לא על הדרינק לבדו: ברים עם אוכל טוב בתל אביב

ארוחה במסעדה או דרינק בבר? למה לא שניהם? אספנו עבורכם ברים שמצליחים ליצור שילוב מוצלח של אלכוהול ואוכל משובח

4 באפריל 2017

עם פריחתם של ברי הקוקטיילים בתל אביב, תרבות השתייה המקומית הלכה והשתכללה. יותר ויותר מסעדות הבינו את הצורך בשידרוג מחלקת האלכוהול שלהן אל מעבר לתפריט יינות עשיר וכמה בירות סטנדרטיות מהחבית, עד שלפתע, כבר לא היה צריך לצאת לברים כדי ליהנות מחוויה אלכוהולית איכותית, רק שבמסעדות הצטרף לאלכוהול גם אוכל טוב, מקצועי ומוקפד.
הברים, מצידם, השיבו מלחמה במטרה להעניק ללקוחותיהם חוויה קולינארית משלימה שמשתווה ברמתה לדרינקים המוקפדים וגייסו לשורותיהם את מיטב השפים (כמו יאיר יוספי שייעץ בבניית התפריט של "פרנץ' 57"). המסעדות לא נשארו חייבות והגיבו בפתיחת ברים צמודים שמציעים את האוכל המוכר שלהן בגרסה ידידותית לשתיינים (למשל "אוזריה נקסט דור" או "קאב קם"). המנצחים בקרב הם גרגרנים חובבי אלכוהול (או שתיינים חובבי אוכל) שזכו לקבל כמה וכמה ברים, שכבר לא ברור אם באים אליהם יותר בשביל לשתות או יותר בשביל לאכול. מה שכן ברור הוא שבמבחן התוצאה הסופית, הברים הללו מצליחים ליצור שילוב מוצלח של אלכוהול ואוכל באופן שנותן פייט אפילו למסעדות הטובות ביותר.
אספנו עבורכם חמישה ברים שעושים את זה נכון, אליהם מומלץ להגיע רעבים:

לה אוטרה

'לה אוטרה' היא האחות הצעירה והקאריבית של ה'אימפרייאל', ה-קוקטייל בר שהתחיל את מהפכת הקוקטיילים המקומית. רק עשרה צעדים מפרידים בין שני הברים, אך בעוד האימפרייאל מציע תפריט קוקטיילים יותר נועז ומגוון, לה אוטרה מתפארת בתפריט אוכל מקסיקני בועט, שמתעלה גם על כל מתחריו המקסיקניים בישראל, לצד קוקטיילים אקזוטיים או כאלו שמבוססים בעיקרם על רום או טאקילה. התפריט כולל מנות קלאסיות כמו נאצ'וס וטאקוס, אבל גם מנות נועזות יותר כמו חלקי פנים שבושלו ביין אדום ומגיעים בליווי צ'יפוטלה חריף ושמנת חמוצה. בביקור הראשון שלכם, נסו את קוקטייל ה-Amaze the maize, קוקטייל מעט מופרע, שמבוסס על רום ושרטרז וכולל בין השאר תירס, חלמון ביצה ואפילו זעתר, שנותן את הטון בטעם ונותן לו טוויסט מקפיץ. הקוקטייל מוגש עם עם כוס קטנה של פופקורן, אבל רצוי שתזמינו לצידו את טרטר הבקר, שחולק איתו כמה מרכיבים מקבילים, כמו תירס קונפי שנותן קצת פציחות נחוצה וחלמון ביצה מעושן במסקל, שבין השאר הופך את הטרטר הזה למעושן וקרמי.
מתאים במיוחד למי שבקרייב לאוכל מקסיקני טוב
לא מתאים לשעות הקטנות של הלילה
אל תפספסו את הקוקטיילים תחת הקטגוריה Wild.

כתובת: הירקון 66 | טלפון: 073-2649464 | שעות פתיחה: א' – ש' : 18:00 – 00:00 | Happy Hour: א' – ה' : 18:00 – 20:00 (50% על כל הקוקטיילים)

מעושן, קרמי ופציח. צילום: אורן אסיף
מעושן, קרמי ופציח. צילום: אורן אסיף
Amaze the maize, שווה לנסות. צילום: אורן אסיף
Amaze the maize, שווה לנסות. צילום: אורן אסיף

קאב קם

הבר התאילנדי של הבית התאילנדי, נפתח ממש לאחרונה וכבר מסתמן כהצלחה ענקית. במבט ראשון על תפריט האוכל הארוך, אפשר היה לטעות ולחשוב שהגעתם למסעדה, אבל האווירה הצפופה והמוזיקה החזקה לא משאירות מקום לספק שמדובר בבר. כבר בביס הראשון של כל מנה שתנסו מהתפריט, בין אם היא חריפה, מטוגנת או מלוחה, תרגישו כאילו הונדסה כך שתלווה על ידי משהו אלכוהולי לצידה, עם עדיפות לאחד הקוקטיילים בעלי האופי התאילנדי. מומלץ לפתוח כאן את הארוחה עם "קונג טוט" – מנת טעימות שכוללת לביבות לברק בקארי אדום, כנפיי עוף מטוגנות, ושלושה כיסונים מטוגנים פריכים, במילוי שרימפס, עוף וחזיר. זו גם אחת המנות היחידות בתפריט שאינה חריפה והיא תהיה מושלמת במיוחד לצד קוקטייל ה'קפאו' המרענן והחמצמץ שמכיל בין השאר גם בזיליקום ורמז דק לחריפות של צ'ילי.
מתאים במיוחד לצעירים בנפשם
לא מתאים לאוכלי כשר
אל תפספסו את המדרגה כשאתם מתנדנדים החוצה שיכורים ושבעים

