מתכון

פלפלים חריפים ממולאים

לא לבעלי לב חלש: ממולאים טבעוניים חריפים אש במילוי אורז והמון ירוקים

14,581 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2020
פלפלים חריפים ממולאים של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה
פלפלים חריפים ממולאים של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה

פלפלים חריפים ממולאים לא נפוצים בלבנט, אבל אפשר למצוא אותם באזורים מסוימים במצרים ויש גם גרסה מעניינת במטבח התוניסאי – שם המילוי מתבסס על בשר בקר או סרדינים. כאן הם בגרסה טבעונית. אם אינכם טבעונים מומלץ להגיש את הממולאים לצד יוגורט (הוא יאזן את החריפות).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לרוטב

להגשה (לא חובה)

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־200 מעלות. חורצים את הפלפלים לאורכם, מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה וקולים כ–10 דקות עד שהקליפה מעט משחימה והם מתרככים. מוציאים מהתנור ומעבירים לקופסה אטומה או לקערה מכוסה בניילון נצמד (כדי שיזיעו ואפשר יהיה לקלף אותם בקלות).

מכינים את המלית

2

מחממים שמן זית בסיר על להבה בינונית ומטגנים בצל בסיר כ–6 דקות עד להזהבה. מוסיפים אורז וכוס מים ומתבלים במלח ובפלפל. מגביהים את הלהבה, מביאים לרתיחה ומיד מנמיכים את הלהבה (לקטנה ביותר). מכסים ומבשלים 14 דקות עד שהמים נספגו והאורז מוכן. מכבים את האש ומשאירים את האורז בסיר כרבע שעה. מוסיפים עשבי תיבול ובצל ירוק ומערבבים.

3

מחממים תנור ל־220 מעלות. קולפים את הפלפלים ומנקים מזרעים. ממלאים כל פלפל במלית וסוגרים.

מכינים את הרוטב

4

מחממים שמן זית במחבת רחבה על להבה בינונית. מטגנים שום, תבלינים ורסק עגבניות כדקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים עגבניות מקולפות, מנמיכים להבה ומבשלים כחצי שעה. אם הרוטב סמיך מוסיפים מעט מים. מעבירים את הרוטב לתבנית ומטביעים בתוכו את הפלפלים הממולאים. מכניסים לתנור, צולים כרבע שעה ומגישים חם לצד יוגורט או צזיקי.