דא דא ודא ובר אה וין נסגרות

המסעדות השוכנות במכון הצרפתי בשדרות רוטשילד ייסגרו בסוף מאי בשל סכסוך עם שגרירות צרפת המחזיקה בבעלות על הנכס

בר אה וין.  צילום: נמרוד סונדרס
בר אה וין. צילום: נמרוד סונדרס
29 באפריל 2019

שני מוסדות תל אביביים פופולריים צפויים להיסגר בסוף מאי – והפעם לא בשל מצוקות המסעדנים. בית הקפה דא דא ודא שנפתח לפני כחמש שנים ומסעדת בר אה וין שנפתחה לפני כשלוש שנים יסגרו את הדלתות בשל סכסוך עם בעלי הנכס, השגרירות הצרפתית בישראל. כבר בשנה שעברה ניסתה השגרירות לפנות את המסעדות מהנכס אך החלטת בית משפט קבעה כי הן ימשיכו לפעול במקום. כעת, כאשר חוזה השכירות מסתיים בסוף חודש מאי, החליטה השגירות לא להאריך את החוזה.
קבוצת דא דא ודא שבבעלות האחים שגיא ורגב עברון, דוד טור, תומר שלו והשף עינב אזגורי טוענת כי המכרז שהוצא על הנכס נעשה שלא בתום לב וכי השגרירות מעוניינת להכניס רשת של מאפים צרפתיים במקומם.

דא דא ודא. צילום: יח"צ
דא דא ודא. צילום: יח"צ

השף עינב אזגורי אומר כי ״מרגע שהתחלפה השגרירה משהו בקשר איתם השתבש. לדעתנו המכרז שנעשה על המקום אינו נקי וללא רבב. מפליא אותי, כשף הקבוצה, שהמקום היחיד בעיר הזאת שחורט על דגלו מטבח צרפתי פר אקסלנס כנגד כל הסיכויים, מקבל בעיטה בתחת מהמכון הצרפתי והשגרירות הצרפתית״.

יש עוד סיכוי שתצליחו לשנות את ההחלטה?

״יש תקווה אבל היא מאוד קלושה. היום עשינו שיחות שימוע ל-150 עובדים כפי שאנחנו מחוייבים ואנחנו מתכוננים לסגור את המקום. אין לנו ברירה. אני רואה פה עובדים בוכים. לא ציפינו למצוא את עצמנו במקום הזה. המסעדות מרוויחות, הכל עובד טוב, קשה פתאום למחוק את הכל״.

תפתחו במקום אחר?

״את בר אה וין בטוח, אני לא אתן לבר אה וין להתפוגג כל עוד זה תלוי בי. את הדא דא ודא אני לא חושב״.

תגובת השגרירות הצרפתית לדברים טרם התקבלה.