מתכון

פאסטה – רסק עגבניות

כדי לשמר עגבניות לחורף, נוהגים באיטליה להכין מהן רסק להכנת רטבים, תבשילים, מרקים או מאפים

7,713 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
פאסטה - רסק עגבניות של רינת צדוק. צילום: שני בריל
פאסטה - רסק עגבניות של רינת צדוק. צילום: שני בריל

אחסון: הצנצנות יישמרו בפינה מוצלת עד חצי שנה. אחרי הפתיחה מעבירים למקרר, שם הן יישמרו עד שבועיים. אפשר לדלג על איטום הצנצנות, ולהעביר את הרוטב לשקיות סגר במנות של כ־300 גרם ולשמור במקפיא כחצי שנה.

הצעות הגשה: כרוטב פסטה או פיצה (בתוספת עלי אורגנו ושמן זית), בסיס לרוטב קציצות או שקשוקה, תוספת למרקים (כף או שתיים בתום הבישול יסמיכו את המרק) או לתבשילי שעועית ירוקה ו/או במיה.

עיקור הצנצנות: ממלאים סיר גדול במים ומביאים לרתיחה. מכניסים את הצנצנת למים הרותחים למשך עשר דקות. מוציאים ומניחים על רשת לצינון וייבוש מלא. כשמוציאים את הכבושים מהצנצנת עושים זאת רק בעזרת כף או מלקחיים נקיים (ולא בעזרת הידיים).

מכינים מהקליפות חטיף בטעם פיצה: מחממים תנור ל־100 מעלות. מערבבים את קליפות העגבנייה עם שפע שמן זית, מלח ועלי אורגנו, ואופים בתבנית מרופדת בנייר אפייה 30־35 דקות עד שהקליפות הופכות פריכות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

חורצים איקס בחלקן התחתון של העגבניות, ומכינים קערת מי קרח. חולטים את העגבניות במים רותחים חצי דקה, מוציאים אל מי הקרח, מקלפים (מהקליפות מכינים חטיף פיצה, ראו הנחיות למעלה), חוצים, סוחטים ונפטרים מהזרעים.

2

טוחנים את בשר העגבניות, ומעבירים לסיר קטן. מוסיפים מלח ומבשלים מעל אש גבוהה עד שהנוזלים מבעבעים. מנמיכים אש ומבשלים 45 דקות. מדי פעם מערבבים בכף עץ.

3

שמים מיץ לימון בצנצנות מעוקרות (ראו הנחיות לעיקור לעיל) ומנערים (הלימון שומר על חומציות הרסק).

4

ממלאים את הצנצנת בעגבניות מבושלות עד ס״מ אחד מהפתח העליון, יהיה לכם קל יותר למלא בעזרת משפך, בוחשים בעזרת כפית ארוכה כדי להפטר מבועות אויר. סוגרים את הצנצנת היטב.

אוטמים את הצנצנת

5

מרתיחים שפע מים בסיר. בעזרת מלקחיים עם סיליקון מניחים את הצנצנת במים הרותחים, כך שהמים צריכים להיות בגובה של ס"מ מעל הצנצנת. מבשלים 40 דקות מעל אש בינונית. מוציאים בעזרת המלקחיים.