חיפוש מתקדם

סינייה טבעונית

מתכון לסינייה טבעונית
צילום: רחלי לוי ואבי ז'אן לוי

תקופת האביב מתחברת לנו למאכלים דרוזיים, הצמחייה שופעת בפריחה ואיתה מלאי של צמחי תבלין ועשבייה למאכל.

בתקופה זו נהגנו לאכול מטעמים של אוכל דרוזי אותנטי במסעדות שהגישו בין השאר סלט עולש, פרפחינה, גרגר נחלים, חובזה במילוי אורז, צנוברים ושקדים ו… מנה של סינייה.

היום כשאנחנו טבעונים והאביב בפתח החלטנו לחזור לאותם מחוזות של זיכרון נעים והכנו לצד סלטי הבר גם מנה של סינייה טבעונית.

הטעמים והריחות התחברו לנו בצורה מושלמת ויצרנו מחדש זיכרון של אוכל אותנטי וטעים שאותו אנו שמחים לשתף עימכם, בתאבון!

חומרים

אופן ההכנה

  1. לחמם את השמן במחבת טפלון גדולה ,ולטגן בה את הבצל עד להזהבה.
  2. לסנן את העדשים ולהוסיף לבצל. לטגן בערך 10 דקות ומידי פעם לערבב.
  3. להוסיף מלח, חוויאג' קארי, פלפל אנגלי ובהרט, לערבב ולהוסיף 2 כוסות מים .
  4. להביא לרתיחה ולהוסיף את הקינואה. להמשיך בישול על אש נמוכה עד שהמים מצטמצמים והעדשים רכות. במידה והעדשים קשות והמים כבר הצטמצמו, ניתן להוסיף עוד כוס מים עד לריכוך העדשים (לא יותר מידי- הן אמורות להיות רכות ומתפצפצות) וספיחת הנוזלים.
  5. להוריד מהאש ולהוסיף 2 כפות טחינה, 4 כפות קמח חומוס.
  6. להעביר לתבנית משומנת מעט, לשטח ולאפות בחום של 180 מעלות כ-20 דקות עד שמתייצב. להכין טחינה דלילה (לא יותר מידי) ולשפוך על הסינייה. להכניס לתנור לעוד 10 דקות .
  7. בתיאבון!
10 בדצמבר 2015
תגובות

תגובות (2)

  • רוית 4 במרץ 2016 15:05 השב

    תודה על המתכון! הוספתי פטריות ובטטה בזמן הטיגון ונראה לי שזה ישדרג… שאלה- הקינואה צריכה להיות מוכנה לפני שמעבירים את התבשיל לתבנית?

    • לי גיל - על השולחן 6 במרץ 2016 10:04 השב

      זהו מתכון שהועלה ע”י גולשים ולכן אנחנו לא יכולים לענות לגבי אופן הכנתו. מאופן ההכנה נראה שהיא אכן צריכה להתבשל עם העדשים.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *