מישלן 2020: רשימת המסעדות הטובות בניו יורק

ניו יורק כמרקחה: אתמול התפרסם דירוג מישלן ובצמרת אין הפתעות. בכוכבים הנמוכים המגמה מעורבת, ויש גם מאוכזבים

מסעדת Eleven Madison Park. צילום מתוך עמוד האינסטגרם של - danielhumm
מסעדת Eleven Madison Park. צילום מתוך עמוד האינסטגרם של - danielhumm
22 באוקטובר 2019

המהדורה ה-32 של מדריך מישלן לניו יורק שהתפרסמה אמש (שני) ממפה את הקולינריה בעיר לשנת 2020. בניגוד לביקורות קבועות על סטגנציה שמופנות נגדו, חרג הפעם המדריך ממנהגו והפתיע בהחלטה לכלול לראשונה בשטח המבוקר את מחוז וסטצ'סטר. הסיבה – ואולי העילה – למהלך קשורה ל- Blue Hill at Stone Barns, מסעדת הפארם טו טייבל המדוברת של שף דן ברבר, שזכתה בשני כוכבי מישלן.

מסעדת Per Se של שף תומס קלר. צילום מתוך עמוד האינסטגרם של – perseny
מסעדת Per Se של שף תומס קלר. צילום מתוך עמוד האינסטגרם של – perseny

על אף התנודתיות הרבה במסעדנות הניו יורקית, הנחשבת לדינמית ביותר בעולם, רק עשר מסעדות חדשות זכו להיכלל ברשימה, לעומת 15 בשנה שעברה. חמש מסעדות זכו בשלושה כוכבי מישלן, או ליתר דיוק שמרו עליו: מסה, Per Se של שף תומס קלר, Chef’s Table at Brooklyn Fare של שף סזאר רמירז, Eleven Madison Park ולה ברנרדין של שף אריק ריפר. עורכי המדריך נימקו את הבחירה בעקביות ובשמירה על רמה גבוהה לאורך זמן כקריטריון מכריע להענקת שלושה כוכבים.

בקטגוריית שני כוכבים נכללות 14 מסעדות ביניהן ז'אן ז'ורז' והאטלייה של ז'ואל רובישון. בלו היל ו-Atomix – מסעדה קוריאנית מודרנית, הן המסעדות החדשות היחידות ברשימה זו. השינויים המעניינים ביותר קרו כמו תמיד ברשימת המסעדות הנושאות כוכב מישלן אחד, שלה נוספו לא פחות משמונה שמות חדשים. חלקם כבר מוכרים לפודיז ישראלים, Estela למשל.

רשימת הנושרים מעניינת לא פחות. Café Boulud של שף דניאל בולו איבדה את הכוכב שלה וכך גם Babbo, לשעבר מסעדת הדגל של השף מריו בטאלי, שמוקדם יותר השנה נאשם בהטרדה מינית. מעבר לכוכבים ממפה המדריך טרנדים. כך לדוגמה אין הפעם ברשימה אף מסעדת שלושה כוכבים דרום-אסיאתית, אף שבעבר היו בניו יורק שלוש. הקומפלקס הראוותני הדסון יארדס לא זכה כלל להתייחסות, למרות שהוא מתהדר במסעדות של תומס קלר ודייויד צ'אנג. מחוז ווסטצ'סטר, שמיוצג כאמור על ידי בלו היל, מסתמן כדבר החם הבא וצפוי להניב מסעדות נוספות בעתיד.