דרינק בטבע: משקאות שמומלץ לקחת לפיקניק

שגיא קופר מוחה על מעמדם הנחות של המשקאות בפיקניק ומציע לשדרג את החוויה עם קצת תכנון והצטיידות מראש

פיקניק. צילום: shutterstock
פיקניק. צילום: shutterstock
16 בדצמבר 2018

עונת הפיקניקים שיצאה לדרך מביאה עמה את הדילמה "מה שותים בפיקניק?". למעשה אין אצלנו דילמה של ממש, כי בפיקניק הישראלי הטיפוסי מישהו תמיד יגיד למישהו "תביא בירות" ובזה ייגמר הסיפור. זה לא צריך להיות ככה. אני חושב שאנחנו צריכים להשקיע מחשבה במשקאות שילוו את הפיקניק כשם שאנחנו חושבים על מגוון הפשטידות או הסלטים. ואני אומר את זה אחרי שראיתי לא מעט אירועים משובבי נפש מתייבשים מאחר שלא היה בהם מה לשתות מלבד קולה ובירה (חמה) שמישהו אסף בדרך מאיפשהו. כל מה שצריך כדי לשדרג כל פיקניק הוא קצת מחשבה והכנה שתהפוך אותו לחגיגה קיצית אמיתית שתיארך עד רדת הערב או עד עלות השחר.

הערבובים הטובים

קודם כל קחו מים – הרבה ובכל מצב צבירה. הכינו מראש לימונדה, מיץ תפוזים או מיץ אשכוליות סחוטים שיהיו הבסיס למשקאות המעורבבים לפיקניק. נכון, ויטמין הסי כבר לא יהיה בשיאו, אבל הטעם יהיה אחר לגמרי בהשוואה למשקאות התעשייתיים. בלית ברירה אני משתמש במיץ לימון 100 אחוז (לא מיץ לימון משומר) כבסיס ללימונדה או לאייס טי: חצי ליטר של מיץ כזה בתוספת סוכר מייצר כמות מכובדת של לימונדה בכלום כסף ובמינימום זמן.

קוקטייל רום בכוס עם קרח. צילום:shutterstock
קוקטייל רום בכוס עם קרח. צילום:shutterstock

באופן כללי, כשאתם מתכננים להכין משקאות ליום חם, בחרו במשקאות בעלי חמיצות גבוהה יחסית, פחות מתוקים ופחות אלכוהוליים. הם מרעננים יותר וקל יותר לשתות אותם. אתם יכולים להביא בקבוק של ג'ינג'ר ביר או ג'ינג'ר אייל – שניהם בעלי אחוז אלכוהול אפסי – ולהשתמש בהם כמיקסרים למיצי פירות ולאלכוהול: רום, ויסקי או אפילו קוניאק. קוניאק וג'ינג'ר אייל על קרח, עם או בלי שתי טיפות של אנגוסטורה למשל, הפך למשקה פופולרי. עוד מיקסרים מצוינים למשקאות פיקניק הם יינות מבעבעים ויינות לבנים. שניהם משתלבים היטב עם מיצי פירות ואין שום בושה בשפריץ רומני קלאסי כשהשמש במרום זורחת. פה ושם אפשר למצוא סנגרייה מוכנה, אדומה וגם לבנה, באיכות סבירה, אבל הכי פשוט וכיף להכין את הפונץ' הקלאסי הזה, להעביר לבקבוקי ליטר וחצי ולשתות כאילו שאתם בחופש בברצלונה. אם אתם יותר על הצד הצרפתי, הכינו לכם קיר מרענן: יין לבן קר עם קרם דה קאסיס.

בימים החמים אין מה ללכת לכיוונים של בירות מסובכות או עתירות אלכוהול, להפך. חפשו את הדברים הפשוטים, המרעננים והמרווים יותר: בירות חיטה קלות, בירות לאגר טובות ואפילו בירות בעלות אחוז אלכוהול נמוך (3.8 אחוזים) – כאלו שקונים "שלוש בעשר" ברשתות. לבירות האלה יש מרירות קלה וגוף קל והן מתאימות לסלטים ולקישים עדינים וגם כבסיס למשרה של דגים או חזה עוף. כדי לשנע משקאות מעורבבים כדאי להשתמש בבקבוקי ליטר וחצי שמילאתם בבית. אופציה אחרת היא צנצנות שנוקו היטב, כאלה שיש להן פתח רחב ואז אפשר להשתמש במצקת כדי להעביר מהן משקה לכוס, ממש כמו בסרטים.

אם אתם מתכוונים להקפיא מראש משקאות מעורבבים כדי להביא אותם לפיקניק קרים ככל האפשר, זכרו להשאיר אוויר במכלים ולא למלא אותם עד הסוף; המים מתרחבים בהקפאה. קל יותר לשמור על הבועות בשמפניה, בפרוסקו, בבירה ובמשקאות מבעבעים אחרים אם שומרים אותם סגורים וקרים ככל האפשר. הקפידו להניח אותם בתערובת מים וקרח ולא רק תחת קרחומים. ולסיום, אל תשכחו את המרירים השונים: קמפרי, אפרול ושות'. בצירופים שונים של ורמוט, מיצי הדרים, פרוסקו וסודה הם מחוללים משקאות נפלאים לאחר צהריים של שכחה. השקעה בטוחה.

קמפרי. צילום: shutterstock
קמפרי. צילום: shutterstock

ערבבו זאת בעצמכם – משקאות שיעשו לכם את הפיקניק:

1. יין מנטה היי לעולם לא תדעו עד שתנסו: השרו עלי נענע ביין לבן חצי יבש כמה שעות לפני ההגשה.

2. מימוזה מיץ משמונה אשכוליות אדומות על בקבוק פרוסקו אחד. להגיש בכוס גבוהה.

3. אפרול שפריץ שלושה חלקים פרוסקו, שני חלקים אפרול וחלק אחד סודה, על קרח, עם או בלי פלח תפוז.