עושים סדר

מרימים: היינות המומלצים לפסח 2019

יינות מומלצים לפסח 2019. עיצוב: אלונה פלוסקי
יינות מומלצים לפסח 2019. עיצוב: אלונה פלוסקי

לבנים, ורודים, מבעבעים או אדומים. 10 יינות ישראלים מומלצים ליד הקניידלך והגפילטע

27 במרץ 2019

בחירת היינות לחגי ישראל מעמידה אותך בפני מצב פרדוקסלי. ההיגיון הבריא אומר להשתמש במודל של הפיימונטזים מצפון־מערב איטליה: אלו צורכים ברוב ימות השנה יינות פשוטים וימיומיים מזני ברברה ודולצ'טו, בעוד את היינות היוקרתיים של האזור, ברולו וברברסקו, הם שומרים לערבי חג ואירועים מיוחדים. רק מה? הישראלים שותים במשך השנה "קצת" פחות יין מהאיטלקים, וכך נוצר מצב שאצלנו ימי טרום החג הם דווקא ימים של עדנה ליינות השלושה במאה שמיועדים לשתייה יומיומית.
אם אתם משתייכים לקבוצת האנשים שרוכשים יין רק בחגים, יש לכם לא מעט אפשרויות מוצלחות. היקבים הגדולים בישראל שיפרו משמעותית את היינות שהם מציעים בסדרות הנמוכות, ובין אם תבחרו בהר חרמון של רמת הגולן, סדרת כנען של דלתון, יונתן של רקנאטי או ויז'ן של טפרברג -תקבלו יינות שעשויים היטב ומספקים תמורה טובה למחיר. לעומת זאת, אם אתם אוהבים לשדרג את ארוחת החג שלכם באמצעות יינות מעניינים יותר, הרשימה שלפניכם מציעה כמה אפשרויות מומלצות. תמצאו כאן יין מבעבע לקבל איתו את האורחים, יינות לבנים שיסייעו לצלוח את שלב הגפילטע והחריימה ויינות אדומים שזועקים לשוק טלה או קדרת בקר מהבילה. השתדלתי לבחור יינות שיהיו מורכבים, נגישים, מתומחרים בהגינות ובעיקר טעימים נורא. חג שמח!

לבנים

נטופה תל קאסר לבן 2017
יין שעשוי מ־100 אחוז ענבי רוסאן מהגליל התחתון ומבגיר בחביות למשך עשרה חודשים. יש לו נפח ועושר טעמים מרשים והוא מתאזן בחמיצות טובה ובסיומת מתובלת ופיקנטית. יין טעים, שאפשר להגיש כבר בשלב המנות הראשונות אך הוא יתאים גם לליווי מנות עיקריות כבדות יותר (129 ש"ח).

נטופה תל קאסר לבן 2017
נטופה תל קאסר לבן 2017

דלתון סוביניון בלאן
רזרב 2017
סוביניון בלאן בהיר ויפה מכרם אלקוש הגלילי, שמציג שילוב של לימוניות ועשבוניות לצד ניחוחות מאופקים של פרי טרופי. נקי ורענן, מאוזן ובעל מרקם מלא ועשיר (70 ש"ח).

דלתון סוביניון בלאן , רזרב 2017
דלתון סוביניון בלאן , רזרב 2017

ויתקין גרנאש בלאן 2017
100 אחוז ענבי גרנאש בלאן מהגליל העליון מניבים את אחד היינות החדשניים והמעניינים של ויתקין. הוא מציג שילוב ארומטי הרמוני של ליים, תפוח ירוק ועשבוניות, בעוד על החך מקבלים מרקם מלא ועשיר בטעמים שלא בא על חשבון אורך ומיקוד. החמיצות נהדרת, הפרי אנרגטי והסיומת יבשה, מינרלית וארוכה (125 ש"ח).

