מירושלים לתל אביב: הרוגלך שכבשו את מחנה יהודה מגיעים לשוק הכרמל

קונדיטוריית מרציפן, יצרנית המאפים המפורסמים ביותר משוק מחנה יהודה הירושלמי, נוחתת בתל אביב. וליתר דיוק, משוק לשוק. דוכן חדש שנפתח בכרמל דואג לייבוא המאפים הישר מהעיר בירה, ואנחנו דואגים רק מהמחיר הכלכלי והבריאותי שנשלם עבור כל הרוגלך היפים האלו

הרוגלעך המיתולוגיים של מרציפן (צילום יעקב בלומנטל)
הרוגלעך המיתולוגיים של מרציפן (צילום יעקב בלומנטל)
4 ביוני 2023

הרוגלך המפורסמים של קונדיטוריית מרציפן בשוק מחנה יהודה, שאי אפשר לעמוד בפניהם, התמקמו בשוק הכרמל בדוכן שמבצע יבוא אישי יומי מירושלים. קל לזהות את המקום בזכות שלט אדום גדול המכריז באותיות קידוש לבנות על "מרציפן שוק הכרמל, משוק מחנה יהודה באהבה 3>". אבל גם בלי השלט, המצפן הפנימי מתכוונן אל היעד האפוף ניחוחות שוקולד. הבעלים גלעד קופמן מספר כי המקום הוא קופרודוקציה תל אביבית-ירושלמית. "פתחנו לפני שבוע ואנשים עוברים, מסתכלים ולא מאמינים", הוא אומר.

כן זה בדיוק מה שאתן חושבות (צילום יעקב בלומנטל)
כן זה בדיוק מה שאתן חושבות (צילום יעקב בלומנטל)

"מרציפן" בשוק מחנה יהודה היא מוסד ותיק שהוקם לפני כ-40 שנה. הבעלים יוסף אוזרקו, שעבד מגיל צעיר במאפיות ולמד את רזי המקצוע, פתח את הקונדיטוריה יחד עם אשתו שושנה, ומתוך שלל המאפים, עוגות והבורקס דווקא הרוגלך הפכו ליהלום שבכתר. ברבות השנים החלו הבנים איציק ושלומי לנהל את העסק ואת המפעל, והרחיבו ועדכנו את קו הייצור. היצע המילויים התרחב ולרוגלך שוקולד המיתולוגי – פרווה, מיינד יו – נוספו טעמי קוקוס, פררו רושה ואפילו פיסטוק אופנתי.

>> לכל מתכוני הרוגלך באתר השולחן

איציק אוזרקו שותף בדוכן התל אביבי, המביא מדי יום מירושלים עוגות, עוגיות וכמובן את הרוגלך הבלתי אפשריים. המחיר גם הוא קצת בלתי אפשרי, 4 ב-10 ש"ח, אבל אם תעברו בסביבה יש מצב שלכבוד הפתיחה יכבדו אתכם באיזה רוגלע חינם.
הכרמל 29 תל אביב, ראשון-שישי 10:30-17:00, שבת סגור