מתכון

פארי ברסט אגוזי לוז במלית פטיסייר פרלינה

עוגת פארי ברסט, עוד אייקון של הפטיסרי הצרפתי, מוגשת כאן בגרסה אישית

6,945 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פארי ברסט אגוזי לוז במלית פטיסייר פרלינה של אלון שבו. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: אוריה גבע
פארי ברסט אגוזי לוז במלית פטיסייר פרלינה של אלון שבו. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: אוריה גבע

מזלפים בצק רבוך לטבעות בקוטר 10 ס"מ במקום לטבעת אחת גדולה. הגרסה הזו עשירה מאוד בטעמי אגוזים חמאתיים – הם מופיעים כציפוי הטבעות (במקום השקדים בגרסאות המקור) ועיקר תפקידם הוא להוסיף קראנץ'. גם קרם הפטיסייר זוכה לשדרוג בדמות תוספת פרלינה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק רבוך

לפטיסייר פרלינה

להגשה

אופן ההכנה

מתחילים להכין פטיסייר פרלינה

1

טורפים חלמונים, סוכר וקורנפלור בקערה בינונית לתערובת אחידה.

2

מביאים חלב לסף רתיחה בסיר קטן ומסירים מהכיריים. יוצרים בהדרגה 1/3 מהחלב החם לתערובת החלמונים תוך כדי טריפה מתמדת. מחזירים את התערובת לסיר ומביאים לרתיחה תוך כדי טריפה מתמדת.

3

מסירים מהכיריים, מוסיפים חמאה וטורפים בעזרת מטרפה ידנית עד לקבלת קרם חלק. מניחים ניילון נצמד צמוד לקרם ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות.

מכינים בצק רבוך ואופים

4

מביאים לרתיחה חלב, מים, חמאה, סוכר ומלח בסיר ומבשלים עד שהסוכר והחמאה נמסים.

5

מסירים את הסיר מהכיריים ומוסיפים קמח בבת אחת. מערבבים בעזרת כף עץ עד שהתערובת מתגבשת לבצק. מחזירים את הסיר ללהבה בינונית ומבשלים חצי דקה-דקה תוך כדי בחישה מתמדת עד שנוצר בצק אחיד שנפרד מדפנות הסיר.

6

מעבירים את הבצק למיקסר עם וו גיטרה ומערבלים כ- 5 דקות במהירות נמוכה עד שהבצק מתקרר מעט ונעים למגע. מוסיפים ביצים בהדרגה ומערבלים עד שהן נטמעות. בסוף התהליך יוצרים שביל עמוק בתוך הבצק - אם הוא נסגר בתוך שנייה-שתיים, סימן שיש מספיק ביצים. אם לא, מוסיפים עוד רבע ביצה טרופה וממשיכים לערבל.

7

מחממים תנור ל- 250 מעלות במצב טורבו ומרפדים 2 תבניות תנור בנייר אפייה (או מניחים עליהן משטחי סיליקון).

8

מעבירים את הבצק לשקית זילוף עם צנתר משונן צפוף בקוטר 15 מ"מ ומזלפים טבעות בקוטר 10 ס"מ על נייר האפייה. מפזרים אגוזי לוז קצוצים על הטבעות.

9

מעבירים את התבניות לתנור ומכבים אותו מייד. אחרי 15 דקות מפעילים אותו על 170 מעלות במצב טורבו ואופים 15-10 דקות עד לקבלת מאפים קלים וזהובים גם בחלק התחתון. אחרת אופים אותם עוד 5-3 דקות. במהלך האפייה פותחים את התנור פעמיים, בכל פעם לכמה שניות, כדי לאפשר לאדים לצאת. מצננים.

ממלאים, מרכיבים ומגישים

10

טורפים את הפטיסייר עם מטרפה ידנית חצי דקה עד לקבלת מרקם קרמי. מוסיפים את מחית הפרלינה וטורפים היטב. מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר משונן בקוטר 12-10 מ"מ.

11

פורסים את הפארי ברס בעזרת סכין חדה ומשוננת. מזלפים קרם בתנועה ספירלית על החלק התחתון של כל יחידה וסוגרים עם החלק העליון. בוזקים אבקת סוכר מעל.

12

מגישים מייד או שומרים אחרי המילוי עד 4 שעות במקרר ובוזקים אבקת סוכר בסמוך להגשה.