חדשות האוכל

על המטבח הטברייני שמעתם? תכירו את מסעדת שולה בחיפה

חמי פסקה בשולה. צילום: נופר טל
חמי פסקה בשולה. צילום: נופר טל

בחיפה נפתחת מסעדה חדשה עם אוכל לא שגרתי, תל אביב חוגגת 62 שנה של אוכל אסייתי ועוד חדשות אוכל לשבוע הקרוב

28 באוגוסט 2019

שולה – מסעדה חדשה בחיפה

בשלוש השנים האחרונות חוקר הטבח חמי פסקה את המטבח הטברייני והמאכלים שמאפיינים את האזור מלא ההיסטוריה שסביב הכינרת. בימים אלה הוא פותח בעיר התחתית בחיפה את שולה, מסעדה קטנה שבה הוא יציג את המאכלים הייחודיים לאזור. בינתיים שולה פתוחה לארוחות צהריים בלבד, עם תפריט קטן שכולל מנות קטנות כמו קלסונס – כיסוני גבינת קדוש מבושלים ואפויים (38 שקלים); מנזלה – תבשיל חומוס וחצילים (22 שקלים); מדרוטה – תבשיל חצילים וגבינת קדוש (22 שקלים) ומנות גדולות יותר כמו קבב בורי בטחינה עם תבשיל חומוס (52 שקלים); קישואים ולביבות ברוטב לימון (42 שקלים); פנגס – קציצות כבש ברוטב לימון וגרגירי חומוס (56 שקלים) ועוד. בהמשך יורחבו שעות הפעילות ויתווספו לתפריט מנות נוספות שייחודיות לאיזור. בימי שישי בצהריים ירימו את הווליום במסעדה, עם מוזיקה והופעות חיות, לחפלה של קבלת שבת.

שולה – כל הפרטים

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shoval (@anishoval) on

שבוע אסיה במסעדות האסייתיות של תל אביב

לרגל 62 שנים לפתיחת שעריה של מסעדת ריקשה, הסינית הראשונה של תל-אביב, יחגגו המסעדות האסייתיות של תל אביב ארבעה ערבים של תפריטים מיוחדים עם מנות קלאסיות לצד מנות חדשות. כל הארוחות יוגשו לצד בירות קירין היפניות. בבית תאילנדי יוגש תפריט שיציע שתי מנות קלאסיות מהתפריט כמו סאי הואה – נקניקיות בקר מצ׳אנג מאי בתיבול שורשים ועשבים או יאם פלה סום – קינג פיש כבוש באורז ושום, מטוגן ופריך עם ג׳ינג׳ר, בוטנים, בצל סגול ופלפלים חריפים במחיר 258 שקלים יחד עם שתי בירות. בקאב קאם תוגש ארוחת שלוש מנות לבחירה במחיר 390 שקלים עם שתי בירות. במנטנטן יוגשו מנות כמו Rosu Kamo – קונפי של כרעי ברווז ברוטב ברביקיו יפני או Harumaki – עלי סיגר ממולאים בנבטים, כרוב, שומשום קלוי, בצל ירוק ואצות נורי ברוטב יוזו, במחיר 78 שקלים למנה ובקבוק בירה. מסעדות נוספות כמו הירו ראמן, צפרה, TYO, דיסקו טוקיו, MOON ועוד רבות, יגישו גם הן ספיישלים.

לשבוע אחד בלבד כיסונים בדיסקו טוקיו. צילום: אנטולי מיכאלו
לשבוע אחד בלבד כיסונים בדיסקו טוקיו. צילום: אנטולי מיכאלו

בראנץ' חדש בבית הבד במתחם הקולינרי ביודפת

המרכז הקולינרי ביודפת נחשב כבר שנים לתחנת עצירה שווה לכל המטיילים באיזור, ועכשיו נוספת סיבה חדשה לעצירה. בכל יום שישי תתקיים בבית הבד "אבטליון" ארוחת בראנץ' חלבית כשרה, עם מנות כמו סלט קינואה אדומה תרד ועגבניות שרי; מאפה עלים במלית תרד, כרישה, גבינת פטה ובצל ירוק; חציל וזוקיני קלויים עם גבינה מלוחה בבצק פילו; סלט סירות אנדיב ותפוח בוויניגרט הדרים ואגוזי ברס ועוד.
מתי: ימי שישי, 15:00-10:00

בית הבד באבטליון, 04-6789521

עוד סיבה לעצירה בראנץ' בבית הבד באבטליון. צילום: צ. רגין באדיבות ארץ כרמי זית
עוד סיבה לעצירה בראנץ' בבית הבד באבטליון. צילום: צ. רגין באדיבות ארץ כרמי זית

