מתכון

ביצים עלומות על פולנטה רכה של מסעדת דא דא ודא

קוראים לה ארוחת בוקר מילנזית. אין ספק שמדובר באחת הדרכים המפנקות (שלא לומר המושחתות) לפתוח את היום

2,850 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2017
צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

בתפריט הבוקר של "דא דא ודא" קוראים לה ארוחת בוקר מילנזית. אין ספק שמדובר באחת הדרכים המפנקות (שלא לומר המושחתות) לפתוח את היום, במיוחד עם כוס בירה צוננת בצד שתרענן את החך מכל "השחיתות" ותעצים את החוויה.

סגנון הבירה שהכי יחמיא למנה הוא אייל מנזרים בלגי בהיר (כמו הלף בלונד) המאופיין בפירותיות וניחוח וניל עדין לצד מרירות מאוזנת.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם תירס:

לפטריות צרובות:

לתבשיל תרד:

לביצים עלומות:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים קרם תירס:

1

מניחים חמאה ותירס בסיר ומאדים על להבה קטנה תוך כדי ערבוב כ-20 דקות עד שהתירס מתפרק. מוסיפים את שאר החומרים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-40 דקות עד שהתירס רך מאוד. טוחנים את תכולת הסיר במעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק.

מכינים פטריות צרובות:

2

מחממים חמאה במחבת, מוסיפים פטריות, מלח ופלפל ומקפיצים אותן עד שהן זהובות.

מכינים תבשיל תרד:

3

ממיסים חמאה במחבת ומטגנים בצל וכרשה על להבה נמוכה עד שהם שקופים. מוסיפים שמנת מתוקה ומביאים לרתיחה. מוסיפים תרד, אגוז מוסקט ומלח ומבשלים כ-2 דקות. מסירים מהלהבה ומצננים מעט.

מכינים ביצים עלומות:

4

מביאים לרתיחה בסיר מים עם חומץ. מערבבים בעדינות את המים בעזרת כף ליצירת תנועה סיבובית של המים ושוברים פנימה בעדינות את הביצים – שש ביצים בכל נגלה. מבשלים אותן כ-½2 דקות עד שהחלבון מתגבש.

מרכיבים את המנה:

5

מורחים קרם תירס (כמו חומוס) בצלחת הגשה. מניחים את הפטריות במקבץ בצד ובסמוך את תבשיל התרד ואת הביצים העלומות. מפזרים מלח, פלפל ועירית ומגישים מיד.

בליבה של תל אביב בקצה הדרומי של שדרות רוטשילד יושב בית קפה שהוא גם ביסטרו, מעדניה ובקרוב – רוטיסרי העונה לשם דא דא ודא. כאן תוכלו ללגום בנחת כוס קפה טוב של בוקר ולצפות בשדרה המתעוררת, לסגור פינה על ארוחת צהריים זריזה או לנשנש כריך עם כוס יין לעת שקיעה.