מתכון

קרם ברולה טופו משמש

לקרם הברולה הזה יש אותה איכות קרמית וחלבית של המקור, אבל יש כאן טוויסט בעלילה

8,206 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
קרם ברולה טופו משמשים של רינת צדוק (צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר)
קרם ברולה טופו משמשים של רינת צדוק (צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר)

במקום לאפות את הברולה (פעולה שדורשת מעט מיומנות) – מבשלים אותו, מעבירים לתבניות ומקררים. אני אוהבת להטמין מתחתיו פירות צלויים, שמוסיפים עניין וטעם, ולהוסיף לבישול לואיזה שמעניקה תיבול עדין. הפעם השתמשתי במשמשים, אבל בסוף העונה אפשר להשתמש בשזיפים אדומים, דובדבנים, אפרסקים או נקטרינות.

שימו לב המתכון מתאים לתבניות בקוטר 10-8 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למחית משמשים צלויים

לקרם ברולה

להגשה

אופן ההכנה

מכינים מחית משמשים צלויים

1

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים משמשים עם סוכר ומניחים בתבנית בשכבה אחידה. צולים 20 דקות עד שהם מתרככים. מצננים, מעבירים את המשמשים לבלנדר וטוחנים לתערובת חלקה.

2

מניחים כף מחית משמש בכל תבנית ברולה ומורחים אותה בעזרת גב הכף. מעבירים למקרר.

מכינים קרם ברולה

3

טוחנים בבלנדר קשיו ומים לתערובת חלקה ללא גושים.

4

מעבירים את התערובת לסיר קטן, מוסיפים עלי לואיזה ומבשלים 2 דקות, רק עד שחלב הקשיו מתחמם מעט אך לא רותח. מסירים מהלהבה, מכסים את פני חלב הקשיו בניילון נצמד ומניחים בצד לקירור. מסננים ונפטרים מעלי הלואיזה.

5

מעבירים את חלב הקשיו לבלנדר, מוסיפים טופו, סוכר, וניל ולימון וטוחנים לתערובת חלקה.

6

מערבבים בקערית קטנה קמח טפיוקה (או קורנפלור) ומים עד שאין גושים.

7

מעבירים את תערובת הטופו לסיר, מוסיפים את הקמח ומערבבים. מבשלים את התערובת על להבה בינונית 4־ 5 דקות, עד שהיא מבעבעת ומסמיכה קלות למרקם של קרם פטיסייר. מסירים מהלהבה, מוסיפים מלח וחמאת קקאו ומערבבים לתערובת חלקה.

8

יוצקים את התערובת החמה לתבניות מעל מחית המשמש הקרה. מכסים את פני הקרם בניילון נצמד ומעבירים למקפיא ל־ 3 שעות לפחות, עד שהקרם מתייצב לגמרי.

9

מפזרים מעל הקרם הקפוא בתבניות שכבה דקה של סוכר וחורכים אותה בעדינות בעזרת ברנר עד לקבלת מעטה קרמלי מתפצח. מפזרים שכבה נוספת של סוכר ושורפים באותה צורה. מגישים מיד.