקערה במגבת או ניילון ומניחים במקום חמים כשעה וחצי או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

בינתיים אופים סלקים למלית

2

מחממים תנור ל-200 מעלות. מניחים סלקים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מעבירים לתנור ואופים כשעה או עד שהסלקים רכים. מצננים לחלוטין, מקלפים וחותכים לקוביות של 1/2 ס”מ.

מעצבים, ממלאים ואופים

3

מוציאים את הבצק למשטח עבודה, לשים מעט ומחלקים ל־ 6 חלקים שווים. יוצרים מכל חלק כדור, מניחים את הכדורים במגש, מכסים במגבת ומתפיחים 1/2 שעה.

4

מגלגלים כל כדור לגליל באורך החלה הרצויה. מקמחים מעט את משטח העבודה ומרדדים כל גליל למלבן בעובי של מעט פחות מ־ 1/2 ס”מ. מורחים גבינת עיזים על פני כל מלבן ומפזרים כשישית מקוביות הסלק. מקפלים כל מלבן לרוחב לסגירה, צובטים את הקצוות כדי להדק אותם זה לזה ומגלגלים על משטח העבודה בעדינות בעזרת הידיים ליצירת רצועות סגורות.

5

מחממים תנור ל-220 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. לוקחים שלוש רצועות בצק ומניחים אותן במקביל זו לזו. מצמידים את הקצוות הרחוקים מאיתנו יחד וצובטים להידוק. קולעים לצמה ומהדקים את הקצוות לסגירה. חוזרים על הפעולה עם שלוש רצועות הבצק הנותרות לקבלת שתי חלות. מניחים את החלות בתבנית כשהן רחוקות זו מזו. מכסים במגבת ומניחים לתפיחה של 20 דקות. מברישים את החלות במעט מים וזורים מעל פרג או שומשום. אופים 25 דקות או עד שהחלות שחומות וקלות להרמה (זמני האפייה עשויים להשתנות בין תנור לתנור). מצננים ומגישים.