שוברים שגרה

ראש השנה: 9 יינות ישראלים מומלצים שלא קורעים את הכיס

יינות לחג
יינות לחג

אדום, לבן, כתום ורוזה - 9 יינות ישראליים מורכבים ומעניינים שכדאי לשתות בשנה החדשה

28 באוגוסט 2019

Sphera White Concepts Sauvignon Blanc 2018
יקב ספרה, שמתמקד ביצירת יינות לבנים בלבד, אמנם מפיק מדי שנה יינות נהדרים, אך אלה של בציר 2018 התעלו על עצמם והם הטובים ביותר שיצאו עד היום משערי היקב. ענבי הסוביניון מגיעים מכפר יובל והיין שוהה על משקעיו במכל למשך שבעה חודשים. זהו סוביניון בלאן שמפגין בעיקר גוונים ארומטיים של תפוח גרני סמית' ולימון, זאת לצד עשבוניות מעודנת ונגיעה מרפרפת של פרי טרופי. הבשלות נפלאה ומדויקת והיין מגיע עם חמיצות יוצאת מן הכלל. השהיה על השמרים סיפקה מרקם אלגנטי ומעט שמנוני לפרי המעודן. (115 ש"ח)

Sphera White Concepts Sauvignon Blanc 2018
Sphera White Concepts Sauvignon Blanc 2018

ויתקין קריניאן 2015
דווקא בשנת 2015, באחד הבצירים הכי קשים שידעה תעשיית היין הישראלית, הפיקו בוויתקין את אחד מיינות הקריניאן המוצלחים שלהם. אופי השנה החם והכבד נעדר לחלוטין מהיין הזה, שמשדר לאורך הלגימה עסיסיות של פרי מינרלי, בשרני, מתובל ומלא אופי. גם אם הוא נמצא בשלב קצת קפוץ עדיין, אי אפשר לפספס את העומק והאלגנטיות שהיין הזה טומן בחובו, כך שכבר בשלב הזה קשה לעמוד בפניו. גם במקרה הזה, יש לפתוח את היין שעה מראש כדי לתת לו להיפתח ולהופיע במיטבו. (100 ש"ח)

ויתקין קריניאן 2015
ויתקין קריניאן 2015

Flam Blanc vintage 2018
בלנד לבן שמורכב מחלוקה כמעט שווה של סוביניון בלאן ושרדונה מכרם במטע שבהרי יהודה ומבגיר במכלי נירוסטה בלבד. זו שנת בציר נהדרת ליין הזה של פלם. הפרי נקי, מינרלי ומלא אנרגיה. החמיצות מצוינת ויוצרת לגימה פריכה, רעננה ועתירת מתח. זהו יין שמצליח לשחק מצד אחד על הביטוי של פרי ראשוני וצעיר, אך בו בזמן לאחוז היטב את החך ולספק מנה ראויה של מורכבות ועניין. (95 ש"ח)

Flam Blanc vintage 2018
Flam Blanc vintage 2018

Amphorae Med Grenache Blanc 2018
הצוות החדש של אמפורה ממשיך לגבש לעצמו קו פריך, רענן ושונה מאוד מזה שאפיין את היקב בשנים קודמות. השינוי בא לידי ביטוי במיטבו ביין הגרנאש בלאן שענביו מגיעים מהגליל העליון. זהו יין עשיר, מלא ועוצמתי, אך באותה נשימה מתוח ונמרץ. הפרי שופע טעמי הדרים לימוניים, ועל החך מתפתח משחק הרמוני בין מתיקות מעודנת למרירות ומינרליות שמגיעות בסיומת. יין טעים ורענן שבעיקר מרגיש נכון לזמן ולמקום. (95 ש"ח)

Amphorae Med Grenache Blanc 2018
Amphorae Med Grenache Blanc 2018

 

