מתכון

פיצ'י קונפי דג

פסטה בשרנית בעבודת יד, עטופה ברוטב על בסיס עגבניות קיץ ודג שנאפה עם עשבי תיבול ריחניים תחת שמיכת שמן זית

7,097 בשלנים התעניינו במתכון זה
פיצ'י קונפי דג של שפים דניאל צור ועומר שדמי | צילום: אנטולי מיכאלו
פיצ'י קונפי דג של שפים דניאל צור ועומר שדמי | צילום: אנטולי מיכאלו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פיצ'י

לרוטב

לקונפי דג

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מניחים בקערת מיקסר עם וו לישה 2 סוגי קמחים, מים, שמן זית ומלח ולשים במהירות נמוכה כ־30 שניות לאיחוד. מגבירים למהירות בינונית וממשיכים ללוש עוד 8 דקות עד שהבצק גמיש וחלק. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים (אפשר להשאיר עד 3 ימים).

2

חותכים מהבצק חתיכות קטנות ומגלגלים על משטח העבודה לנחשים ארוכים. מניחים את הנחשים במרווחים על מגש מקומח בסמולינה. מקמחים גם מעל, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר עד הבישול.

מכינים את הרוטב

3

מחממים שמן זית במחבת ומטגנים שום, זעתר, תימין וטבעות צ'ילי כ־2 דקות עד הזהבה. מוסיפים עגבניות, מתבלים במלח וממשיכים לבשל על להבה גבוהה 6־10 דקות, עד שהעגבניות מתרככות ומתחילות להתפרק. מוסיפים 3 כפות מים, מערבבים ומכבים את הלהבה.

מכינים קונפי דג

4

מחממים תנור ל־150 מעלות. מניחים את הדג ועשבי התיבול בתבנית מלבנית קטנה ומכסים אותם בשמן זית. עוטפים בנייר אלומיניום ואופים 15 דקות, עד שהדג מוכן ומתפרק בקלות. מוציאים מהשמן, מפרקים את הדג ומוסיפים לרוטב.

מבשלים את הפיצ'י

5

מרתיחים בסיר גדול שפע מים עם כף מלח. מנערים קלות את נחשי הפסטה מעודפי הסמולינה ומבשלים כ־4 דקות, עד שהם מגיעים למרקם רך אך נגיס. מוציאים בעזרת כף מחוררת, מעבירים לרוטב ומערבבים.

6

מעבירים את הפסטה לצלחת, מוסיפים חתיכות דג, סוחטים מעל לימון, מפזרים עלי פטרוזיליה ומגישים מיד.

טיפ: אפשר לשמור את שאריות השמן מהכנת הקונפי בצנצנת ולהשתמש בהן לתיבול סלטים, ירקות צלויים וכדומה.