תרימו: 17 יינות אדומים מומלצים לראש השנה

יינות אדומים לראש השנה. עיצוב: אלונה פלוסקי
יינות אדומים לראש השנה. עיצוב: אלונה פלוסקי

מה נשתה בחג? יינות אדומים קלילים ומקוררים (אפילו עם קוביית קרח), שמתאימים לימים החמים שמלווים את החג. 17 יינות אדומים לשלהי הקיץ

1 בספטמבר 2020

הרי גליל, גרנאש 2017
יקב הרי גליל דוגל בחזון הבר קיימא ומיישם אותו ביקב ובכרמים על ידי שימור הסביבה הטבעית והייחודית של הגליל. דוגמה טובה לכך היא הבציר החדש של הגרנאש, שממנו יצרו ביקב יין אדום יבש ואדמתי עם ניחוחות
דובדבניים ולצידם פרחוניות מרעננת ותיבול ים תיכוני אהוב. בפה רכות וקטיפתיות נעימה בצד חספוס קליל
(70 ש"ח).

ויתקין, מסע ישראלי 2019
היינן אסף פז הוסיף לקריניאן – הזן שהיה הכי מזוהה עם ישראל בסוף המאה ה־ 19 – גם סירה קברנה פרנק ומעט מרסלן. הקריניאן תרם את הצבע היפה ואת הפרי העשיר והרענן, הסירה – את הפירותיות והפרחוניות והקברנה פרנק – את התיבול והגוף. יחד קיבלנו יין פירותי, מורכב אך קליל, עם ניחוחות וטעמים של פלפל ועשבי תיבול ים תיכוניים (75 ש"ח).

קסטל, לה וי אדום 2018
מיקב קסטל המשפחתי, אחד מיקבי הבוטיק המובילים בארץ, מגיע יין פירותי ורענן שמיוצר מענבי מרלו, קברנה סוביניון ופטי ורדו. יין צעיר שישב זמן קצר מאוד בחביות, בעל ניחוחות של פרי אדום, רכות נעימה,
חמיצות עדינה ופרי טעים בפה. היין שייך לסדרה הצעירה של היקב שמיוצרת לצריכה יומיומית במחירים נגישים. ביקב ממליצים להגישו קריר (75 ש"ח).

מוני, מלבק 2018
יקב מוני נמצא במערה ציורית במצפה עמק שורק (מול העיר בית שמש), והכרמים שלו נמצאים במדרון הגבעה שמולו. מהיקב הקטן יוצר יין קטיפתי על טוהרת ענבי מלבק שמבטא עד כמה שאפשר את פירותיות הזן. זהו יין עשיר בניחוחות פרי, עם טעם מתקתק, חמיצות נעימה שמאזנת את המתקתקות ותיבול עשבוני
שמתאים למנות בשר קלילות (79 ש"ח).

עבייה, פרולטאר 2019
מיקב עבייה בגליל המערבי – שאותו הקים היינן יוסי יודפת מתוך רצון לשלב בין אורח חיים יצרני לאורח חיים ידידותי לסביבה – מגיע יין טבעי עם מינימום התערבות מענבי קריניאן. יין צעיר וקליל, נגיש ושמח, שמציג גם מורכבות ועומק. יין בעל חמיצות נהדרת – המלווה המושלם לאוכל מקומי (80 ש"ח).

דלתון, לבנטינה 2018
יקב דלתון שוכן בגליל העליון ושם גם נמצאים כרמיו. בסדרה זאת שאב היינן גיא אשל השראה מזרם הייננות החדשה בקליפורניה ושילב בה השפעות ים תיכוניות. יין מענג, רך ולא כבד, מזני פטיט סירה, גרנאש וקריניאן. יין בעל חומציות נהדרת וניחוחות נדיבים של פרי נעים, עשבי תיבול ים תיכוניים, קפה, טבק, מאפה טרי ועישון קל (100 ש"ח).

טולדו, גאמיי 2019
עמית טולדו, ששימש בעבר כיינן בכמה יקבים קטנים בארץ, מייצר כעת יינות אישיים טבעיים מזנים שגדלים היטב באקלים שלנו, כמו גאמיי, סמיון ודבוקי. זהו יין רך, קל, פריך, פראי, פירותי, מלא חיות ונעים לשתייה, כזה שנגמר מהר מדי (110 ש"ח).