הרוזלך חוזרים לרשת קפה לנדוור

גם השנה יוצאים בלנדוור עם תפריט רוזלך לתקופה מוגבלת. הפעם חברה הרשת לקונדיטור עידן שחר מתוכנית הטלוויזיה בייק אוף ויחד הם יצרו את התפריט שכולל טעמים כמו רוזלך שטרודל תפוחים – מלית תפוחים עשירה וקרמבל קראנצ'י, מוגש עם קריספי תפוחים (47 שקלים); רוזלך קראנץ' שוקולד – ממולא בקרם שוקולד, קוקוס קלוי ופניני שוקולד (47 שקלים); רוזלך בננה לוטי טבעוני – קרם לוטוס טבעוני, בננות מקורמלות, קשיו וקוקוס קלוי (47 שקלים) ועוד.
מתי: לאורך כל חודש ספטמבר בכל סניפי לנדוור

הם פה רק לחודש רוזלך בננה לוטי בלנדוור. צילום: בועז לביא
הם פה רק לחודש רוזלך בננה לוטי בלנדוור. צילום: בועז לביא

הפנינג טאפאס במסעדת קורדרו, תל אביב

קורדרו תערוך חגיגת צהריים של הפנינג עם מנות טאפאס של גבינות, לחמים ומאפים, פוקצ'ות, אויסטרים טריים, דגים מעושנים, אנטיפסטי, מולים פיקנטיים, בשרים מעושנים, יינות, קוקטיילים ומוזיקה ברקע. מחירי המנות יחלו ב-18 שקלים למנה ומחירי היין החל מ-25 שקלים לכוס.
מתי: יום שבת, 7 לספטמבר, 17:00-12:00

קורדרו – כל הפרטים

דמיינו אותה ליד מלא מנות קטנות כוס יין במסעדת קורדרו. צילום: ולדי סולו
דמיינו אותה ליד מלא מנות קטנות כוס יין במסעדת קורדרו. צילום: ולדי סולו

עסקיות לאורך כל היום בדיאנא, נצרת

מסעדת דיאנא הוותיקה בנצרת מציגה עסקית חדשה שאפשר יהיה להזמין אותה לאורך כל שעות פעילות המסעדות בימים ראשון עד חמישי. העסקית כוללת חומוס, סלט ערבי, טחינה וסלט טורקי לפתיחה ומנה עיקרית של 2 שיפודים לבחירה:  הקבב המפורסם של המסעדה, שישליק פרגית או חזה עוף על הגריל. המנות מוגשות עם ירקות צלויים על הגריל ומג'דרה מסורתית, עם כוס לימונדה וקפה או תה במחיר 70 שקלים לסועד.

דיאנא – כל הפרטים 

גם הוא בעסקית קבב בדיאנא. צילום: בועז לביא
גם הוא בעסקית קבב בדיאנא. צילום: בועז לביא

שוק ריחות וטעמים ברמת השרון מתרחב

שוק האוכל ריחות וטעמים השיק קונספט של שוק אוכל בייתי חובק עולם. לצד תבשילים ביתיים מעדות ישראל השונות אפשר מעכשיו למצוא שם גם אוכל תאילנדי, תורכי, יווני, איטלקי, הודי, הונגרי, מצרי ועוד. בין מאות התבשילים תוכלו למצוא: בשר בקר בבישול ארוך אינדונזי, מהמטבח ההודי- מרק עדשים, תבשיל כרובית ותפו"א בקארי הודי; מהמטבח התאילנדי: נתחוני עוף בקארי תאילנדי, סלט איטריות ושעועית; וייטנאם- חזה עוף בקרם קוקוס ופטריות; יוון- פסטיצה, לביבות זוקיני, צלי עוף באורגנו לימון ושמן זית; גולש הונגרי ועוד.

שוק ריחות וטעמים – כל הפרטים

כבר לא רק אוכל ביתי שוק ריחות וטעמים. צילום: רוני נחמד
כבר לא רק אוכל ביתי שוק ריחות וטעמים. צילום: רוני נחמד

סניף חדש לבני הדייג בבית ינאי

סניך חדש נפתח למסעדת בני הדייג בקניון M הדרך בבית ינאי. כמו בשאר הסניפים, גם כאן יוגש תפריט מנות הדג והבשר המוכר, אבל לראשונה תוגש במסעדה גם ארוחת בראנץ' בשישי ושבת, שתכלול ריבה תוצרת בית, זיתים מתובלים, טחינה, מגוון סוגי גבינות, פלפלים קלויים, מאפה במילוי בטטות צלויות, מגוון סוגי סלטים, לחמים ופוקאצות, מאפינס וקרואסון חמאה ושוקולד.

בני הדייג בית ינאי – כל הפרטים

עכשיו גם בבית ינאי מנת דג בבני הדייג. צילום: שי אפגין
עכשיו גם בבית ינאי מנת דג בבני הדייג. צילום: שי אפגין