כתובת: לינקולן 11 ת"א | טלפון: 03-6889960 | שעות פתיחה: ב' – ש': 18:00 – 02:00

 

תדאגו לקוקטייל תאילנדי מרענן לצד ה-"קונג טוט" שלכם. צילום: אורן אסיף
תדאגו לקוקטייל תאילנדי מרענן לצד ה-"קונג טוט" שלכם. צילום: אורן אסיף

המנזר

מה שהיה פעם הפאב השכונתי והבוהמי בפאתי שוק הכרמל, הפך לאחרונה לגסטרו-פאב שעושה הרבה כבוד לאוכל. מעבר למבחר נאה של בירות מהחבית במחירים שלצערנו כבר נדיר למצוא (בכמה מקומות תוכלו להזמין היום חצי ליטר גולדסטאר ב-21 שקלים?), מציע המנזר מבחר יפה של מנות שמתחלפות על בסיס כמעט יומי, כשהקו המנחה הוא שהן תמיד הולכות ממש טוב עם בירה. תוכלו למצוא כאן למשל מטיאס ואיקרה של מזרח אירופה; מנות בשריות שונות – שיפודי נתח קצבים ושקדי עגל, או כריכי בשר – שיוגשו בדרך כלל לצד פלחי תפוחי אדמה מטוגנים; ומנות ברוח אסייאתית, כמו קלמארי מטוגן ברוטב סויה ומיונז סריראצ'ה. השיא הקולינארי מגיע בסופ"שים, עם מבחר מנות מושחתות שקשה לבחור ביניהן. בכל פעם יצא לי לאכול מנה מיוחדת ומקורית אחרת – כמו קרואסון ענק שמתפצח בכל ביס ובתוכו כדורי מוח מטוגנים ונימוחים טובלים ברוטב הולנדייז, ריזוטו תאילנדי עם בטן חזיר צלויה או שרימפס שלמים על גספאצ'ו שעשוי מירקות בגריל. הדבר הבטוח היחידי, הוא שאשתה לצידן חצי ליטר גינס מהחבית.

מתאים במיוחד לחובבי האוכל המושחת
לא מתאים לטבעונים
אל תפספסו את תפריט הסופ"ש

כתובת: אלנבי 60, ת"א | טלפון: 03-5173015 | שעות פתיחה: פתוח 24/7

כל המנות מתאימות לליווי צמוד של בירה מהחבית. צילום: אורן אסיף
כל המנות מתאימות לליווי צמוד של בירה מהחבית. צילום: אורן אסיף
המנזר, גסטרו-פאב שעושה הרבה כבוד לאוכל. צילום: אורן אסיף
המנזר, גסטרו-פאב שעושה הרבה כבוד לאוכל. צילום: אורן אסיף

אוזריה נקסט דור

אם האוזריה היא מעין יצור כלאיים, כזה שיכול לתפקד כמסעדה בצהריים וחצי-בר בערב, התפריט של הנקסט דור הוא תפריט ברים באופן מובהק – העיקריות והסלטים פינו את מקומם לטפאסים חמודים שאפשר (ומומלץ) לאכול בידיים, לחסל בכמה ביסים בודדים ולשטוף בלגימה של יין או קוקטייל. שמחנו לגלות כאן את המנות האהובות ממסעדת האם – חלקן בגרסה מוקטנת ההולמת את הקונספט – טבעות קלמארי פריכות עם איולי; ארטישוק בגריל על קרם תירס; וברוסקטה שעליה תלולית נדיבה של טולום וריבת שרי שנדבקה לאצבעות וגרמה לנו להסיר עכבות וללקק אותן ללא בושה. אליהן הצטרפו מנות חדשות: ברוסקטות עם כבד קצוץ וערימת בצל מטוגן ומתפצח או גרבדלקס וקרם פרש; בצל ספרדי צלוי על רוטב רומסקו; וחצי כדור בוראטה על סלמורחו – קרם עגבניות ושמן זית קר, חמצמץ ורענן.
התפריט האלכוהולי כולל מבחר בסיסי וטוב של יינות לבנים ואדומים, וגימיק חמוד ביותר של קוקטיילים מבוקבקים מהבר “Cocktails & Dreams” – בלאדי מרי עם תבלינים וציר ים אסיאתי, “הילארי” עם אוזו, קינמון ותפוח מקורמל ו-illuminati על בסיס ג’ין, ליים ופפריקה מעושנת.
מתאים במיוחד לחובבי אוזריה, האחות הגדולה
לא מתאים למי שמתבייש לנגב את הצלחת
אל תפספסו את ערבי הסביצ'ה מדי יום שני

כתובת: זבולון 25, ת"א | שעות פתיחה: ראשון-שבת החל מ-18:30 | Happy Hour: ראשון-חמישי בין 19:00-20:00

 

השולחן השמח של הנקסט דור. צילום: דן לב מתוך עמוד הפייסבוק של אוזריה
השולחן השמח של הנקסט דור. צילום: דן לב מתוך עמוד הפייסבוק של אוזריה
ליקקנו את האצבעות, פשוטו כמשמעו. צילום: לי גיל
ליקקנו את האצבעות, פשוטו כמשמעו. צילום: לי גיל