מסעדת קוקו במבינו נסגרת

קוקו במבינו, האנשים מאחורי הקלעים. צילום: דרור עינב
קוקו במבינו, האנשים מאחורי הקלעים. צילום: דרור עינב

אחרי כחמש שנים בכרם התימנים בתל אביב, המסעדה שלא יכלה שלא לחגוג (ולפעמים, לחגוג מדי) סוגרת את שעריה. ולמרות שהבעלים הנוכחים מבטיחים לספר על המקום החדש שיפתח במקומה, אין ספק שזו סופה של תקופה. ומה טום אביב אומר על זה? הוא כבר במקום אחר

4 ביוני 2023

כחמש וחצי שנים אחרי שהחלה את דרכה בלוקיישן מבוקש בכרם התימנים בתל אביב, מסעדת קוקו במבינו נסגרה. במוצ"ש, 3.6, היה הערב האחרון של המסעדה, שהייתה מהראשונות לגבות מינימום הזמנה פר לקוח, והתאפיינה באווירה תוססת. קוקו במבינו הייתה מקום שמגיעים אליו לראות ולהיראות – וגם לאכול אוכל לא רע בכלל, ואולי קצת לרקוד על השולחנות לצלילי המוזיקה בווליום לא נמוך בכלל שניגן הד׳יגיי – סוג של שילוב בין מסיבה לארוחה. היא אולי לא הייתה מסעדה שגרתית לבוא לאכול בה עם ההורים, ואין ספק שהרעש והצלצולים היו גורם מפלג, אבל לאורך השנים היא הפכה למוקד לעליה לרגל עבור ציבור לא מבוטל שאוהב חגיגות.

את המסעדה הקים שף טום אביב ב-2018, כשנתיים לאחר זכייתו בעונה השישית של "מאסטר שף", יחד עם המסעדנים אורי רז ואיתי ביטון (סושיאל קלאב, פט קאו) בצד העסקי. התפריט היה איטלקי עם טאץ׳ מקומי, ושילב בין היתר חומרי הגלם משוק הכרמל הסמוך. אביב עצמו אינו פעיל במסעדה מזה זמן מה, אבל הזהות שלו משודכת למקום באופן כמעט בלתי ניתן להפרדה, דבר שאולי עשה נזק לא מבוטל אחרי אירוע מזעזע בו היה מעורב השף – בנובמבר 2021 הוא תקף באגרוף אדם שאביב טען כי ראה שמתעלל בכלבו. השף הודה בתקיפה במסגרת הסדר טיעון, אך האירוע רדף אותו מאז – וצף שוב בשבוע שעבר לאחר שתחקיר "הצינור" חשף את מצלמות האבטחה מהאירוע, שהראו כי תקיפת הכלב לא קרתה, וכי אביב אפילו לא ראה את האירוע לפני שרץ להכות את האדם, ועוד מול שוטרים.

צעקני גם בצבעים. קוקו במבינו, צילום: דרור עינב
צעקני גם בצבעים. קוקו במבינו, צילום: דרור עינב

עם זאת, ספק שהפרשיה קשורה, לפחות באופן ישיר, לסגירת המסעדה. אחד מבעלי המסעדה אורי רז אמר בריאיון ל-N12, שדיווחו ראשונים על סגירת הקוקו במבינו, כי היא "הייתה סופר-מגניבה, סופר-כיפית, ומאוד נהנינו לעשות אותה", והוסיף כי המסעדה "הצליחה לעשות חוויה אחרת. קיבלנו פרגון מטורף מהקהל, אבל הבנו יחד שאנחנו מחפשים עכשיו כיוונים שונים, ורוצים לתת להם את הפוקוס ותשומת הלב שכל מסעדן צריך להעניק למקומות שלו ביומיום. ממשיכים הלאה באהבה, ותוך כמה שבועות כבר נוכל להודיע על המקום החדש שייפתח במקומה". מטעמו של אביב נמסר ל-N12 כי הוא שקוע בפרויקטים מעבר לים, כמו מסעדה חדשה במיאמי. נחזיק אצבעות שבמיאמי לא יראו את תחקיר הצינור, כי זה לא יעזור לו.