מתכון

כיסוני קרקר עמבה במילוי רטטוי זוקיני

הכיסונים הללו, שמזכירים רביולי פריכים ומתפצחים, מעולים כמנה ראשונה או עיקרית ואפילו סתם כנשנוש

6,860 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2020
כיסוני קרקר עמבה במילוי רטטוי זוקיני של רינת צדוק. צילום: שני בריל
כיסוני קרקר עמבה במילוי רטטוי זוקיני של רינת צדוק. צילום: שני בריל

מהבצק אפשר גם פשוט לאפות קרקרים ללא מלית, וגם הרטטוי עומד בזכות עצמו כסלט קר או חם או כתוספת.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לבצק

אופן ההכנה

מכינים מלית:

1

מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים חצילים וזוקיני בתבנית בשכבה אחידה וכמה שאפשר - ללא חפיפה. מזלפים מעליהם שמן זית, מפזרים מלח ופלפל שחור גרוס וקורעים גבעולי זעתר ותימין. מעבירים את התבנית לתנור וצולים כ-15 דקות או עד שהירקות מקבלים גוון זהוב.

מכינים כיסוני קרקר

2

מערבבים קמח ושמרים בקערה רחבה, מוסיפים מים, שמן זית, אבקת עמבה ומלח, לשים 3 דקות לקבלת בצק רך ונעים (אפשר ידנית ואפשר במיקסר עם וו לישה). מכסים את הקערה במגבת ומניחים בצד (מחוץ למקרר) ל-15 דקות מנוחה.

ממלאים ואופים

3

מחממים תנור ל-160 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מוציאים את הבצק מהקערה ומחלקים לשניים, מניחים כל חלק על נייר אפייה, מכסים בנייר אפייה נוסף ומרדדים ליריעה דקה בעובי 1/4 ס”מ. מעבירים את אחד הדפים (עדיין בין שני ניירות האפייה) למקרר.

4

בעזרת הצד הקהה של להב סכין מסמנים בעדינות ריבועים בגודל 5X5 ס״מ על היריעה שנותרה על משטח העבודה. מניחים כף מלית במרכז כל ריבוע. מוציאים את יריעת הבצק השנייה מהמקרר, מסירים את נייר האפייה העליון, אוחזים בשולי נייר האפייה התחתון והופכים בעזרתו את יריעת הבצק על פני הריבועים הממולאים. לוחצים ומהדקים מסביב לכל ריבוע. בעזרת גלגלת פיצה חותכים לריבועים (החיתוך מדביק את שולי הבצק). מעבירים את הכיסונים לתבנית, מכניסים את התבנית לתנור ואופים 20 דקות או עד שהם מקבלים גוון זהוב ומתייבשים לחלוטין.