מתכון

קציצות דגים עם תבשיל מנגולד וגרגירי חומוס

הבקלה הטרי הנהדר מתבשל ברוטב חמצמץ של מנגולד וגרגירי חומוס: שילוב קלאסי בסלטים ותבשילים מהמטבח הצפון אפריקאי

31,721 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
קציצות דגים עם תבשיל מנגולד וגרגירי חומוס של שף יחיאל זינו. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: דלית רוסו
קציצות דגים עם תבשיל מנגולד וגרגירי חומוס של שף יחיאל זינו. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: דלית רוסו

דג בקלה טרי, הקרוי גם מרלן, הוא דג נהדר. יצא לו שם לא טוב בגלל הגרסה הקפואה שלו הנפוצה בסופרמרקטים, שלעתים קרובות אינה איכותית (וגם עשויה מדג אחר – בקלה מהים הצפוני, קרוב משפחה של קוד). אם אתם משיגים מרלן טרי, אשריכם. אם לא, לכו על מוסר ים טרי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לחומוס

לתבשיל

אופן ההכנה

לקציצות

1

קוצצים דק או טוחנים במעבד מזון פלפלים, שום וכוסברה. מוסיפים לתערובת דג טחון ושמן ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. בידיים משומנות יוצרים מהתערובת קציצות בגודל כדורי פינג פונג ומעבירים למקרר למשך כשעה וחצי עד שהקציצות מתייצבות.

לחומוס

2

מסננים גרגירי חומוס, מעבירים לסיר, מכסים במים, מוסיפים שום, סוחטים פנימה עגבנייה ומוסיפים מלח. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 40-30 דקות עד שהגרגירים רכים אך לא מתפרקים. מסננים.

לתבשיל

3

קוצצים את המנגולד (גבעולים ועלים) דק. מניחים בסיר גדול מעט שמן, שום, פלפלים חריפים, מנגולד וכרשה, סוחטים מעל עגבניות ומטגנים כ-10 דקות. מערבבים מדי פעם. מוסיפים את הקציצות והחומוס ויוצקים מים לכדי כיסוי. מביאים לרתיחה, מכסים את הסיר, מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 40-30 דקות עד שהרוטב מצטמצם. מסירים מהלהבה וסוחטים מעל לימון. אפשר להגיש מיד ואפשר להכין את התבשילים מראש, לשמור במקרר ולחמם על להבה נמוכה לפני ההגשה.