אחרי 18 שנה: הבראסרי נסגרת עד להודעה חדשה

אחרי שעשרות עובדים מהבראסרי התבקשו להיכנס לבידוד הודיעה רותי ברודו: "אנחנו סוגרים, נפתח כשהמדינה תיתן לנשום". הערב המשמרת האחרונה

בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
15 ביולי 2020

הכתובת אולי היתה על הקיר, השמועות על סגירה אפשרית של מסעדת הדגל של קבוצת R2M כבר נפוצו במהלך הסגר (מה שבסוף לא קרה, אם כי שעות הפעילות צומצמו), אבל רק הבוקר – אחרי שעשרות עובדים מהבראסרי קיבלו איכון מהשב"כ והתבקשו להיכנס לבידוד – נפלה ההחלטה לסגור את הבראסרי. "אין לנו יכולת להפעיל את המסעדה בלעדיהם ואין לנו את היכולת לשלם עבור ימי הבידוד. אנחנו סוגרים, נפתח כשהמדינה תיתן לנשום", אמרה רותי ברודו, הבעלים, וחידדה: "זה לא שנפלנו, פשוט אין צוות, אי אפשר לעבוד והמדינה מצפה שאנחנו נישא בעלויות של זה – אז לא. נחזור כשהכל יחזור לנשום במדינה הזאת".

"זה לא שנפלנו" רותי ברודו. צילום: איליה מלניקוב
"זה לא שנפלנו" רותי ברודו. צילום: איליה מלניקוב

בימים האחרונים – עם העלייה בתחלואה בקורונה וצאת ההנחיות החדשות שמגבילות את המסעדות ל־20 איש בפנים ו־30 בחוץ – העלתה ברודו כמה פוסטים קשים ומעוררי עניין בחשבון האינסטגרם שלה. באחד היא מצולמת בבראסרי לצד בן זוגה השף גיא פולק – "אני פה ואני עצובה", כתבה בו. בשני העלתה תמונה של הבראסרי ריקה וקראה לאנשים "צאו לאכול במסעדות, אחרת לא נהיה". הפוסטים עוררו הדים רבים, אך למרבית הצער הם לא הוציאו את האנשים בהמוניהם החוצה ואילו המסעדות בישראל בכלל – ובתל אביב בפרט – נותרו כמעט ריקות השבוע.

זקוקים לכם שף תומר אגאי. צילום: רועי קאשי
זקוקים לכם שף תומר אגאי. צילום: רועי קאשי

יעיד על כך הפוסט המרגש שהעלה אתמול שף תומר אגאי ממסעדת סנטה קתרינה שבו ביקש מאנשים שיבואו לאכול לנוכח מספר ההזמנות הנמוך – אפס. "היום בסנטה יש אפס הזמנות", כתב, "ב־25 שנה האחרונות אני קם בבוקר וכל הזמן שלי מוקדש לייצר חוויה שתמלא את הכיסאות האלה באנשים שמחים שבאים לקנות רגע, זוגות שבאים לשכוח את היום הקשה ולהיזכר למה בחרו אחד בשני, משפחות שמגיעות מתוך סיר הלחץ היומיומי ומרגישות שוב ביחד, חברים שנפגשים ומעבירים זמן ששווה מיליונים וסתם ארוחות מקריות שמשמחות אנשים.

"בשבילי זה יותר מכסף, אני מחוייב לשמחה של האנשים האלה ובתמורה היא ממלאת אותי בעוד רצון לארח.
כל כוס של יין שנפגשת עם עוד כוס עושה לי באוזן צליל שאני חי ממנו, חיוכים של אנשים שטועמים אוכל שלי מחזיקים אותי שפוי ומאפשרים לי להיות אדם מלא. אני אומר בכנות, היום אני פשוט צריך אתכם, בואו".

והאנשים באו, המסעדה בערב הייתה מלאה, בהתאם להנחיות החדשות ולנהלים של משרד הבריאות.