סדנת בשר אדירה ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

סינטה בסדנה של דרור פילץ. צילום: גיל גוטקין
סינטה בסדנה של דרור פילץ. צילום: גיל גוטקין

סדנת בשר אצל דרור פילץ, מנת פופ אפ מיוחדת בשוק הכרמל, בית קפה ברזילאי ומנת אבטיח עונתית - המלצות השבוע שלנו

15 בספטמבר 2019

סדנת בשר אצל דרור פילץ, סביון

דרור פילץ הוא אחד ממומחי הבשר הנחשבים בארץ, ואיש שכל חייו סובבים סביב אוכל. בחודשי הקיץ הוא פותח את החצר שלו, בין עצי לימון ומנגו, לסדנאות צלייה ועישון בשר. סדנת הגריל שלו מתחילה בעראייס שמחולק לפתיחה, עם יין צונן. אחרי הפתיחה מתחילים להכין ובעיקר לאכול המון מנות כמו נקניקיות מרגז ביתיות, שווארמה שמכינים על הגריל ואוכלים בחצאי לאפות עם טחינה, צזיקי ועמבה מעצי המנגו שמסביב, נתחי ענק של סינטה וחלקים נוספים, סינייה עמוסת ירקות עונתיים וכנאפה נהדרת לקינוח. האוכל המצוין, יחד עם כמויות הידע והסיפורים של דרור הופכים את הסדנה לחוויה שונה מכל סדנה אחרת ומהנה מאוד, גם אם אתם לא ממש יודעים לבשל.
[גיל גוטקין – עורך המסעדות]

פרטים מלאים על הסדנאות

הכי עסיסי שיש רצועת פילה אצל דרור פילץ. צילום: גיל גוטקין
הכי עסיסי שיש רצועת פילה אצל דרור פילץ. צילום: גיל גוטקין

שווארמה דגים בסביצ'ה שבתאי בשוק הכרמל, תל אביב

עם חולצת שף בחום של צהריים ופרצוף רציני, הטבח הצעיר אלון פלד מתקין מדי שישי מנות ספיישל מהים מחוץ לחנות הדגים של שבתאי ולצד דוכן הסביצ'ה המוכר של אותה חנות. פלד, שחוקר את עולם ההתססות והכבישות כבר תקופה ארוכה, חזר מחודשיים באסיה עם מוח קודח מרעיונות. בשישי האחרון למשל הוא הכין שווארמה של דגים לבנים עם פרוסות במיה כבושה בנוזל של סברס מותסס עם כ-18 תבלינים שונים שלוקחים את החך להודו. כל זה הונח עם ירקות טריים ומעט יוגורט על טורטייה שנצרבה בפלנצ'ה. טעים, טרי, משתלם ומלא מחשבה. המחיר 35 שקלים בלבד, ומומלץ להתעדכן בחשבון האינסטגרם שלו לקראת ימי שישי בנוגע לספיישלים המתוכננים.
[מתן שופן – עורך משנה]

שבתאי, יחיא קפאח 2, תל אביב, 054-4295334

שווארמת דגים לבנים. צילום: מתן שופן
שווארמת דגים לבנים. צילום: מתן שופן

הפסקת קפה באוריז'ם, תל אביב

אחד מבתי הקפה השכונתיים הקסומים ביותר מסתתרים ברחוב דיזנגוף בת"א. הוא שייך לזוג ברזילאים שעשו עלייה, שבעבר הייתה בבעלותם רשת של בתי קפה בברזיל. כל אנשי הצוות כאן ברזיליאים, האווירה חמה ושכונתית, ומעבר לקפה איכותי מופלא שטוחנים במקום, יש פה שתי פנינים אמיתיות מהמטבח הברזילאי שאסור בשום פנים ואופן להחמיץ: פאו דה קז'ו, לחמניות טריות מקמח טפיוקה (בלי גלוטן) במילוי גבינה, שנכנסות לתנור עם רגע ההזמנה, ובריגדרו – כדורי שוקולד קטנים ומענגים עם חלב מרוכז שמגולגלים בציפוי של סוכריות שוקולד קטנות.
[גרדה גלזר – עורכת משנה]

אוריז'ם – כל הפרטים

הקפה הוא רק תירוץ בריגדרו לצד הקפה באוריז'ם. צילום: גרדה גלזר
הקפה הוא רק תירוץ בריגדרו לצד הקפה באוריז'ם. צילום: גרדה גלזר

סלט אבטיח באייבי, תל אביב

שנייה לפני שהאבטיח, הדבר הכי טוב שיש לקיץ הישראלי להציע, נעלם לחודשים ארוכים כדאי לנצל כל הזדמנות ליהנות ממנו. אצל אסף דוקטור באייבי הוא מגיע עם גבינת פטה כבשים מפוררת מלוחה ועשירה, פלמידה כבושה ובשרנית, עלי ריג'לה ותערובת תבלינים מצרית. תענוג. (58 שקלים).
[יונית נפתלי קו-אל – עורכת משנה]

אייבי – כל הפרטים 

מהר לפני שנגמרת העונה סלט אבטיח ופלמידה באייבי. צילום: מתן שופן
מהר לפני שנגמרת העונה סלט אבטיח ופלמידה באייבי. צילום: מתן שופן

לחי וכנף דג מטוגנות, ג'ורג' וג'ון‎, תל אביב

המנה הזאת של שף תומר טל עושה שימוש נכון בחלקי דג שעד היום נזרקו לפח (או במקרה הטוב, נכנסו לציר דגים) ויש בה שילוב מדויק של מרקמים וטעמים: פריכה, עסיסית, חריפה־מתוקה. כנף (חלק הקרוב לבטן) ולחי (חלק קדמי מהראש) של דג – שני חלקים עסיסיים במיוחד בשל העובדה שהם יושבים בין עצמות – מצופות בבלילת קמח־ביצה־פירורי לחם ומטוגנות בשמן עמוק. הנתחים הפריכים־נימוחים יושבים ברוטב מתוק־חריף גאוני של פלפלים שרופים, קרמל ושאטה מעקצץ, וכל שנותר הוא פשוט לזלול אותה ולקוות שיגישו לך – ומהר – גם את הלחי השנייה. המנה מוגשת מידי פעם בתפריט הספיישל המסעדה, אבל הבשורות הטובות הן שבמהלך אוקטובר היא תיכנס באופן קבוע לתפריט הערב.
[מרב סריג – עורכת]

ג'ורג' וג'ון – כל הפרטים

מנה גאונית לחי וכנף דג מטוגנות בג'ורג' וג'ון. צילום: מרב סריג
מנה גאונית לחי וכנף דג מטוגנות בג'ורג' וג'ון. צילום: מרב סריג