מתכון

ניוקי כרובית וזיתים עם מנגולד

את הניוקי מכינים מכרובית צלויה שהטעם הנהדר שלה נשמר גם אחרי הבישול. ובונוס: המתכון מכיל גם קמחים ללא גלוטן

25,780 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
ניוקי כרובית וזיתים עם מנגולד של רינת צדוק. צילום: שני בריל
ניוקי כרובית וזיתים עם מנגולד של רינת צדוק. צילום: שני בריל

 קמח הקוקוס וקמח הטפיוקה הופכים את הניוקי לידידותיים גם לנמנעים מגלוטן, אבל אתם מוזמנים להחליף אותם בקמח כוסמין (באותה כמות). אם רוצים להקפיא חלק לשימוש מאוחר, עושים זאת אחרי הבישול.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

כל מוצרי החשמל למטבח עכשיו בהנחה מיוחדת באתר THREE SIXTY FIVE by MASHBIR

לרוטב

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־200 מעלות. מזלפים שמן זית ומלח על הכרוביות ואופים כ־12 דקות. מצננים וטוחנים את הכרוביות במעבד מזון לתערובת חלקה ואחידה.

2

מוסיפים למחית הכרובית זיתים קצוצים, קמח קוקוס, קמח טפיוקה ומלח ומערבבים בכף עץ לבצק דביק וגמיש.

3

מביאים שפע מי מלח לרתיחה בסיר גדול. משטחים את הבצק על נייר אפייה מקומח ומחלקים לאורך לרצועות ברוחב 3 ס"מ, מגלגלים כל רצועה בעדינות - מבלי ללחוץ על הבצק - לגליל. חותכים כל גליל למקטעים של 2־3 ס"מ בעזרת סכין או קלף ומניחים את הניוקי שמתקבלים על מגש מקומח.

4

זורקים חלק מהניוקי למים הרותחים ומבשלים 2־3 דקות. כשהם צפים מוציאים אותם מהמים בעזרת כף מחוררת. מבשלים את הניוקי במים בכמה מחזורים (לא ממלאים את הסיר) מכיוון שאם הם מתבשלים בצפיפות הם נדבקים זה לזה.

5

מחממים מחבת עם שמן זית, צורבים את הניוקי המצוננים, ומוסיפים עלי תרד טריים ושיני שום פרוסות. רגע לפני ההגשה מפזרים פלפל שחור וסומאק