ויתקין גרנאש בלאן 2017
ויתקין גרנאש בלאן 2017

סוסון ים ג'יימס 2016
אולי הג'יימס היפה והמדויק ביותר שיוצר עד כה על ידי סוסון ים. למרות שהות של שנה בחביות אין זכר באף ובחך לעץ, ונוכחותו תורמת בעיקר להעצמת ממדי נפחו ורוחבו של היין, שמציג מרקם עשיר ועגול. טעמי הפרי נהדרים ומרמזים לתפוח ירוק, ליים ויערת דבש, ואליהם מתווסף תיבול שתורם רובד נוסף של עומק. היין משדר רעננות ואנרגטיות לכל אורך הלגימה ומותיר אחריו סיומת ארוכה, מינרלית ואלגנטית. יעבוד נפלא כמעט מול כל מנה שתשימו אותו, החל מכבד קצוץ ועד קדרת בקר שמנונית (119 ש"ח).

סוסון ים ג'יימס 2016
סוסון ים ג'יימס 2016

רמת הגולן ירדן רוזה 2012
אין דרך חגיגית יותר לקבל את פניהם של האורחים מאשר להגיש להם כבר בתחילת הערב יין ורוד מבעבע. ירדן רוזה 2012, בלנד רענן, אלגנטי ומלא אנרגיה של פינו נואר ושרדונה, הוא בחירה נהדרת למקם על המשבצת הזאת (119 ש"ח).

רמת הגולן ירדן רוזה 2012
רמת הגולן ירדן רוזה 2012

יתיר נחל יתיר 2015
יין חדש ומקסים של יקב יתיר שמורכב מענבי סירה, מאלבק וטנאט. בניגוד ליער יתיר המפורסם, הנחל הוא יין מאופק, עסיסי ומתובל אשר מגיע במרקם רך ונעים לשתייה שמדגיש את העבודה העדינה והמדודה של היקב עם הבגרה בעץ. רגוע, מלא אופי ובעיקר טעים מאוד (125 ש"ח).

יתיר נחל יתיר 2015
יתיר נחל יתיר 2015

אדומים

צרעה שורש אדום 2017
בלנד מלוטש של סירה, קברנה סוביניון ופטי ורדו שמציג לראווה את כל האיכויות שהיינן ערן פיק סיגל ליקב צרעה. יין סופר אלגנטי, מורכב, מאוזן ונגיש לשתייה כבר עכשיו (150 ש"ח).

צרעה שורש, אדום 2017
צרעה שורש, אדום 2017

אורטל קברנה פרנק 2017
יין מבציר הביכורים של הייננית נעמה סורקין שנכנסה לתפקידה ביקב אורטל לפני בציר 2017. זהו קברנה פרנק בהיר ויפהפה, עדין ומלא קסם אשר מגיע במרקם אלגנטי ולא עמוס ומספק חווית שתייה מרעננת וגסטרונומית (100 ש"ח).

אורטל קברנה פרנק 2017
אורטל קברנה פרנק 2017

דומיין דו קסטל פטיט קסטל 2017
היין השני של קסטל (אחרי הגראן וין) הוא בדרך כלל זה שנגיש יותר בשלבים המוקדמים של חייו. זהו בלנד בורדולזי שמורכב ממרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי ורדו ומאלבק, שמתחיל את תהליך ההבגרה בחביות עץ אלון ומסיים אותו במכלי בטון. יש לו מרקם משיי, טעמים נהדרים של פרי יער אדום שחור מתובל ומלא אופי ובעיקר את השיק הסקסי וההדוניסטי שמזוהה עם יינות קסטל (125 ש"ח).

דומיין דו קסטל, פטיט קסטל 2017
דומיין דו קסטל, פטיט קסטל 2017

עמק יזרעאל אדומים 2016
בלנד עסיסי וטעים של ענבי קריניאן, ארגמן וסירה. זמן ההבגרה הארוך של 18 חודשים בחביות עץ אלון מרסן את עוקצנות הזנים ומספק ליין מרקם מלא, עגול וקטיפתי. הפרי בשרני ומתובל והתוצאה הסופית היא יין רענן שמשתלב נהדר כמעט עם כל אחת מהמנות הקלאסיות של ערב החג. נו טוב, חוץ מגפילטע פיש (80 ש"ח).

עמק יזרעאל אדומים 2016
עמק יזרעאל אדומים 2016