מתכון

עוגת גבינה ניו יורק של קרין גורן

המתכון המלא של קרין גורן לעוגת גבינה ניו יורק מוצלחת, עשירה ודחוסה, כולל מבחר שדרוגים

205,367 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
עוגת גבינה ניו יורק. צילום: דניאל לילה
עוגת גבינה ניו יורק. צילום: דניאל לילה

לפני שמתחילים: המדריך לעוגת גבינה מושלמת של קרין גורן 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתחתית:

למלית הגבינה:

אופן ההכנה

מכינים את התחתית

1

מערבבים פירורי עוגיות עם חמאה מומסת, ומהדקים לתחתית תבנית מרופדת בנייר אפייה. שומרים במקפיא עד שמלית הגבינה מוכנה.

2

מחממים תנור ל-160 מעלות.

מכינים את מלית הגבינה, ואופים

3

טורפים גבינה, סוכר ותמצית וניל, עד שהסוכר נמס והתערובת חלקה. מוסיפים את הביצים אחת אחת וטורפים היטב, מוסיפים שמנת חמוצה, וטורפים לקבלת תערובת חלקה.

4

מוציאים את התבנית עם התחתית מהמקפיא, עוטפים את תבנית האפייה מבחוץ ברדיד אלומיניום, כדי להבטיח את אטימותה, ויוצקים פנימה את מלית הגבינה. מניחים את התבנית בתוך תבנית המכילה אותה בנוחות ובעלת דפנות גבוהים. יוצקים מים רותחים לתבנית הגדולה עד מחצית גובה דפנות התבנית עם העוגה. ואופים במשך כשעה, עד שהעוגה יציבה בדפנות ועדיין רוטטת במרכזה.

5

מוציאים מהתנור, ומניחים להתקרר לחלוטין בתוך אמבט המים. כשהעוגה קרה, מוציאים מאמבט המים ומעבירים למקרר ל-24 שעות. שומרים את העוגה במקרר ומגישים אותה קרה.

גיוונים:

עוגת גבינה ניו יורק בניחוח מייפל: לעוגה אמריקאית עד הסוף, מחליפים שלושת רבעי כוס מהסוכר בכמות זהה של סירופ מייפל אמיתי, ומוסיפים לגבינה יחד עם הסוכר.

עוגת גבינה ניו יורק לימונית: מוסיפים קליפה מגוררת מלימון אחד למלית הגבינה לפני האפייה. עוגת גבינה ניו יורק שיש-שוקולד: כשמלית הגבינה מוכנה, לוקחים ממנה כוס, ומערבבים עם 150 גרם שוקולד מריר מומס. יוצקים את מלית הגבינה על העוגה, ובעזרת כף מניחים שלוליות של מלית גבינה-שוקולד על פני המלית הלבנה. יוצרים דוגמת שיש בעזרת סכין או קיסם, בתנועות ערבוב קלות. ממשיכים לפי המתכון.

עוגת גבינה ניו יורק קוקוס: מחליפים את השמנת החמוצה בכמות זהה של חלב קוקוס (תכולה של פחית אחת מנוערת היטב, כולל המשקעים). מוסיפים למלית הגבינה חצי כוס קוקוס טחון לפני האפייה.

עוגת גבינה ניו יורק עם הפתעות שוקולד: מוסיפים למלית 10-8 טרוּפים קפואים, שיתמוססו במהלך האפייה לשלוליות כהות של חטא מתוק.

עוגת גבינה ניו יורק-שוקולד צ'יפס: מוסיפים למלית כוס שוקולד צ'יפס.

עוגת גבינה ניו יורק בניחוח ג'ינג'ר: מוסיפים למלית 4-3 כפות ג'ינג'ר מסוכר קצוץ וחצי כפית ג'ינג'ר טחון יבש.

עוגת גבינה ניו יורק בציפוי ריבת חלב: יוצקים בעזרת כף שלוליות של ריבת חלב (סה"כ כחצי כוס) על המלית. אופים כרגיל.