רקנאטי, ביתוני 2017
ביתוני הוא זן ענבים מקומי עתיק מאזור הרי יהודה, שמוצאו בארץ ישראל, וממנו מייצרים ביקב יין בכמויות קטנות. יין קל ומעודן עם ניחוחות פרי אדום, פרחים, עשבי תיבול וחמיצות מעודנת שתומכת ביין עם מעט
מינרליות. זן נדיר, תרתי משמע, בעולם היין הישראלי (110 ש"ח).

שאטו גולן, רוח 2017
יחסית למרבית יינות היקב, יצר כאן היינן אורי חץ יין קליל, שעשוי מענבי פטי ורדו, סירה, גרנאש וקברנה סוביניון. עם זאת ועל אף קלילותו היחסית, בכל זאת מדובר ביין עשיר, מורכב ומרתק. החמיצות היפה מאזנת את היין והתיבול הים תיכוני שלו נעים. יין מרגש ומשמח (125 ש"ח).

רמת הגולן, קברנה פרנק 2017
יקב רמת הגולן מוציא לראשונה בסדרה הגבוהה של היקב יין מהזן הבורדולזי קברנה פרנק. היין אמנם לא ממש קל, אבל לצד הפרי האדום הדובדבני־תותי הבשל והפרחוניות הנעימה שבו מורגשת גם רעננות של תיבול עשבוני ירקרק, שהופך אותו נעים מאוד לשתייה במקום ממוזג בקיץ (125 ש"ח).

להט, 2018 GSM
היינן והיועץ איתי להט יצר בלנד ים תיכוני קל יחסית מענבי גרנאש, סירה ומורבדר מהרי יהודה ומהגליל המערבי. יין מרתק שעושה שילוב יפה בין פרי אדום עשיר לחומציות מרעננת. יין ארומטי ומבושם, מחוספס טיפה בפה ובכל זאת מחליק כקטיפה, מאופק ולא כבד (135 ש"ח).

מרגלית, פרדיגמה 2017
יקב מרגלית – מראשוני יקבי הבוטיק בישראל, שמייצר יינות איכותיים ללא פשרות – משנה פה כיוון מהיינות הבורדולזיים הקלאסיים הכבדים שמאפיינים אותו, אך עדיין שומר על עקרונותיו, עם בלנד ים תיכוני של זני דרום צרפת – גרנאש, סירה ומורבדר מאזור זכרון יעקב. יין רך, נעים וקטיפתי, עם ניחוחות אניס, אקליפטוס ותבלינים ירקרקים (145 ש"ח).

עוד 5 אדומים קיציים עד 65 ש"ח

תבור, הר, שיראז 2018
ביקב הגלילי שלמרגלות התבור יצרו מענבי שיראז יין שמתאים כל כך לאזור שלנו – יין אדום יבש, קליל, עם ניחוחות נעימים של פירות ותבלינים ומגע נעים ורך בפה (35 ש"ח).

טפרברג, Impression, פטיט סירה 2019
100% ענבי פטיט סירה משפלת יהודה, שמהם ייצרו יין קל ונעים עם ניחוחות פרי אדום, תיבול ירקרק וחספוס טאניני נעים ונוכח בפה (40 ש"ח).

בנימינה, רזרב, מרסלאן 2016
הכלאה בין גרנאש לקברנה סוביניון יצרה את המרסלאן הים תיכוני הזה שמציג ניחוחות פרחוניים ומבושמים עם פרי שופע ותבלינים, ועם זאת רך ורענן (55 ש"ח).

כרמל, 4Vats , אדום 2016
שילוב בין שלושה זנים ים תיכוניים – מרסלאן, קריניאן וגרנאש – יצר בלנד נפלא עם ניחוחות מלאי חיים של פרי אדום, עשבי תיבול, פרחים ואדמה. מבנה קל יחסית וטעמי פרי עסיסיים עם חמיצות מרעננת עושים חשק לשתות את היין גם בימים חמים (60 ש"ח)

ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2017
על אף העובדה שמדובר בזן לא קיצי, הצליחו הייננים ליצור פה יין רענן ואנרגטי עם נוכחות נעימה
של פרי בשל ותיבול נעים. יין קל לשתייה ומהנה (65 ש"ח).