Seahorse wild Chenin Blanc 2017
ג'יימס, יין השנין בלאן של יקב סוסון ים, הפך עם השנים ליין לבן מקומי איקוני. בבציר 2017 החליט היינן זאב דוניה להוציא יין נוסף מענבי שנין בלאן אשר תססו ספונטנית ללא הוספת שמרים מתורבתים, ועל כן שם היין הוא פרא. התוצאה היא לא פחות ממקסימה ולטעמי מדובר באחד היינות הלבנים המורכבים והמרתקים שיצאו כאן בשנה האחרונה. זהו יין עשיר ומלא מרקם שטעמיו נעים בין מתיקות דבשית מרומזת ונעימה לחמיצות הדרים מרעננת, אם כי הסוד האמיתי טמון במרקם שחושף רבדים של מורכבות. (120 ש"ח)

 

Pelter T-Selection Riesling 2018
זוהי הפעם הראשונה שיקב פלטר משחרר לשוק יין מענבי ריזלינג. הענבים מכרם קאיומי המפורסם של כרמל שבגליל העליון. היין מגיע ב־11 אחוז אלכוהול ומפגין ארומות זניות נעימות של הדרים, בעיקר ליים, לצד ניחוחות ירקרקים ומרכיב פרחוני עדין. על החך הפרי מופיע נקי, קל משקל, רענן ופריך, כאשר אותה לימוניות הדרים מלווה בטעמיה החמצמצים את כל אורך הטעימה. הסיומת יבשה ומינרלית ובסך הכל מדובר ביין טעים, מאוזן וידידותי מאוד למשתמש. (120 ש"ח)

Pelter T-Selection Riesling 2018
Pelter T-Selection Riesling 2018

Dalton Alma Coral 2018
עלמה קורל הוא יין רוזה מסדרת עלמה הגבוהה יותר של היקב (גם הרוזה מהסדרה הבסיסית יותר נהדר), שמורכב מ־45 אחוז ענבי פינו גרי ו־55 אחוז ענבי גרנאש נואר שתססו ספונטנית. זהו יין רוזה נהדר שמספק לגימה פריכה ומלאת רעננות מבלי לוותר על נוכחות מספקת של פרי אדום בהיר יפהפה שטעמיו מעודנים. יין שיכול לשרת כמעט כל שלב בארוחת החג שלכם, רק שיש לו חסרון אחד – הוא נגמר מהר! (70 ש"ח)

Dalton Alma Coral 2018
Dalton Alma Coral 2018

רקנאטי פטיט סירה רזרב 2017
ענבי הפטיט סירה של רקנאטי מגיעים מכרם בעמק יזרעאל ומבגירים בחביות ישנות בנפח 500 ליטר. יינן היקב, קובי ארביב, לקח את הזן הפראי הזה לסגנון עשייה מחוזר (חשיפה מועטה לחמצן), וכך הצליח להסיר ממנו קצת מהעומס והחד גוניות שהוא עשוי לספק. התוצאה היא אחד הביטויים היפים ביותר של זן הפטיט סירה שטעמתי בשנים האחרונות בישראל. זהו יין שמכיל מרכיב עסיסי, סקסי, מושך ומסתורי. המרקם רך וקטיפתי, הטעמים מתכתבים עם גוונים אדומים של פרי והסיומת חושפת מליחות מינרלית, אדמתיות ועישון. (150 ש"ח)

רקנאטי פטיט סירה רזרב 2017
רקנאטי פטיט סירה רזרב 2017

יעקב אוריה אלפא אומגה 2016
כבר כמה זמן שיינות כתומים צוברים להם יותר ויותר מעריצים בישראל, ואולי זה הזמן להפתיע את האורחים עם יין כתום ישראלי. יעקב אוריה הוא מהבודדים שמתעסקים כאן עם הסוגה הזאת ואלפא אומגה שלו הוא יין כתום נהדר שמורכב מבלנד של ענבי רוסאן, סמיון וויונייה שהותססו על קליפותיהם ולאחר מכן שהו כשנה בחביות. שילוב הזנים המקורי עובד יפה ומייצר יין אלגנטי, מורכב וגסטרונומי, שנוכחות העץ בו תורמת נפח למרקם ומעגלת את תחושת העקצוץ הבוסרית שלו. הפרי עמוק, מתובל, פראי ומלא עוצמה והתחושה היא שעם הזמן היין רק חושף שכבות חדשות של טעם ומורכבות. (130 ש"ח)

יעקב אוריה אלפא אומגה 2016
יעקב אוריה אלפא אומגה 2016