מתכון

חלת שושנים ממולאת בחלקי פנים

במקום לאכול כבד קצוץ על חלה החלטתי לאפות אותו בתוך החלה עם הרבה בצל מטוגן ופלפל ולהגיש עם כמות נדיבה של חרדל

5,534 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2017
חלת שושנים ממולאת בחלקי פנים. צילום: אילן נחום
חלת שושנים ממולאת בחלקי פנים. צילום: אילן נחום

אם לא אוהבים טחול ושמאלץ, אפשר להחליף אותם בעוד כבדים ובשמן עדין איכותי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

לשׁים את כל חומרי הבצק מלבד מלח בקערה גדולה במשך 8 דקות. מוסיפים מלח ולשׁים 2 דקות נוספות לבצק גמיש אך לא דביק. במידת הצורך מוסיפים מעט קמח או מים.

2

מכסים את הקערה בניילון (לא נצמד) ומתפיחים את הבצק כשעה וחצי.

בינתיים מכינים את המלית:

3

מחממים שלושה רבעים מכמות השמאלץ במחבת גדולה על להבה נמוכה ומטגנים בצלים עד שהם זהובים ומתקתקים. מעבירים לקערה ומצננים לטמפ' החדר.

4

מחממים את המחבת על להבה גבוהה ומוסיפים את יתרת השמאלץ. מתבלים את הכבדים בגרגרי פלפל שחור וירוק כתושים ומטגנים 3-2 דקות. מוסיפים טחולים ומטגנים תוך כדי ערבוב עד שחלקי הפנים מוכנים. נזהרים לא לטגן יתר על המידה - הכבדים צריכים להישאר ורודים לגמרי במרכזם. מעבירים למסננת ומצננים לטמפ' החדר.

5

קוצצים גס את חלקי הפנים ומערבבים עם הבצל המטוגן. מתבלים במלח.

מעצבים, ממלאים, מתפיחים ואופים:

6

מחלקים את הבצק ל-10 כדורים. משטחים מעט ומרדדים כל כדור למלבן מאורך. מפזרים מעל את המלית ומותירים שוליים של 1 ס"מ מכל כיוון. סוגרים את המלבנים לגלילים ומהדקים היטב. סוגרים בצביטה גם את הקצוות. מגלגלים בעדינות לגלילים באורך 40 ס"מ ומעצבים לשבלולים.

7

משמנים תבנית אפייה מלבנית גדולה (או 2 תבניות עגולות בקוטר 28 ס"מ) ומקמחים. מניחים את השבלולים צמודים בתבנית ומפזרים מלח גס. מכסים בניילון (לא נצמד) ומניחים להתפחה במשך שעה.

8

מחממים תנור ל-180 מעלות.

9

זורקים כמה קוביות קרח לרצפת התנור ואופים את החלות כ-40 דקות עד שהן זהובות ויפות. מצננים כמה דקות לפני שמפרידים לחלות אישיות. אפשר לשמור בטמפ' החדר עד כמה שעות או להקפיא עד שבוע.