מתכון

עגבניות ירוקות ממולאות בדג

המאכל המיתולוגי שכיכב בסרט היפהפה זוכה כאן לגרסה מקומית ונטולת טיגון

18,911 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2020
עגבניות ירוקות ממולאות בדג של רינת צדוק. צילום: שני בריל
עגבניות ירוקות ממולאות בדג של רינת צדוק. צילום: שני בריל

את פרוסות העגבנייה מילאתי בדג, ציפיתי במעטפת פריכה, אפיתי, וכך הפכתי אותן למעין מפרום קליל שיעבוד גם כמנה ראשונה וגם כעיקרית. אני מגישה אותן עם סלסת עגבניות קטיפתית בטמפרטורת החדר. השילוב של הטעם החמצמץ של העגבניות הירוקות עם המתיקות של עגבניות הקיץ פשוט נהדר.

את המנה אפשר להגיש עם עגבניות ירוקות מותססות שמכינים בקלות בבית

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לציפוי

לסלסת עגבניות

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים שמן זית במחבת מעל להבה נמוכה. מוסיפים זרעי כוסברה ושום ומזהיבים קלות במשך כדקה, מערבבים פעם או פעמיים תוך כדי. מניחים בצד לקירור. מעבירים את השום וזרעי הכוסברה ביחד עם השמן לקערה, מוסיפים דג, קליפת לימון, מלח, פלפל שחור גרוס, ועלי זעתר, לשים את התערובת 3-2 דקות ומעבירים למקרר לחצי שעה.

2

מניחים מחצית מפרוסות העגבניות הירוקות על משטח עבודה, מניחים כף מלית על כל פרוסת עגבנייה, סוגרים עם המחצית השנייה של הפרוסות.  מצפים ואופים: מחממים תנור ל־ 190

3

מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה ומשמנים את נייר האפייה בשמן זית בעזרת ספריי או מברשת. מערבבים את כל חומרי הציפוי בצלחת עמוקה. מגלגלים כל כריך עגבנייה בתערובת הציפוי, מקפידים שכל הכריך ייעטף בציפוי. מניחים את כריכי העגבניות בתבנית, מרססים או מזליפים מעליהן מעט שמן זית. מעבירים את התבנית לתנור ואופים 18-15 דקות.

4

מכינים סלסת עגבניות: בעזרת סכין קטנה וחדה מסמנים איקס בתחתית כל עגבנייה. מביאים שפע מים לרתיחה וחולטים את העגבניות דקה. מוצאים את העגבניות מהמים, מצננים, קולפים, מעבירים לבלנדר וטוחנים. מוסיפים את יתר חומרי הסלסה ומעבדים בקצרה לאיחוד.

5

מגישים את המפרום לצד הסלסה או מניחים שכבה של סלסה בצלחת הגשה ועליה את המפרום.