מדליית זהב

מסעדה ישראלית זכתה בתואר הנחשק ביותר בעולם המסעדנות

מסעדת "זהב" של השף הישראלי מייקל סולומונוב נבחרה למסעדה הטובה ביותר בארה"ב על ידי קרן ג'יימס בירד - "האוסקר של עולם האוכל"

7 במאי 2019

שנתיים לאחר שקטף את תואר "השף יוצא הדופן" של קרן ג'יימס בירד, זכתה הלילה מסעדת "זהב" של השף הישראלי מייקל סולומונוב בפרס המסעדה הטובה ביותר של קרן ג'יימס בירד.

סלמונוב נולד בישראל ומשפחתו היגרה לפיטסבורג שבארה"ב כשהיה בן שנתיים. בגיל 18 הוא חזר ארצה ועבד במאפייה בכפר סבא, אחר כך חזר לארה"ב, למד בישול והחל לעבוד במסעדנות. ב-2008 הקים את "זהב", מסעדה ישראלית שגאוותה לאפות שנאפות בטאבון, חומוס ומאזטים – דיל שקסם לאמריקאים. בהמשך פתח מסעדות נוספות – החומוסיות "חומוס פלייס" ו"דיזינגוף", הדלי המודרני "Abe Fisher", הפלאפלייה "גולדי", הרוסטיסרי "Rooster Soup Co", ורשת הדונאטס "Federal Donuts".

דוד סולומונוב, אחיו של מייקל, התנדב לצה"ל ונהרג מירי צלף בגבול לבנון בשנת 2003. לזכרו, הוציא מייקל את הספר "זהב – עולם הבישול הישראלי", בו הוא פורש את סיפור חייו האישי לצד מתכונים שונים. בהמשך הוציא את "Israeli Soul: Easy, Essential, Delicious" – ספר העוסק באוכל רחוב ישראלי.
סולומונוב עצמו מבקר בישראל לא מעט, ולאחרונה ערך עם צוותו סיור בארץ לקראת הקמה של מסעדות נוספות בארה"ב.

"זהב" וצוותה קטפו פרסים שונים בעבר, ביניהם פרס ספר הבישול הטוב לשנת 2017 בארצות הברית ותואר "השף יוצא הדופן" שהוענקו לסולומונוב, ופרס השפית המבטיחה שהוענק לקמיל קוגסוול, השף- קונדיטורית של זהב.

מנהל המסעדה של זהב, אוקן יזיכי, סיפר בטקס הענקת הפרסים "התחלתי לעבוד בזהב לפני 10 שנים כשוטף כלים. בארוחת הצוות הראשונה שלי אכלנו אוכל סיני. כשפתחתי את עוגיית המזל שקיבלתי, היה כתוב בה "תוקף באנשים נהדרים". הסתובבתי וראיתי את מייקל וסטיב (סטיבן קוק, השותף של מייקל סולומונוב) וחייכתי. הם תמיד היו כמו אחים גדולים עבורי. זהב נתנה לי עבודה כשהיגרתי מטורקיה לארה"ב, היא הפכה עבורי למקלט ולבית, והצוות הפך למשפחה. תודה לכם על ההזדמנות."