מדריך - גאורגיה

איפה אוכלים בטביליסי

מתבשילי לוביו עד צ'ובורקי וחצ'פורי - 5 תחנות חובה בטביליסי השוקקת, בירת גאורגיה

חצ'פורי. צילום: shutterstock
חצ'פורי. צילום: shutterstock
7 בפברואר 2019

1.
Oniashvili bakery
מאפיית אוניאשווילי מצריכה נסיעה אל מחוץ למרכז העיר, אבל אם אתם רוצים לאכול כמה מהמאפים הכי טובים בעיר תעשו את המאמץ. החצ'אפורי ללא דופי אבל יש גם צ'ובורקי – מאפה מטוגן ממולא בבשר טחון ותבלינים, ולוביאני, גרסת השעועית לחצ'אפורי, שאומרים שצמחה מתוך הקהילה היהודית כאופציה כשרה למאפה הגבינה הלאומי.

2.
Racha Restaurant
במסעדת ראצ'ה יש את כל מה שתייר רוצה למצוא: חינקלי מהבילים, שיפודי מצוודי, סלטים מסורתיים ואישה קשוחה שעומדת בדלפק, ומבטה הממתין כה מלחיץ עד שאת מזמינה פשוט אחד מהכל. הטברנה המקומית הזאת מלאה כל הזמן בתמהיל של מקומים ותיירים והיא עצירת חובה בעיר.

מסע קולינרי משכר בגאורגיה

מילון המאכלים הגאורגי

3.
Salobie Bia
סלובי ביה מגישה את האוכל הכי טעים בטביליסי. המסעדה הקטנה הזאת עושה אוכל מקומי פשוט בגרסאות מודרניות ובהגשה נקייה. שם המסעדה כשמם של בתי עסק שהתמחו בתבשיל הלוביו המסורתי: שעועית שמבושלת ארוכות בכדי חרס קטנים. לכן רצוי מאוד להזמין את הלוביו, אבל האמת היא שהכי נבון פשוט להזמין את הכל.

4.
Alubali

אלובאלי – דובדבן בגאורגית – היא מסעדה חמודה עם אוכל מדהים ובניגוד לפלייליסט הפופולרי, בדרך כלל משמיעים פה ג'אז, לא טכנו. חובה לטעום את המנה של גבינת סולגוני שנעשית במקום ומוגשת עם עגבניות, בזיליקום סגול ולחם שוטי מקומי, ומרחיבה אופקים לכל חובבי סלט קפרזה קלאסי באשר הם.

5.
Amra
מסעדת אמרה גם היא מצריכה נסיעה אל מחוץ למרכז אבל הכל בה טעים והיא גם מדגימה שירות שעדיין קשה מאוד למצוא במסעדותיה של טביליסי המתפתחת. האוכל רובו ממחוז אבחזיה עם נגיעות ממחוז ראצ'ה ואחרים. העוף שקרמולי שמבושל ברוטב של חלב חמוץ מנצח לב ובטן.